Aviseringar
Rensa alla

Litar ni på den svenska sjukvården?


Ämnesstartare

som titeln lyder


   
Citera

nope


   
SvaraCitera

Har inte så många erfarenheter men jag vet när jag vart på besök på något sjukhus så serverar de alltid den där ljusröda "saften" min farfar har druckit den på diverse sjukhus sedan 70 talet så något lurt försiggår ju. Förvirrad

Nämen jag vet inte redigt... De verkar ha det så "stressigt" så de tar ej tiden för att sköta patienterna och se till dom till 100% med vad som kan vara felet, medicin, väntetider eller när man är inlagd.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Nej, verkligen inte. Ska på mitt tredje besök för veckan inom sjukvården/psykvården. I måndags var man på gynmottagningen och blev inte tagen ett dugg seriöst. Precis som på den där bloggen där kvinnor vågat komma ut med sina "intima" problem och de hade alla fått höra att det var "normalt", så fick även jag höra det och att det inte gick att göra något åt saken trots att jag är medveten om att just min problematik går att åtgärda. Det jag behövde var bl a en remiss därifrån. Men näää, det är för mycket begärt och man får ständigt höra att man får "lära sig leva med" sin problematik. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Nej, jag har råkat ut för för mycket felaktigheter från deras sida för att jag ska kunna förleda mig att tro det handlar om "enstaka misstag" Svensk sjukvårds vanligaste behandlingsform tror jag är 'gör det så svårt som möjligt för patienten att få någon vård så kommer denne att ge upp/åkomman försvinner för eller senare' Det är dock en metod som tillämpas av många samhällsfunktioner inte bara vården.


   
SvaraCitera

shatter: ibland, beror på vad det gäller

hade ju aldrig låtit de söva ner mig.....  


   
SvaraCitera

kanske om jag är jättenära döden  


   
SvaraCitera

shatter: ibland, beror på vad det gäller

jag söker ju läkarhjälp, tar mediciner de skriver ut om det är nödvändigt, skulle ej låta någon ickeläkare operera mig etc men jag är väl kritisk ibland


   
SvaraCitera

shatter: ja

absolut? har gått till läkare många gånger & de har alltid kommit på felet samt kollat efter mer ovanliga fel och inte bara på de vanligaste när de försöker hitta vad som är fel


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera

shatter: nej


   
SvaraCitera
Kudhos

Har besökt vårdcentraler och sjukhus X antal gånger. Då har allting gått bra, så jag har förtroende. 


   
SvaraCitera
GraGo

Nej, privat sjukvård är bra mycket bättre.


   
SvaraCitera

 Jag vill ju gärna det. Och de flesta gånger har allt gått bra.


   
SvaraCitera

Ja dem är bra ibland


   
SvaraCitera