Aviseringar
Rensa alla

Lexbase


Ämnesstartare

så om man payar lite får man alltså även se offren osv?

nä gu

jag vet inte, på ett sätt bra att det är tillgängligt, men inte på det här sättet
tkr det är läskigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej!

Helvete heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: dömd för pedofili

Draug: om denna inte är dömd för det.

Pedofili är fortfarande inget brott. Vänligen skilj på åkomma och övergrepp.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

"Till främjande av ett fritt meningsutbyte och en allsidig upplysning skall varje svensk medborgare ha rätt att taga del av allmänna handlingar." Tryckfrihetsförordningen, 2 kap. 1 §Är hur de rättfärdigar sin verksamhet. Det är bra att man måste bli medlem för att få mer detaljerad information pga annars så syns det på sökningar på Google ect. Jag tycker man ska se över vad som är allmänna handlingar om man nu inte vill att alla ska veta dessa saker, om man ska ha tjänat sitt straff, eller problemet är löst, varför kan man då inte ta bort de uppgifterna helt? 


   
SvaraCitera
Draug

Nachac: Pedofili är fortfarande inget brott. Vänligen skilj på åkomma och övergrepp.

Så jag råkade skriva "det" istället för "övergrepp" big deal, du fattade fortfarande vad jag menade mr besserwisser.Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

^ du är helt jävla galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

Nä men det borde vara. En pedofil är fortfarande pedofil även om den inte förgripit sig på barn rent fysiskt.

Så om man fantiserar om att tvinga nån till sex, så är man våldtäktsman? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: Nä men det borde vara. En pedofil är fortfarande pedofil även om den inte förgripit sig på barn rent fysiskt.

Du vill förbjuda tankar?


   
SvaraCitera
Draug

Zymba: Så om man fantiserar om att tvinga nån till sex, så är man våldtäktsman?

Missuppfattade nachacs inlägget jag svarade på från första början. Var inte tillräckligt snabb att korrigera mitt misstag bara. Nej det anser jag inte.

Nachac: Du vill förbjuda tankar?

Ja dina Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: Missuppfattade nachacs inlägget jag svarade på från första början. Var inte tillräckligt snabb att korrigera mitt misstag bara. Nej det anser jag inte.

Vad du svarade gör det rätt tydligt att de inte var en missuppfattning, men bra att du ändrade dig.


   
SvaraCitera
Draug

Nachac: Vad du svarade gör det rätt tydligt att de inte var en missuppfattning, men bra att du ändrade dig.

Det vet du ingenting om, men att råka missuppfatta något existerar väl inte i din perfekta grammatiska värld.


   
SvaraCitera
time
 time

Är tudelad, jag vill värna om privatlivet och vet lika bra som någon annan att det inte är alltför svårt att hamna i knipa och därmed figurera i ett åtal, men samtidigt tänker jag på att det är smidigt att kolla upp någon och då tänker jag kanske främst i dejtingsammanhang, om snubben man ska dejta har dykt upp i övergrepps- eller misshandelsfall.

Men i övrigt är jag emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

draug: du skrev rätt ut att pedofiler bör straffas oavsett om de begår (eller stödjer) övergrepp på barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja!


   
SvaraCitera

isola: Nej

Faktiskt inte. Sånt ska inte vem som helst ha tillgång till.


   
SvaraCitera