Aviseringar
Rensa alla

lite kritik på en "hemmagjord" låt


Ämnesstartare

hej! jag har gjort en låt och undrar vad folk tycker om den.

låten hittar ni här:

tryck på hd


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Bird's eyes

EDIT: Och "sung by"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok


   
SvaraCitera

Gaffeltruck [y]


   
SvaraCitera

Känns som att du borde jobba lite mer på låtuppbyggnad. Lät mest som att låten bara bestod av två likadana verser. Fanns det en refräng?

Sedan att tjejen sjöng både nasalt och som en tioåring är ju inte ditt fel. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm förstår inte din humor [crazy]


   
SvaraCitera

*Skaffa annan sångerska, hon suger och har fail röst.

*Skittråkigt basspel.

*Jävla tråkigt beat i bakgrunden.

*Pianot sög balle

Väldigt tunt och tråkigt ljud med ingen variation alls.

0/5 bananer.

Gör om - gör rätt.


   
SvaraCitera

Andra låten någon publicerar inom några dygn på UM. Häromdagen lade WilliamAlexander upp sin rap/hiphop låt o nu lägger du upp den här.

Några kommentarer... spontant... ganska soft. [smile] Men - för det första tyckte jag låten var för kort rent tidsmässigt... 1,40 är ju lite väl kort. 3 - 4 minuter hade varit bättre. Hade dessutom varit bättre om låten haft en riktig refräng med stick o gärna en tempohöjning inför sista versen. Tjejen som sjunger låter ju väldigt nasal som Capture skrev. Lite "enformig" röst på tjejen, tyvärr. Hon håller sig inom ett väldigt snävt tonregister vilket gör att hon känns lite enformig. Barnslig röst men det har ju även Britney Spears. [wink]

Musiken bör du jobba en del på. Lägg gärna in lite (äkta) gitarr o lite (äkta) percussion.

Hur många timmar har du lagt ned på låten inspelningsmässigt? Känns som om det är en första outtake. Jobba betydligt mer på den så kanske det kan bli någonting. [wink]


   
SvaraCitera

Jag måste säga att jag gillar sångrösten starkt![cry]


   
SvaraCitera

Dåligt låt namn. Lyssnar imorgon.


   
SvaraCitera

Finns potential.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för kritiken


   
SvaraCitera

Imorgan var just idag, den var förskräcklig.


   
SvaraCitera

Tycker att TheSpookyMan beskrev det väldigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att du har gjort ett bra jobb!

Det är ju mycket som är smaksak men om jag hade fått ändra på låten så hade jag nog ändrat virveltrumma till någon annan och tagit väck gitarren och ersatt den med något som lät mer autentiskt.

Jag tycker att sångrösten var rätt bra! 😀


   
SvaraCitera