Aviseringar
Rensa alla

Likviditetsbudget


Ämnesstartare

Kan någon vara snäll och hjälpa mig göra klart en hemtanta som ska vara inlämnad imorn? Det är bara två frågor kvar 🙂

Här kommer frågorna (utgå ifrån bilderna):

1. Resultat
Kommer företaget gå i vinst det första året? Visa dina beräkningar och uppställningar. Motivera varför du valde just dem.

2. Likviditet
Klarar företaget likviditeten under de tre första månaderna? Planerad start är 1 mars, det är då de får sitt lån. Visa dina beräkningar och uppställningar. Motivera varför du valde just dem.

image-1337454333-V.jpg

image-1337454340-V.jpg


   
Citera

wonderwoman95:

Kan någon vara snäll och hjälpa mig göra klart en hemtanta som ska vara inlämnad imorn?

Ne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Ne

Om du inte tänker hjälpa till så behöver du inte ens skriva något.


   
SvaraCitera

wonderwoman95:

Om du inte tänker hjälpa till så behöver du inte ens skriva något.

Ne


   
SvaraCitera

Om "hemtenta" innebär "hemtenta på högskolenivå" hoppas jag du är medveten om att fusk i värsta fall kan innebära rättsliga påföljder, med maxstraff på sex månader i fängelse?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Om "hemtenta" innebär "hemtenta på högskolenivå" hoppas jag du är medveten om att fusk i värsta fall kan innebära rättsliga påföljder, med maxstraff på sex månader i fängelse?

Har detta faktiskt praktiserats? I regel är det väl bara avstängning från studierna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Om "hemtenta" innebär "hemtenta på högskolenivå" hoppas jag du är medveten om att fusk i värsta fall kan innebära rättsliga påföljder, med maxstraff på sex månader i fängelse?

Jag går bara första året på gymnasiet, och det här är väl inte fusk. Får man hjälpa varandra i skolan så får man väl hjälpa varandra utanför skolan med. Annars skulle man väl inte få ta hem uppgifterna?


   
SvaraCitera

wonderwoman95:

Jag går bara första året på gymnasiet, och det här är väl inte fusk.

Jo, faktiskt. En hemtenta ska testa dina kunskaper och din förmåga att lösa en uppgift.

wonderwoman95:

Får man hjälpa varandra i skolan så får man väl hjälpa varandra utanför skolan med.

Får ni hjälpa varandra på vanliga salsprov? Samma regler gäller för hemtentor, om läraren inte uttryckligen sagt att det är OK att samarbeta eller ta hjälp utifrån.

wonderwoman95:

Annars skulle man väl inte få ta hem uppgifterna?

Tanken med en hemtenta är att testa hur väl du kan lösa en uppgift på egen hand, med tillgång till de material du skulle ha använt för att lösa ett sådant problem i den verkliga världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Jo, faktiskt. En hemtenta ska testa dina kunskaper och din förmåga att lösa en uppgift.

Gentlernen:

Får ni hjälpa varandra på vanliga salsprov? Samma regler gäller för hemtentor, om läraren inte uttryckligen sagt att det är OK att samarbeta eller ta hjälp utifrån.

Gentlernen:

Tanken med en hemtenta är att testa hur väl du kan lösa en uppgift på egen hand, med tillgång till de material du skulle ha använt för att lösa ett sådant problem i den verkliga världen.

okej men jag bryr mig faktiskt inte, vill du hjälpa mig, tusen tack, annars sluta leka polis och kommentera inget tack. Jag är inte intresserad av att lära mig lag o rätt, annars hade jag gått den kursen vettu [wink]


   
SvaraCitera