Aviseringar
Rensa alla

LHCF? HJÄLP!


Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Tror det är en prioriteringsfråga. Varför skulle man t.ex lägga extra tid på att genomföra en avancerad deff om man inte har något intresse ava att behålla muskelmassa.

But still, det jag surar över är att folk verkar tro att dessa metoder är speciella, att dom är magiska eller någonting sådant. Det stör mig något enormt.
Men även om många inte har i åtanke att behålla muskelmassa vid viktnedgång, så är fortfarande en vanlig deff det bästa sättet att gå ner i vikt på, det tror jag stenhårt på.

Jag har visserligen ingen källa, men jag menar, att äta normalt måste ju ändå vara bättre än att, tja, bara äta fett, bara äta socker, eller kanske bara dricka någon jävla soppa på 300kalorier om dagen etc.
Det är bara ohälsosamma metoder som är till för att lura kroppen att gå ner i vikt.

Det är min uppfattning, iallafall [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

eller kanske bara dricka någon jävla soppa på 300kalorier om dagen etc.

vadå, skulle det vara ett ineffektivt sätt att gå ner i vikt, påstår du? om man håller sig till det så är det ju tvärtom effektivt i överkant. att det sen uppstår komplikationer om man INTE håller sig till den metoden, eller avslutar dieten, det är ju en helt annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

vadå, skulle det vara ett ineffektivt sätt att gå ner i vikt, påstår du?

Nej, men ett ohälsosamt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Nej, men ett ohälsosamt sätt.

ja. jag påstod inget annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

ja. jag påstod inget annat.

Nej. Men det var det jag menade, inte att det var ineffektivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Nej. Men det var det jag menade, inte att det var ineffektivt.

ja, vill man ha tips som sätter hälsan främst så kanske man bör vända sig till ett annat delforum än just detta. sen så ser jag visserligen inte hur det skulle vara omöjligt att få i sig ungefär det man behöver rent näringsmässigt (utöver kalorier) på 300 kcal om dagen. inte räknat på det, men omöjligt är det nog inte, om man tänker genom saken ordentligt. beroende på vanor, då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Kom på att jag stava fel, LCHF*

Så fail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

.

Visst, ligger man bara hemma och glor på Tv så är det säkert möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Visst, ligger man bara hemma och glor på Tv så är det säkert möjligt.

det är nog möjligt ändå, ska du se. det ska nog inte vara omöjligt att slänga ihop en diet på 300 kcal som täcker upp ditt grundläggande behov av vitaminer/mineraler/övriga näringsämnen som känns relevanta, grundläggande proteinbehov, lite fiber och fylla ut resten med fett. tänker jag inte helt fel så borde en dylik diet leda till att blodsockernivåerna går åt helvete, men att det går att fortsätta på samma spår rätt länge innan man drabbas av direkta bristsjukdomar. sen att det är så långt ifrån en vettig diet man kan komma är en helt annan sak.

bör tilläggas att jag väl legat på ~500 kcal/dag under en rätt lång period utan att det lett till katastrof. visserligen utan någon direkt fysisk aktivitet, men det gick iallafall några månader innan jag konstaterade att jag gått ner farligt mycket i vikt. vid kollande av blodvärden i slutet av perioden så visade detta på acceptabla nivåer av allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera