Aviseringar
Rensa alla

Linköpings praktiska gymnasium


Ämnesstartare

antagligen är det här typ sämsta stället att fråga det här men vf inte försöka...
Någon som går eller känner någon som går hästhållning på Linköpings praktiska gymnasium (baggium)? Skulle vilja prata me nån som går där för att veta lite hur det är och så, ska ev börja där (ja jag har pratat me rektor o så).


   
Citera
Ämnesstartare

*håller ner handen, vrider på mitt huvud med förväntan att någon ska säga sitt..*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går Naturbruks på Luleå praktiska och jag tycker att det är en jävligt dålig skola, hur kurserna är upplagda, man får ej lika mycket APU som man har blivit lovad o.s.v.


   
SvaraCitera

Underbar bild du har på "Min sida", så rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag går Naturbruks på Luleå praktiska och jag tycker att det är en jävligt dålig skola, hur kurserna är upplagda, man får ej lika mycket APU som man har blivit lovad o.s.v.

Jag är mer intresserad av att få höra hur praktiken på hästhållning på Linköpings praktiska är.

Och iaf på linköpings praktiska så har man i ettan två dagars praktik, i tvåan tre dagar och i trean fyra dagar så tror man får 50% praktik i slutändan då, mkt praktik iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

Och iaf på linköpings praktiska så har man i ettan två dagars praktik, i tvåan tre dagar och i trean fyra dagar så tror man får 50% praktik i slutändan då, mkt praktik iaf.

Det var vi lovade också, men så är det inte. [smile] Vet att väldigt många baggiumskolor har haft samma problem, de håller INTE vad de lovat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte gå på vreta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte gå en vanlig gymnasielinje med ridprofil/hästinriktning?
Man måste vara ruskigt jävla stark och duktig både psykiskt ochfysiskt för att klara sig på hästrelaterade yrken. Men det vet du nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det var vi lovade också, men så är det inte. [smile] Vet att väldigt många baggiumskolor har haft samma problem, de håller INTE vad de lovat.

ok, jobbigt. Jag tror inte jag kommer få all min praktik (orkar inte räkna på det) men det är jag iaf medveten om och det är för att jag om jag börjar kommer hoppa in i ettan men ta studenten om två år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Varför inte gå på vreta?

vill gå en praktisk linje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Varför inte gå en vanlig gymnasielinje med ridprofil/hästinriktning?
Man måste vara ruskigt jävla stark och duktig både psykiskt ochfysiskt för att klara sig på hästrelaterade yrken. Men det vet du nog.

Vill gå en praktisk linje och få praktisera mkt. Att gå i skolan och läsa en massa teori funkar inte riktigt för mig men att jobba elr va ute på praktik funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Varför inte gå på vreta?

för att ca 80% av Vretaeleverna hade klamydia i en undersökning [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

vill gå en praktisk linje

Den är väl ändå praktisk???

Postorderhoran:

för att ca 80% av Vretaeleverna hade klamydia i en undersökning [blush]

Alla ligger med alla på vreta = )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Den är väl ändå praktisk???

nej det är mer elr mindre bara plugg vad jag har förstått och uppfattat från dom som går där. Visst man är en hel del i stallet och så men det är inte alltid på skoltid och dom läser betydligt fler ämnen än på tex praktiska, som tex på vreta är kemi A, fysik A och biologi A obligatoriskt, inget NO ämne förutom naturkunskap A är obligatoriskt på praktiska och på praktiska kan man ist läsa fler häst ämnen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Alla ligger med alla på vreta = )

... vet du av egen erfarenhet? [wink]


   
SvaraCitera