Aviseringar
Rensa alla

Litar inte på partner till 100% - Vad göra?


Ämnesstartare

Jag litar inte på min tjej, dels för att jag vet att hon har ljugit för mig om massa småsaker... och dels har hon hållt undan att hon har umgåtts med en kille och gått på bio osv.

Sedan när jag fråga om det så hade hon inte sagt något för att hon visste hur jag skulle bli, alltså sur, svartsjuk, överdriven.

En fråga.. du är ihop med din partner sedan går partner i smyg ut med någon annan på bio (av andra könet) dom 2 ensamma på kvällen på en skräckfilm... Är det verkligen så att dom bara är "vänner" ?

Enligt mig så är det verkligen något skumt.

Såhär... Nu kommer ni antagligen säga att jag ska dumpa, men det är så att jag gillar henne väldigt mycket om man tittar bort från min svartsjuka osv, och jag vet att jag kan ta i överdrift ofta. Men angående allt så vet jag inte, eftersom jag vet att hon har varit otrogen förut en gång och nu alla dessa smålögner vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag känner mig så jävla ägd eftersom jag är den som är orolig hela tiden. Fyfan.

Min fråga är: Hur ska jag ta reda på sanningen? Hon är väldigt envis av sig och jag tror att hon kan hålla saker inom sig väldigt lätt.

Jag har funderat på att lägga en keylogger på hennes data bara för att se om något nappar där.
Men jag finner det inte rätt, men ifall jag ska göra slut med henne så behöver jag verkligen beviset på att hon är inte den hon utser sig för att vara.

Om jag har fel så har jag gjort mitt livs misstag.

Men om jag har rätt så vill jag klart få reda på det, och då lovar jag att jag kommer aldrig mer lita på en tjej!


   
Citera
Ämnesstartare

vill du inte lämna henne så är det ju bara prata om det. tycker du inte att det funkar så är det ju inte mycket att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chilla, prata med henne och behandla henne inte som en sak. Berätta vad dina krav är osv, låt dom vara rimliga och fungerar det inte så gör det inte det liksom.


   
SvaraCitera

Barbienele:

svartsjuk

kan svårare att berätta saker för en svartsjuk kille, kanske därför...

eh aahh

ta upp ämnet trohet, utan att hon fattar att du fiskar, och få henne att känna sig antingen skyldig eller närmare dig.

Barbienele:

Jag har funderat på att lägga en keylogger på hennes data

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ju aldrig varit vidare skarpsynt heller [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon går på bio med en annan kille >> Kyssar och hångel i mörker >> sängen nästa. Om hon varit otrogen förut, kan hon alltid bli det igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon är tjej, vad förväntar du dej[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Enligt mig så är det verkligen något skumt.

Flickvänner måste ju få ha kompisar som de kan gå på bio med, de får du bara acceptera.

Om du inte litar på din tjej kanske ni inte skall vara ihop. Har man nått stadiet där man måste "bevisa" att man inte ljuger finns det nog inte så mycket att hämta i det förhållandet.

Keyloggers och bevissamlande är ju bara patetiskt och hör inte hemma i ett förhållande.

Jag vet inte om det är du som är paranoid eller eller om din tjej verkligen är så opålitlig, men finns det inget förtroende är förhållandet kört, sorry.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Berätta vad dina krav är osv, låt dom vara rimliga och fungerar det inte så gör det inte det liksom.

Gjort. Och vissa saker har kommit fram men inte stora saker, hon har lovat att hon inte ska ljuga mer för mig angående något och hon ska inte hålla något borta från mig.

Skentrevlig:

ta upp ämnet trohet, utan att hon fattar att du fiskar, och få henne att känna sig antingen skyldig eller närmare dig.

Gjort, och verkligen kommit på något sätt närmare varandra.

AndyH:

Keyloggers och bevissamlande är ju bara patetiskt och hör inte hemma i ett förhållande

May be so... Men jag skulle nog ta i alla medel för att upptäcka om hon är otrogen.

Tänk mig i din situation, min tillit till min tjej är nog inte på topp och det är mycket jag misstänker men jag antar att det är så i alla förhållanden i början.

Jag kan vara paranoid mycket väl eller så är det hon som är opålitlig jag vet faktiskt inte vilket det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

En fråga.. du är ihop med din partner sedan går partner i smyg ut med någon annan på bio (av andra könet) dom 2 ensamma på kvällen på en skräckfilm... Är det verkligen så att dom bara är "vänner" ?

Frågan är ju varför hon smyger med det - är det för att du är svartsjuk och kontrollerande och inte litar på henne eller är det för att hon är pilsk på grabben? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Frågan är ju varför hon smyger med det - är det för att du är svartsjuk och kontrollerande och inte litar på henne eller är det för att hon är pilsk på grabben? [no-no]

Förstår inte... okej om jag har förlorat tilliten totalt varför inte klargöra allt för mig och lägga tex en keylogger på hennes data för att få reda på sanningen?

Tycker att det är bara rätt.

Har ni några andra förslag?

*Har pratat
*Har visat vad jag känner
*Har t.o.m försökt konfrontera henne med olika saker som jag listat ut själv.

Inget fungerar, enda hon säger är förlåt för vissa saker, och att det andra inte stämmer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Förstår inte

Om du freakar ut för att hon umgås med människor av andra könet (eller förbjuder henne att göra det), så tycker hon nog att det är lättare att ljuga om det för dig, så att hon slipper höra ditt gnäll.

Barbienele:

okej om jag har förlorat tilliten totalt varför inte klargöra allt för mig och lägga tex en keylogger på hennes data för att få reda på sanningen?

Då är du ganska störd [tard]


   
SvaraCitera

du verkar inte riktigt vettig.


   
SvaraCitera

Men gör såhär, antingen så satsar du på det här förhållandet. Du får gå emot dina rädslor och stå vid hennes sida och inte behandla henne som en brottsling.

Det är inte värt att sitta och spionera lägga in olika program i hennes dator mm. Det kommer endast bidra till att du kanske skapar ett otroligt kontroll behov.

Och kanske finner du tom något som du helst utav allt inte vill se, som i sin tur förmodligen kommer skapa ännu mer tillits problem för dig i senare relationer.

Gör dig själv en tjänst, gör dig själv till en lyckligare människa istället för motsatsen.


   
SvaraCitera

Kan man verkligen lita på någon 100 % då?

Barbienele:

Jag har funderat på att lägga en keylogger på hennes data bara för att se om något nappar där.

Neeeej.


   
SvaraCitera