Aviseringar
Rensa alla

Levercancer...


Ämnesstartare

Hej...

Idag fick jag reda på att min mormor har cancer i levern.

Kanske konstigt och fråga såna grejer här, men känns
jobbigt att fråga saker i familjen så här tidigt eftersom alla är
ledsna och tycker det är jobbigt.

Ja iallafall, är det någon som vart i samma sits som mig?
Är det 100% säkert att det inte går att bota helt?

Tack på förhand.


   
Citera
Ämnesstartare

? ? ? ?


   
SvaraCitera

PollyPop:

Är det 100% säkert att det inte går att bota helt?

Jag vet inte faktiskt.

men vet en kille (tro de eller ej) vart botad av Jesus Kristus.
Minns inte vad han heter men ska ta reda på det och skicka till dig så kan du researcha.dock är det någonting mellan din mormor och Gud/Kristus ändast.
kan tänka mig din sorg och troligtvis ilska också kanske 🙁
_______
Citat från Jesus:

"-vadhelst ni ber om i mitt namn, det skall jag göra, att Fadern kan bli förhärligad i Sonen. Om ni skall bedja om något i mitt namn, skall jag göra det."

”-Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem.”

"- I mitt namn skall de driva ut onda andar. De skall tala med nya tungor. De skall ta ormar i händerna, och om de dricker något dödligt gift skall det inte skada dem. De skall lägga händerna på sjuka, och de skall bli friska."

"-Hindra honom inte. Ingen som utför en kraftgärning i mitt namn kan sedan genast tala illa om mig. Den som inte är mot oss är för oss.
Den som räcker er en bägare vatten att dricka därför att ni tillhör Kristus - amen säger jag er: Han skall inte gå miste om sin lön"
____________________
hoppas allt löser sig till slut!
Lycka till!
[smile]


   
SvaraCitera

PollyPop:

Ja iallafall, är det någon som vart i samma sits som mig?
Är det 100% säkert att det inte går att bota helt?

Jag hade en kompis vars far gick bort i levercancer för något år sen. Tyvärr vet jag inte särskilt mycket om hur överlevnadsutsikterna ser ut. Men jag hoppas att allt går bra. Och dessutom är det klart att du ska prata med din familj om du mår dåligt. De kommer bara bli glada av att de får hjälpa dig.

ArbetaMera:

dock är det någonting mellan din mormor och Gud/Kristus ändast.

Det är helt okej att du är kristen och har din egen livsfilosofi, men ge inte såna här falska förhoppningar. Det hjälper aldrig att be för någon.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Det är helt okej att du är kristen och har din egen livsfilosofi, men ge inte såna här falska förhoppningar. Det hjälper aldrig att be för någon.

Du tar saker för givet! Säg falska förhoppningar eller vad du vill men folk har blivit Helade genom Jesus Kristus även om du inte vill tro på det.
Gnäll på Gud och allt, det förlåter Gud. ALL synd kan bli förlåten förutom en som är oförlåtlig:
hädelse mot den Helige anden:

"-All synd och hädelse skall människorna få förlåtelse för, men hädelse mot Anden skall inte förlåtas. Den som säger något mot Människosonen skall få förlåtelse. Men den som talar mot den helige Ande skall inte få förlåtelse..."

Men som jag sa så är det någonting personligt mellan hennes mormor och Gud.


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

Säg falska förhoppningar eller vad du vill men folk har blivit Helade genom Jesus Kristus även om du inte vill tro på det.

Kan du visa mig något sådant? Det har nämligen genomförts seriösa efterforskningar till detta med diverse testgrupper. En testgrupp visste inte om att folk bad för dem, en annan testgrupp trodde att folk bad för dem medan något sånt aldrig egentligen skedde, en tredje testgrupp visste att folk bad för dem, och en fjärde bad ingen för och den fjärde gruppen trodde inte heller detta.

Resultatet var följande:

Testgrupp #1, och #4 genomgick samma längd av tillfriskning

Tesgrupp #2 och #3 tillfrisknade snabbare.

Kan det kanske inte vara mer av en placeboeffekt? Det är ju trots allt välkänt att de som tror sig bli friska blir det snabbare. Så är dock tyvärr inte fallet med sjukdomar utan bot.

