Aviseringar
Rensa alla

lite frågor om träning


r4ll3

Tobias95:

Armarna som räknas, där styrkan sitter om man gör armhävningar eller drar upp sig själv eller slåss

När du gör armhävningar använder du bröstet primärt, inte armar. Och när du lyfter upp dig själv (Chins), använder du latsmusklerna primärt. Förövrigt verkar du ganska ointelligent så jag tvekar på om du kommer förstå det jag skrev...


   
SvaraCitera

Seriöst... Kassare troll får man leta efter.
Och om du nu mot förmodan inte är ett troll så bör du kontakta någon... Antingen din idrottslärare eller din kurator. Du väljer själv.

Dold text: Du kommer seriöst skada dig annars


   
SvaraCitera

Tobias95:

Armarna som räknas, där styrkan sitter om man gör armhävningar eller drar upp sig själv eller slåss

Haha härregud!

1. Ska du verkligen biffa upp bara dina armar för att det är snyggt och för man slåss bättre?
2. Slagkraft (alltså att "slåss bättre") sitter väldigt lite i armarna. Det handlar om att kunna rikta styrkan från hela kroppen, så som höfter, mage, ben osv.
3. Jag tycker inte du verkar mogen att börja lyfta tyngder ännu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobias95:

Man blir inte skadad ändå..

Så du menar att man inte kan bli skadad av styrketräning? Vad tänker du med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror du hakat upp dig för mycket på armar... de flesta tränar hela kroppen, vilket får en att se biffigare ut. Bygg upp funktionell styrka också.
Armarna används mycket men det är inte där "styrkan" sitter. De sitter i benen och ryggen och kan lyfta mycket tyngre vikter. Armarna är småmuskler jämfört med ryggen... men man kan tro att i armarna sitter styrkan eftersom man använder dem så ofta/för att greppa etc. Men du kan knappast lyfta 100kg med biceps.
Och som Tornapart skriver, slagstyrka handlar inte jättemycket om armstryrka, utan om höft och mage, men även ben och rygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra kille.. haha dra upp armhävningar och chins eller vad det är han försöker förklara med att "dra upp sig själv" två övningar som inte ens är till för att bygga armar. Det här var en sådär lagom seriös tråd va? haha


   
SvaraCitera

har hört från någon rysk fysiologgubbe (el vad han nu var..) att om man tränar benen så blir man starkare även i överkroppen eftersom kroppen vill kompensera.

Om det är sant eller inte vet jag inte, men ser gubben som en relativt säker källa eftersom han håller föreläsningar på Bosön och jobbar mycket med elitidrottare.[cute]


   
SvaraCitera

Tobias95:

Armarna som räknas, där styrkan sitter om man gör armhävningar eller drar upp sig själv eller slåss

lol typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer se ut som en tank från left 4 dead.....[rolleyes]

Men mng onda människor som skrivit..Okej han hade fel med ni behöver inte påpeka det med ett stort utrops tecken...Gud...

och förandra så ni säger att man kan slå en så att han gör en bakåt volt med spaggeti armar??
IQ fiskmås ....IQ fisk mås...[no-no]


   
SvaraCitera

efterbliven?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aiton:

efterbliven?

HAHA ja kan man säga xD


   
SvaraCitera

när jag blir diktator och jag menar verkligen NÄR! Så ska alla troll in i gaskammrarna! endast troll btw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooh nice[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobias95:

för jag bryr mig bara om armarna 🙂

Varning för discogymmare hahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobias95:

hejsan jag har börjat träna nyligen för att bli as stark men nu undrar jag om det är viktit att man tränar hela kroppen för jag bryr mig bara om armarna 🙂 tacksam för svar

Tjena!

Viktigt och viktigt, du får en bättre symetri på musklerna samt att du aktiverar kroppen om du kör alla muskelgrupper, DVS att du kommer göra större ökningar om du kör hela kroppen. Sen är de bara in och läsa massa träningstips, på hur du vill lägga upp de!


   
SvaraCitera