Aviseringar
Rensa alla

lite frågor om EF & framtiden


Ämnesstartare

Hej!
Jag var i somras på språkresa med EF. De är ju sjukt bra och säger ju själva att de är accepterade internationellt osv.

Nu har jag funderat lite på att ta ett år utomlands (New York) med dem och plugga engelska.
Samtidigt som man gör det har de även examensförberedande studier inom international affairs.

Jag undrar bara hur mycket det skulle löna sig att ta det här året om man vill ha en framtid sen inom grejer som exempelvis EU eller FN (ska plugga juridik senare)

Är det en merit att ha detta med i sitt CV osv. eller ska man hellre satsa på exempelvis Oxford eller något i den stilen.

Har seriösa problem med att bestämma mig!


   
Citera

Det kommer att ordna sig. man behöver inte gå på universitet som är rankat högst i världen för att få en proper utbildning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nadiiia:

Är det en merit att ha detta med i sitt CV osv.

Allting kan göras till en merit. Men personligen anser jag EF inte vara ett särskilt genuint företag, speciellt inte med tanke på vem som är chef.

Nadiiia:

satsa på exempelvis Oxford eller något i den stilen.

Skulle jag föredra personlige, och håller på att skriva min ansökan i denna sekund. Frågan är bara inför vilket år du isf vill söka... om det är till läsår 2011 så får du skynda på, då Oxford och Cambridge har ansökningsdeadline den 15 oktober i år.


   
SvaraCitera

Nadiiia:

eller ska man hellre satsa på exempelvis Oxford

Satsa pa Oxford hur da? Ar det dar du vill lasa juridik? I sa fall far du skynda dig med ansokan och det ar inte alls samma sak som att lasa engelska med EF i ett ar.

Nar du soker till Oxford (eller vilket uni i England som helst) sa ar det jatteviktigt att du saljer dig sjalv som person. Allting du gor pa sidan av skola och jobb (kurser, charity work, personlig utveckling) verkligen allting hjalper till nar du ska skriva ditt personal letter som ar del i ansokan. Det racker inte med att soka pa betyg och meritvarde som i Sverige. Om du reser med EF ett ar och sedan kan tala om i ett personligt brev varfor du valde att gora detta, hur det gynnade dig som student och person, samt hur denna personliga investering hjalpte dig vaxa och hur den passar in i dina framtidsplaner sa kommer det garanterat hjalpa dig i ansokningsprocessen.

EF gor otroligt mycket mer i varlden bade for privatpersoner, universitet och foretag an vad manga har koll pa. De ordnar inte bara sma language courses och sprakresor.


   
SvaraCitera