Aviseringar
Rensa alla

Lissabonfördraget


Ämnesstartare

Svara och disskutera!


   
Citera

The_gunslinger:

Idag röstade regeringen igenom för Lissabonfördraget.

Regeringen? Det var väl ändå riksdagen som röstade igenom den? Faktum är att Socialdemokraterna, som inte sitter i regeringen var det politiska parti som hade flest ledamöter som röstade för förslaget.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Rent spontant, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Regeringen? Det var väl ändå riksdagen som röstade igenom den?

Jo jag menade riksdagen. Slarvfel av mig där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Är inte jätteinsatt, men jag vet ungefär vad det handlar om och jag tycker det verkar rätt dåligt. Men pga att jag inte är så insatt så är det inget tvärsäkert nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Det är en enda stor skandal som har gått nästan obemärkt förbi. Dagens styre i Sverige har förlorat all sorts legitimitet och därför är det i dagsläget också rätt att försöka förändra saker på utomparlamentarisk väg. Vilket jag hoppas många kommer börja med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, ut ur EU förhelvete


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Demokratin förs allt längre från oss svenskar. Rent högförräderi är vad vänsterkartellen sysslar med. Sätt dem i burar på våra torg med skyltar som utmärker dem som samhällets fiender.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Demokratin förs allt längre från oss svenskar. Rent högförräderi är vad vänsterkartellen sysslar med. Sätt dem i burar på våra torg med skyltar som utmärker dem som samhällets fiender.

Vänsterkartellen? Nu var det väl ändå bara Vänsterpartiet och Miljöpartiet som var emot? Kanske du ska kolla upp lite fakta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Sverige och alla andra medlemsstater blir alltmer underordnade EU, snart har vi ingen självständighet kvar.
Detta får mig att minnas ett flygblad från EMU-valet.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Vänstern says NO!


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Men eftersom Irland har röstat nej till skiten så kommer det aldrig att gå igenom ändå, så vi har inget att oroa oss för.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

asdor:

Nu var det väl ändå bara Vänsterpartiet och Miljöpartiet som var emot? Kanske du ska kolla upp lite fakta...

Vänsterkartellen är ganska så mycket större än så. Sossarna var ju bland de allra mest positiva. Likaså Sveriges alla andra vänsterpartier i riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Vänsterkartellen är ganska så mycket större än så. Sossarna var ju bland de allra mest positiva. Likaså Sveriges alla andra vänsterpartier i riksdagen.

Sveriges alla högerpartier som förespråkar kapitalismen och har medverkat till att sälja ut alla Sveriges tillgångar har röstat för Lissabonfördraget. Sveriges enda Vänsterparti som för några år sen kallade sig för Vänsterpartiet Kommunisterna röstade nej. Sluta göra bort dig för i helvete.


   
SvaraCitera