Aviseringar
Rensa alla

lite hjälp med vikten här tack!


Ämnesstartare

jag vill tacka alla för underbara svar 🙂 gulligt att ni vela ge en liten tid och ge mig tips 🙂


   
SvaraCitera
Hando

[smile]


   
SvaraCitera

Ät bara tills du är mätt, ät inte mer bara för att det är gott. Halva tallriken ska vara grönsaker och rör på dig varje dag. Ta raska promenader [smile] Och är inte godis och sånt onyttigt annat än på lördagar [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sofajaaa:

visst om du går å hänger dig..

Okej, men det hjälper nog inte dig med att gå ner i vikt så..

superflat:

Gå och spy.

sofajaaa:

jag vill tacka alla för underbara svar 🙂 gulligt att ni vela ge en liten tid och ge mig tips 🙂

Det är lungt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Det är lungt.

förutom att ditt svar var de enda som sög men...
bara för du kanske går å spyr varje gång du käkar, så behöver du juh inte uppmana andra till att göra de.. tänk efter lite iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sofajaaa:

bara för du kanske går å spyr varje gång du käkar

Varför skulle jag spy? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Varför skulle jag spy?

för att ens kunna komma med ett sånt skammligt förslag, och om det är du på bilden så har jag nog rätt där..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sofajaaa:

för att ens kunna komma med ett sånt skammligt förslag

Det var snarare ett försök att göra narr av människor som gnäller så mycket på vad de väger.

sofajaaa:

och om det är du på bilden så har jag nog rätt där..

Hahaha, herregud.. vilken förolämpning där. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Det var snarare ett försök att göra narr av människor som gnäller så mycket på vad de väger.

jag fattar inte vad du anser som "gnäll" i min fråga, jag bad bara om några bra tips och hjälp på vägen... men men alla kanske ser på den saken olika..


   
SvaraCitera

jag hade under många år stora problem med min övervikt. Jag har i släkten en del fett som sätter sig lätt på kroppen om man säger så! 😉 Men jag måste säga att GI metoden var en mycket bra metod för mig. Det är så olika för folk.

Jag tror inte på korkade bantningsmedel och sånt där, jag äter snarare utefter vad som fungerar för att få MIN kropp att må bra. I början skulle man chocka kroppen genom att ta bort kolhydrater helt, och även socker. Efter två veckor skulle man sakta gå tillbaka till de bra kolhydraterna och få detta som en livsstil.

Nu efter ett halvår och gå över till denna livsstil har jag gått ner 10kg, dock tappade jag detta de första två tre månaderna. Detta har jag nu hållt kvar och mår jättebra, dock har jag fem kilo kvar till min målvikt som jag drömt om att komma till i ungefär fem år. Så det känns skönt att vara på gång.

Denna bok är riktigt bra om man behöver hjälp i början och behöver ha något att följa. Efter de två första veckorna får man in recepten i huvudet. 🙂

http://www.bokus.com/b/9789153427391.html?pt=search_result

OCH GLÖM INTE ATT TRÄNA! Dock måste du komma ihåg att du skär ner på kolhydraterna de två första veckorna och måste ta det lugnt med träningen, det funkar bra med promenader och cykling och sånt. Men styrketräning ska vara väldigt lätt då du inte får den snabba energin som styrketränarna tar innan de sticker och lyfter massor med skrot. :)'

LYCKA TILL! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera