Aviseringar
Rensa alla

Lever man längre om man rör mycket på sig?


Ämnesstartare

Den enda träning jag utför är dans (MYCKET dans). Jag är en tämligen lat människa vad gäller att röra på sig i "onödan".  Det sägs ju att man lever längre om man rör på sig ordentligt och äter hälsosamt, och med risk för att låta dum frågar jag er nu varför man lever längre om man rör mycket på sig? Om man nu ens gör det.


   
Citera
Ämnesetiketter

Här är en pöjk som är latare än dig och inte tränar någonting egentligen. Så jag tror inte jag skulle vara någon bra person att fråga om detta då jag knappt bryr mig om motion så mycket.. Tänk efter innan du säger åt dig att gå till en av dina trådar, Miris Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Din kropp åldras långsammare (när du blir vuxen) då. Fast skaderisken ökar om man tränar på elitnivå...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du håller ju kroppen pigg och i trim när du tränar, vet inte det där med att leva längre men nog är det väl så att man är piggare och inte har ont överallt om man rör på kroppen regelbundet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även en vältränad & hälsosam människa kan drabbas av dödliga sjukdomar, men risken jämfört med en ohälsosam individ är avsevärt mindre! 


   
SvaraCitera

hjärtat är en muskel som du tränar upp vid tex konditionsträning. den pumpar blod bättre och din andning påverkas också. dans är väl en bra träningaform ändå om det inte är någon form som är särskilt belastande för en viss kroppsdel osv.


   
SvaraCitera

KVALITÉ FÖR KVANTITET 


   
SvaraCitera
Draug

nej inte nödvändigtvis, det ökar ju dina chanser. Men det ger ju absolut inga garantier.  Finns så äckligt mycket man kan dö av även om kroppen hålls i någorlunda trimm.


   
SvaraCitera