Aviseringar
Rensa alla

Lever vi som om vi vore odödliga?


Ämnesstartare

Är det bara jag, eller tror folk att de är odödliga. Kanske inte någon nyhet direkt men vad tycker ni. Senast idag på en buss satt 2 personer bakåfram i sätena, om bussen skulle ha bromast kraftigt/krockat skulle deras ryggrader legat relativt fint runt sätena bakom/framför dem. Vi verkar ju bara ha bilbälten på grund utav att så har det alltid varit, men bussen skiter vi i... för så har det inte varit?


   
Citera

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Bara lagomt.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

om jag var odödlig skulle jag göra mkt kuligare grejjer


   
SvaraCitera

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

I love Lucy:

Bara lagomt.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Åtta

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Janbananberg:

om jag var odödlig skulle jag göra mkt kuligare grejjer


   
SvaraCitera

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

När det kommer till kritan gör vi nog inte det. Vår överlevnadsprogrammering ser till att vi kliver ner från piedestalen när vi befinner oss i situationer där livet faktiskt står på spel.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Det beror väl på situationen.

Men en sak som jag tänkt på är att vi antagligen inte tänkte på faran när vi ger oss ut i trafiken exempelvis, så som du nämnde nu.

Men på nöjesfält där det inte sker lika mycket olyckor, där är vi lite mer skrajja och medvetna om vad som händer.

Sedan skiljer det sig från person till person.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Att gå utanför dörren innebär en hälsofara, dock är den extremt minimal

sculptura:

Sedan skiljer det sig från person till person.

Man får väl avgöra själv var man vill sätta gränsen, enligt mig är risken för liten i förhållande till bekvämligheten att inte använda bälte i buss tex.


   
SvaraCitera

Erkowich:

Vi verkar ju bara ha bilbälten på grund utav att så har det alltid varit, men bussen skiter vi i... för så har det inte varit?

Vad händer om en bil och en buss krockar?


   
SvaraCitera

Erkowich:

Är det bara jag, eller tror folk att de är odödliga

Det där var en oerhört intressant fråga. Fast svaret är jag osäker på. Folk blir oftast väldigt medvetna om sin bräcklighet när de tex. hamnar i gatuslagsmål, blir knivhotade, eller tom. korsar gatan. Men samtidigt så beter man sig ytterst ignorant ibland, av olika anledningar, ja det går att tänka länge på.


   
SvaraCitera
Homo0

Janbananberg:

om jag var odödlig skulle jag göra mkt kuligare grejjer

ETT KILO MJÖL! HA HA! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Homo0:

ETT KILO MJÖL! HA HA! [bigcheers]

[bigcheers] synd att det bara är typ 5 pers som citerat sådär, MER GROTESCO TILL FOLKET!


   
SvaraCitera

Erkowich:

Vi verkar ju bara ha bilbälten på grund utav att så har det alltid varit, men bussen skiter vi i... för så har det inte varit?

snarare därför att bussar dels kör betydligt långsammare, och är betydligt tyngre än en bil. och därmed är det betydligt ofarligare att krocka i en buss.


   
SvaraCitera

absolut att man inser hur nära det kan var när något händer. men jag tänker på typ miljön och hur läget för många idag är - jag hinner dö innan jag dränks av havsvatten så jag kan ta bilen till umeä och avboka tåget.


   
SvaraCitera