Aviseringar
Rensa alla

Lite hjälp med debatt!


Erik112:

Debattör är en individ med stort behov att framföra sin åsikt i en eller flera frågor.
Kan grovt delas in i sådana som uttrycker åsikter inom områden de behärskar och sådana som uttrycker åsikter inom alla områden, oavsett om de behärskar dem eller inte.

Kan inte du bara sticka härifrån någon jävla gång? Du är enerverande som självaste fan.


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Kan inte du bara sticka härifrån någon jävla gång?

Där ser man, du känner dig trängd eller hur [y]


   
SvaraCitera

Erik112:

Där ser man, du känner dig trängd eller hur [y]

Nej, jag känner mig irriterad av din blotta närvaro här på forumet. Du och din dumhet är en av anledningarna till att UM oftast är jättetråkigt att vistas i.


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Nej, jag känner mig irriterad av din blotta närvaro här på forumet.

Jag står ut med dig fast vi har olika åsikter, för det måsta man inte ha, eller hur?

Hovnarren:

Du och din dumhet är en av anledningarna till att UM oftast är jättetråkigt att vistas i.

Ändå så är du här. [bigcheers]
Du behöver ju inte läsa det jag skriver, det råder ju fri vilja.

Jag tror att du blir irriterad över att jag håller fast vid Bibelns ord.


   
SvaraCitera

Umenihe94:

Möjligen några motargument mot hinduism buddhism islam

Har hört att dom säger yp "frukta dina fiender" lr ngt i islam och ja tänker "om gud skapar oss för att ta hand om jorden bör vi sammarbeta vilket inte fungerar om vi ska hata"
sen typ att bli omskuren som barn & sånt.. Varför ska vi ta bort något som Gud skapat oss med? :S ungefär som att kapa av en arm för att inte kunna fista ngn... TYP[cute]


   
SvaraCitera

detberorpå:

"om gud skapar oss för att ta hand om jorden bör vi sammarbeta

Det är just det Gud kräver av oss om vi ska få del av det återupprättade paradiset hät på jorden.

detberorpå:

sen typ att bli omskuren som barn

Det var en sak för att förhindra smitta o s v i ökenvandringen, men det gäller inte nu.


   
SvaraCitera

Erik112:

Det var en sak för att förhindra smitta o s v i ökenvandringen, men det gäller inte nu.

Jag vet det men det är totalt onödigt då Gud skapat oss med t.ex. klitoris eller förhud..


   
SvaraCitera

detberorpå:

ag vet det men det är totalt onödigt då Gud skapat oss med t.ex. klitoris eller förhud..

Inte då när de levde lägerliv, det var inte en naturlig situation.
Många skulle behövt att omskärs, de som inte kan hålla sig rena och sprider därmed sjukdomar.


   
SvaraCitera

Erik112:

Inte då när de levde lägerliv, det var inte en naturlig situation.
Många skulle behövt att omskärs, de som inte kan hålla sig rena och sprider därmed sjukdomar.

Jag vet.
Men att det tillhör religionen är idiotiskt. Det förekommer ju nu även fastän det finns vatten & tvål[rolleyes]
Sen att äta griskött.. Jo, det är smutsigt, egentligen, tycker jag men tycker dock alla ska få bestämma vad dom äter.. fast skulle bli fel om man börja äta människor.. fast lite fel att äta djur också men.. :/ Man ska inte äta de individer man kan kommunicera med punkt slut[crazy] (enligt mig)


   
SvaraCitera

detberorpå:

en att det tillhör religionen är idiotiskt.

Ja, den lagen existerar inte, så det är bara människobud.

detberorpå:

Sen att äta griskött..

Behandlingen av grisarna är inte heller så bra.
Jag äter inte griskött, men det har med min ledgångsreumatism att göra, får mer ont om jag äter kött, kyckling och fisk går bra.

Att äta kött har vi inte gjort förrän efter Noa.


   
SvaraCitera

Erik112:

ledgångsreumatism

Hur gammal är du egentligen? Och var det du som nickade BerntÅke för ett par år sedan?


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Och var det du

Antagligen inte mer än du.


   
SvaraCitera

Erik112:

Antagligen inte mer än du.

Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Och var det du som nickade BerntÅke för ett par år sedan?

Jupp det är samma person. Precis som det är samma som Beno på Passagen och Flexbärt på Flashback.

Han gör nytta dock. Han skrämmer bort folk från JV och det är bara bra.


   
SvaraCitera

sajman:

Flexbärt på Flashback.

Ah, har faktiskt misstänkt det ett tag nu. Ett tag där trodde jag att det fanns fler som honom. Det är då man börjar bli lite mörkrädd...

sajman:

Han gör nytta dock. Han skrämmer bort folk från JV och det är bara bra.

Det är i och för sig sant.


   
SvaraCitera