Aviseringar
Rensa alla

Lilla huset böckerna


Ämnesstartare

Läste någon dem som liten? 

Tyckte de var übermysiga och fick lära mig mycket om hur tillvaron kunde se ut för nybyggarna i USA innan sekelskiftet. 

Minns ni några böcker från barndomen som ni tyckte särsklit om? 


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Barnens_svenska_historia

Ja sån var jag.

Verkar ju jättebra. Då blir man nog mer engagerad i Sveriges historia när man blir äldre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

Verkar ju jättebra. Då blir man nog mer engagerad i Sveriges historia när man blir äldre. 

Jo det väcktes ett litet intresse där. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välkommen tillbaka 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jo det väcktes ett litet intresse där. 

Hoppas barnen som växer upp nu också läser och lär sig saker på andra vis än genom skärmar. 

Fingerprints:
Välkommen tillbaka 🙂

Har ju varit här som werjevir, oatswer, mirousroea, men tack : ) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae: Har ju varit här som werjevir, oatswer, mirousroea, men tack : )

Jag har inte förstått det. Ibland är jag lite trög när folk omreggar och byter namn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland hänger man inte med.


   
SvaraCitera
mynona

En Liten Prinsessa och Annie var två böcker jag ofta läste om som liten. Men jag började läsa vuxenböcker redan som barn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla huset på prärien? Såg den ofta på tv. Michael Landon grät i ungefär vartenda avsnitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Jag har inte förstått det. Ibland är jag lite trög när folk omreggar och byter namn. 

Det är lugnt : )

isola:
Lilla huset på prärien? Såg den ofta på tv. Michael Landon grät i ungefär vartenda avsnitt.

Lilla huset är en bok i serien, har inte sett tv-serien,  var den bra? låter ju inte så nice med massa gråt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae: Lilla huset är en bok i serien, har inte sett tv-serien, var den bra? låter ju inte så nice med massa gråt

Den är faktiskt rätt härlig. Han grät oftast för att han var glad eller rörd. Se den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Den är faktiskt rätt härlig. Han grät oftast för att han var glad eller rörd. Se den!

Okej va bra! det ska jag om jag hittar den att streama : ) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:

Okej va bra! det ska jag om jag hittar den att streama : ) 

Du gillar inte att ladda ned? Mm man ska vara legal. Den finns nog som dvdbox också men sådant kan ju bli dyrt.

http://www.tvmuse.eu/tv-shows/Little-House-On-The-Prairie_7361/

Här finns alla avsnitt streamade. Hoppas att gratislänkarna funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Du gillar inte att ladda ned? Mm man ska vara legal. Den finns nog som dvdbox också men sådant kan ju bli dyrt.

Tycker mest det är bökigt att ladda ner 

isola: http://www.tvmuse.eu/tv-shows/Little-House-On-The-Prairie_7361/

Här finns alla avsnitt streamade. Hoppas att gratislänkarna funkar.

Tack gulligt att hitta : ) 


   
SvaraCitera