Aviseringar
Rensa alla

Linnéuniversitet - bastermin?


Ämnesstartare

qazedctgb:

det jag inte fattar är varför du inte vill läsa bastermin någon annan stans.

Pga jag har bara läst till matte C. Alla andra basterminer kräver att man har läst fram till Ma C, Fysik A och Kemi A.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Alla andra basterminer kräver att man har läst fram till Ma C, Fysik A och Kemi A.

Nej, för tekniskt basår på KTH läser de Ma C+D+E, Fy A+B, Ke A, och för KTH:s bastermin är det krav på Matte C bara. Det tror jag gäller för de flesta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linnéuniversitetet är inte särskilt dåligt. Det är mysigt universitet. Visst, det är litet, men det är inte alltid dåligt. Speciellt inte för kortare perioder.

Vet inte om du bor i Växjö, men det är lättare att få studentlägenhet i Växjö än i de mer prestigefulla universitetsstäderna eller de stora.

Hyrorna är inte jättedyra heller.

Själva utbildningen vet jag inte. Känner faktiskt ingen som läst naturvetenskapligt på Linnéuniversitetet eller det gamla VXU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde du menade en bas-theremin[sad]


   
SvaraCitera

Va har du för betyg? (Går lite offtopic) tänker också på Ingenjörs linjen och jag går med dom nya Betygen Gy2011, Undrar bara vad som krävs för att bli mottagen av Högskolan? Om man ska gå Chalmers krävs det då enorma betyg? Finns det nån statistik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wtf_:

Om man ska gå Chalmers krävs det då enorma betyg? Finns det nån statistik?

Chalmers överlag har högre intagningspoäng än övriga tekniska högskolor, om än med rätt liten skillnad. Skillnaden märks mer om man jämför intagningspoängen för högskoleprovet, då Chalmers kan ligga 0.1-0.2 poäng över t ex KTH för de mer populära utbildningarna. Här kan du se antagningsstatistik för tidigare terminer:

http://www.vhs.se/sv/Statistik1/Host--och-varterminer/Tidigare-terminer/


   
SvaraCitera

Okej, tänker på stor del av DataIngenjör, Men kraven och betygen Gy2011 på min Skola är tydligen ''mycket svårare''
Första matteprovet var rätt så svårt jämfört med förra årets, men behöver man oroa sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Nej, för tekniskt basår på KTH läser de Ma C+D+E, Fy A+B, Ke A, och för KTH:s bastermin är det krav på Matte C bara. Det tror jag gäller för de flesta?

Jaha ok. Men det verkar försent att söka till KTH nu iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså tycker ni att jag borde köra på detta? Eller blir det för mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad tycker ni att jag skall göra?


   
SvaraCitera

Anura:

Jaha ok. Men det verkar försent att söka till KTH nu iaf.

Det är för för sent överallt dit fler studenter söker än det finns platser.

Är inte det här andra gången du försöker söka till universitetet alldeles för sent..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frågan är väl snarare om man kan klara dessa kurser på en termin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad säger ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ja. Det är LNU, inte MIT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Men ja. Det är LNU, inte MIT.

Jo självklart är det de. Jag behöver behörigheten osv. Dock har jag aldrig läst dessa kurser (därför jag frågar) Så jag skulle gärna vilja ha råd. Det verkar var svåra kurser med och det är på högskolenivå.


   
SvaraCitera