Aviseringar
Rensa alla

Limewire till Linux??


Ämnesstartare

Hey, Det är så att jag har stöt på ett stort problem. Har efter många försök och många timmars letand på nätet efter en lösning inte kommit på hur man gör. Hur packar man upp och installerar Limewirer när man använder Linux som Os. Det är så enkelt när man använder window. Allt man behöver då liksom är Winrar så är allt klart typ. Men inte på Linux. Så snälla hjälp mig. HAr inte kommit någonstans så det är bara att berätta från första början


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAr hämtat filem men kan inte installera den. För jag måste packa upp den och om man gör det från linux hemsida så blir man ju inte mer klok för det.


   
SvaraCitera

Vad har du för distribution?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Vad har du för distribution?

Vad menar du med de?


   
SvaraCitera
Åtta

Geforce8800:

Vad menar du med de?

Med Linux-distributioner menar man ett Linux-baserat operativsystem med tillhörande programvara. T.ex. Debian, Ubuntu, OpenSuse, etc. Inte alla distributioner har samma sorts paket som ska installeras. Debian och Ubuntu använder t.ex. deb-paket, medan OpenSuse använder .rpm. Det finns även fler sorter, men deb och rpm är de två vanligaste.


   
SvaraCitera

Geforce8800:

För jag måste packa upp den

Nej det måste du inte. Gör filen körbar och kör den, hur svårt kan det vara?


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlernen:

Gör filen körbar och kör den, hur svårt kan det vara?

Om ens det. När jag provade så kastade den bara en .deb på mig, så den är ju bara att köra direkt - utan att manuellt behöva göras körbar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

.ex. Debian, Ubuntu, OpenSuse,

Använde OpenSuse. Och kommentarerna på hur stårt dt kan vara. Har aldrig använt linux innan. Började med det förra veckan. Det är df det är så svårt att veta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

Använde OpenSuse. Och kommentarerna på hur stårt dt kan vara. Har aldrig använt linux innan. Började med det förra veckan. Det är df det är så svårt att veta

Första googleträffen på limewire on opensuse gav det här

http://forums.opensuse.org/applications/multimedia/388267-installing-limewire-op...

Är du efterbliven eller bara för lat för att söka egen information?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

Är du efterbliven eller bara för lat för att söka egen information?

Beror ju lite hur man ser det. Jag är inte för lat. Eftersom jag har sökt infomation men inget har funkar. Kan ju beror på att jag har sökt fel av något slag. Eller så är det så att jag hatar linux. Men är tvingad att ha det på skolans skit datorer. Bara för att äger dig på allt som ha med windows att göra. Kan det mesta från 98 till windows 7 när det gäller os.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

grön_apa:

http://forums.opensuse.org/applications/multimedia/388267-installing-​limewire-op...se-gnome.html

Tackar också för sidan du skickar. Det va ju nästan så man tycker du är rolig. Dock så sökte jag själv och hittade lösningen. Inte så svårt när man fattade vad som va fel.


   
SvaraCitera

Geforce8800:

Bara för att äger dig på allt som ha med windows att göra. Kan det mesta från 98 till windows 7 när det gäller os.

Image

Du måste verkligen vara stolt som kan ladda hem cracks och installera Bonzi Buddy på ditt lilla OS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Du måste verkligen vara stolt som kan ladda hem cracks och installera Bonzi Buddy på ditt lilla OS.

HAHA Asså, Du snackar skit. Är data tekniker mannen. Men håller inte på med Linux. Så det är df jag la ut denna tråden


   
SvaraCitera

Geforce8800:

Är data tekniker mannen.

Jag hoppas du inser att "data tekniker" är lägsta gemensamma nämnare för IT-jobb, exklusivt för dem som är för tröga för att skaffa ett riktigt jobb, och att jag hittills aldrig ens hört talas om en IT-tekniker som vet vad han sysslar med?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera