Aviseringar
Rensa alla

Lilla uppkörningen


Ämnesstartare

Ta det bara lugnt och försökt tänka på att titta mycket i backspegeln och ytterspegeln (men däremot INTE överdrivet mycket som många brukar göra, då tappar man bara kontrollen över vart man är påväg istället).

Döda vinkeln är också viktig speciellt när du ska svänga vänster så brukar det ofta finnas övergångsställe, där måste du kolla döda vinkeln de är dem väldigt noga med. Och även döda vinkeln vid filbyte såklart och sväng på landsväg. Det är först och främst vid dessa tre tillfällena som man ska kolla döda vinkeln.

Jag har haft uppkörning tre gånger (jag valde att göra min "lilla uppkörning" som riktig uppkörning istället, då jag visste att körskolan bara skulle tvinga mig att ta minst tio lektioner till, de ville knappt låta mig göra halkbanan trots att jag var duktig på köra). Den första uppkörningen jag gjorde var ju "test", den andra failade jag faktiskt väldigt mkt klantade mig mkt pga nervositet. På den tredje var jag också väldigt nervös men fick en trevlig kontrollant (jämfört med tidigare gångerna) och då släppte det. Gjorde dock några småfel, men kontrollanten påpekade bara dessa och frågade varför jag gjorde som jag gjorde där jag gjorde fel. Det viktiga är väl att man är medvetna om sina fel, då är det lättast att göra någonting åt dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

svänga vänster

menar såklart höger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ingen, hade ändå full pott på uppkörningen. Bara ett sätt för dem jävla kapitalisterna i körskolorna att tjäna pengar.


   
SvaraCitera

Gick bra, men kunde inte koncentrera mig lika bra som senare, när det verkligen gällde. Nervositet i viss mån är som bekant nyttigt när man ska prestera 🙂


   
SvaraCitera

Ta en grogg innan för nerverna. När jag skulle sätta mej i min uppkörningsbil klev en gråtande tjej ut. Bra början liksom [crazy]


   
SvaraCitera

Gick bra på uppkörningen, men vad är lilla uppkörningen?! [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

men vad är lilla uppkörningen?!

det är en vanligt körlektion. Men, man kör med nån man aldrig kört med förrut och låtsas att det är uppkörningen, han antecknar allt man gör fel, går igenom misstagen i slutet, osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Human:

Hur gick er lilla uppkörning jämfört med er riktiga uppkörning?

Vad menar du med "lilla uppkärningen"
och ja antar att du pratar om B-körkort.

som sagt, skrev upp, körde upp. allt gick bra.inga fel.
B-teorin och körning är ju direkt svårt. eller??


   
SvaraCitera