Aviseringar
Rensa alla

Linser


Ämnesstartare

blum:

vad ska du ha för linser?

Ska bara ha en lins, behöver bara på ena ögat då jag har en dold skelning på den. Som jag egentligen inte märker av alls utom att jag kan bli trött i ögonen ibland, så det var på gränsen till att jag inte behövde. Astigmatisk är jag också står det.
Kan endast ha endagslinser också då alla månadslinser jag testat irriterat mina ögon.

Nachac:

Tycker det är ett helt okej pris.

Har du linser?

Wendy:

gå till optiken.

Jag har ju blivit undersökt och fått recept därifrån såklart [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Linser @ Prisjakt.nu

fänks!


   
SvaraCitera
blum
 blum

isola:

Kan endast ha endagslinser också då alla månadslinser jag testat irriterat mina ögon.

finns rätt billigt på lensway, och man kan beställa bara ett paket 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du linser?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

finns rätt billigt på lensway, och man kan beställa bara ett paket 🙂

Jo fast på bara ett öga, det verkade de inte förstå i beställningsformuläret. Så är allt förskrivet där, vilket såg suspekt ut. Alla linser verkar också vara i 14,2 och jag ska ha i 14,5. [sad]


   
SvaraCitera
Lounge

isola:

Ska checka! Har du linsisar? Har dold skelning på ena ögat. Märker aldrig av det förutom att jag kan få ont i huvudet och bli yr om jag läst eller suttit mycket vid datorn utan glasögon.

aaa do it do it

men har du fixat fram synrecept?

har linser, toriska

isola:

HAHAHA FAN VAD JAG SKRATTADE SYMBALAJN

hahhahahahha[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

har linser, toriska

Har nog också, eller vetifan om jag har förresten. Kan man ha det om man har astigmatiska?
Har receptet men nu står det att jag måste ha axeln också, vilket jag inte har. Får ringa synsam imorgon.


   
SvaraCitera
Lounge

isola:

Har nog också, eller vetifan om jag har förresten. Kan man ha det om man har astigmatiska?

tror astigmatism = brytningsfel o då använder man toriska =) =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

tror astigmatism = brytningsfel o då använder man toriska =) =)

Alla synfel är brytningsfel. Eller, ja, förutom om man är blind, men då bryts det ju inte alls och det är ju rätt fel.


   
SvaraCitera
Lounge

Nachac:

Alla synfel är brytningsfel. Eller, ja, förutom om man är blind, men då bryts det ju inte alls och det är ju rätt fel.

aha, men astigmatism är det katastrofalt feliga som gör att man måste bära toriska, har jag fått för mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka sorts linser man än ska köpa bör man gå till en optiker och kolla styrka och passform och har man linser från optiker så har man någon att ringa och rådfråga/gå till om man behöver hjälp, därför rekommenderar jag inte att beställa via internet.

Tänk på att det är dina ögon, de är känsliga. Jag köper linser och vätska o.s.v på Specsavers och jag har haft linser från dem i ca 1 år och är väldigt nöjd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

aha, men astigmatism är det katastrofalt feliga som gör att man måste bära toriska, har jag fått för mig?

Jo, verkar vara så. Är dock astigmatiker och känner inte igen beskrivningen alls. Har små tyngder i mina linser som gör att de alltid sitter som de ska. Men det kanske är för att jag har månadslinser och läste på "Daylies."


   
SvaraCitera
Lounge

Nachac:

Är dock astigmatiker och känner inte igen beskrivningen alls. Har små tyngder i mina linser som gör att de alltid sitter som de ska.

är också astigmatiker, linserna sitter bra, men finns väldigt snålt utbud för sådana med så kraftigt brytningsfel som mig... typ 2 sorter på marknaden! dessutom kan mitt synfel inte ha dagslinser eller 24/7 månadslinser, vilket suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

är också astigmatiker, linserna sitter bra, men finns väldigt snålt utbud för sådana med så kraftigt brytningsfel som mig... typ 2 sorter på marknaden! dessutom kan mitt synfel inte ha dagslinser eller 24/7 månadslinser, vilket suger

Jag kan inte mitt brytningsfel, men gissar att det är lite samma med mig eftersom jag inte tror att min optiker ens tog med dagslinser som alternativ. Tycker dock inte det är jobbigt att ta ut dem för natten direkt.


   
SvaraCitera
Lounge

Nachac:

Tycker dock inte det är jobbigt att ta ut dem för natten direkt.

tkr dagslinser är mycket smidigare, hygieniskt och så slipper man att månadslinserna går sönder efter typ två-tre veckor, vilket sker ibland 😛 och då blir man sur. sker det för dig?


   
SvaraCitera