Fast det här var ändå helt fruktlöst eftersom att jag för tillfället saknar en källa. [sad]

Förlåt om jag beter mig som Dödsguden (en annan användare på forumet). Det är inte meningen att vara dryg. Jag tycker ändå om dig. [love]

ArbetaMera:

"-All synd och hädelse skall människorna få förlåtelse för, men hädelse mot Anden skall inte förlåtas. Den som säger något mot Människosonen skall få förlåtelse. Men den som talar mot den helige Ande skall inte få förlåtelse..."

Jag talar härmed mot den helige Ande! [cute]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Förlåt om jag beter mig som Dödsguden (en annan användare på forumet). Det är inte meningen att vara dryg. Jag tycker ändå om dig

ja det är ingen fara haha 🙂

grejjen är den att man även måste lyssna till Kristus, till Gud.
Man kan inte leva i hädelse och synd hela livet för att sedan "Be" i något vetenskapligt test för att motbevisa Guds existens eller något.
En relation till Kristus behövs först och främst!

"-Samla inte skatter på jorden, där rost och mal förstör och där tjuvar bryter sig in och stjäl. Samla er skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara"

"-Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in till mig, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. Många skall på den dagen säga: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!"

_

"-Dömen icke, på det att I icke mån bliva dömda;
ty med den dom varmed I dömen skolen I bliva dömda, och med det
mått som I mäten med skall ock mätas åt eder."

ja jag har inget emot dig heller [love][smile] dock dumt av dig att häda mot den Helige ande :/


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

grejjen är den att man även måste lyssna till Kristus, till Gud.
Man kan inte leva i hädelse och synd hela livet för att sedan "Be" i något vetenskapligt test för att motbevisa Guds existens eller något.
En relation till Kristus behövs först och främst!

Nu när jag tänker efter så nämnde de aldrig om de som bad var hardcore-troende eller ej. Så jag lämnar detta kort öppet [cheers]

ArbetaMera:

ja jag har inget emot dig heller [love][smile]

Soft [cheers][love]

ArbetaMera:

dock dumt av dig att häda mot den Helige ande :/

Så länge som du inte personligen tar illa upp av detta så känner jag ingen ånger. [blush] Jag tror ju tyvärr inte själv på honom och är därför inte rädd för att bli nekad en plats i himlen.

Men du, det känns som att det här är för off-topic för denna tråd. En annan gång! [cheers]


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Så länge som du inte personligen tar illa upp av detta så känner jag ingen ånger. Jag tror ju tyvärr inte själv på honom och är därför inte rädd för att bli nekad en plats i himlen.

Men du, det känns som att det här är för off-topic för denna tråd. En annan gång!

Nej jag tar inte illa upp och hoppas du inte gjorde det även om man kan gå lite hårt fram ibland 🙂 Intressant iaf.

Sen det med himmel och så:

Jag kan säga dig att det inte ändast handlar om antingen Himmel eller plågas i Helvetet, utan det nämns även dödsriket (där döda samlas) och paradiset.
Ingen vet 100% var man hamnar. dock så har de som inte tror och är vanliga goda människor väldigt stor chans att hamna i dödsriket: Du bara dör, försvinner bort.
Den personen har accepterat det lixom.
Medens de som har behov/anledning (medvetet eller omedvetet) har chans att hamna i Himlen hos Gud 🙂
låt oss säga en som sitter Livstid i fängelse- helt oskyldig.
Gud ser allt och kommer döma oss alla, dock älskar han även alla [smile]

ha det så bra! [cheers]


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

Gud ser allt och kommer döma oss alla, dock älskar han även alla [smile]

Tyvärr ser jag varken Gud eller de organiserade religioner jag hittills stött på som särskilt troliga.

Jag skulle dock säga att jag är en god människa. Detta är inte utav en rädsla för att bli straffad eller en längtan av att bli frälst. Det kommer ifrån min empati och vilja att jag och andra ska må bra. Däremot så "syndar" jag. Jag har t.ex. sex innan äktenskapet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När vi ändå är på ämnet, är det stor chans att överleva leukemi? När man är typ 15 år.


   
SvaraCitera

Nomnomnam:

När vi ändå är på ämnet, är det stor chans att överleva leukemi? När man är typ 15 år.

Medicinskt? Vet inte så mycket om just den biten.

För Gud är allting möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

Medicinskt? Vet inte så mycket om just den biten.

Varför svara du ens då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Seriösa svar tack! Jag är inte kristen, så skippa den biten...


   
SvaraCitera

Jag tycker att du skall skriva till tomten. [smile]

Citat från tomten:
"Hohoho, finns det några snälla baaaarn häär?"


   
SvaraCitera