Aviseringar
Rensa alla

Lite besviken, men även orolig. Reserv Nr 2 gymnasiet hjälp!?


Ämnesstartare

Hej! Jag loggade in på gymnasie sidan för se om jag kom in på mitt program. Var till 95 procents chans säker, för mitt preliminära så låg jag 50 poäng före han som hade minst poäng och kom in på programmet. Nu när jag öppnar så blir jag reserv nr 2. Så besviken man blir, nu är det kört för mig? 16 platser på programmet och reserv 2. Vill så gärna komma in på denna skolan,  är det stor sannolikhet tro? Tacksam för svar! 


   
Citera
Roloch

Jag var reserv 21 och kom in när jag skulle börja gymnasiet för 3 år sedan


   
SvaraCitera

Det bästa är nog att höra av sig till skolan. Fråga vad reservplatserna betyder och vad dina eventuella chanser är.

Vad är det för specialprogram du tänkt gå? Tänk på att det är gymnasiet. Not the end of the world, om du inte kommer in på det specifika programmet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska gå VVS och fastighets programmet. (Jag vet är inte den bästa i skolan, men kämpar på) 

hoppas bara jag kommer in. Hoppas 2 av dessa 16 ångrar sig


   
SvaraCitera

Jag skulle säga att du har en väldigt stor chans att komma in när du står som reserv nr 2! Det är alltid några/flera som ångrar sina val och tackar nej till sin plats 🙂


   
SvaraCitera

MackanBoy:
Ska gå VVS och fastighets programmet. (Jag vet är inte den bästa i skolan, men kämpar på) 

hoppas bara jag kommer in. Hoppas 2 av dessa 16 ångrar sig

Hmm.. Vad är ditt andra val? Som du själv säger.. Det är ju inte så att program i sig får dig något direkt jobb efteråt 🙂 Ofta är sådana specialutformade program ganska oattraktiva på marknaden pga att de som lär ut på dessa ofta inte har en aning om hur saker och ting faktiskt går till på riktigt. Men det finns givetvis undantag.

Hoppas det blir till din belåtenhet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svar! Ser detta som ett stort stöd, kändes kört för mig. Har hört att folk som sökt till samhälle kommit in med reserv 5 o sånt, men då är det typ 50 som sökt. Nu är det bara 16, undra hur stor sannolikheten egentligen är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På mitt andra handsval så är det väldigt konstigt. För då är det enbart jag som sökt in där? Ska man vara ensam i en klass då? Eller hur tänker dom?


   
SvaraCitera

MackanBoy:
På mitt andra handsval så är det väldigt konstigt. För då är det enbart jag som sökt in där? Ska man vara ensam i en klass då? Eller hur tänker dom?

Gissningsvis blir hamnar du i en egen klass, men får vara med andra klasser på lektionerna. Omöjligt att veta utan att faktiskt fråga, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så som det ser ut nu, reserv 2 av 16 platser. Har jag god möjlighet eller ska jag tacka nej till reserven? 


   
SvaraCitera

MackanBoy:
På mitt andra handsval så är det väldigt konstigt. För då är det enbart jag som sökt in där? Ska man vara ensam i en klass då? Eller hur tänker dom?

Risken är att de lägger ner programmet. Det är ju rätt vanligt förekommande.

MackanBoy:
Så som det ser ut nu, reserv 2 av 16 platser. Har jag god möjlighet eller ska jag tacka nej till reserven? 

Med tanke på programmet så har du väl relativt goda chanser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väldigt orolig och kan inte sluta tänka på detta. Omg 

jag ber, hoppas verkligen på det bästa! Tack för era svar! 

Räcker att två hoppar så är det ju lugnt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror ni jag kommer in? Är så osäker nu


   
SvaraCitera