Forumet - lite tankar, och typ 1 fråga.

lite tankar, och typ 1 fråga.

2619 0 43
Det här är knappast något nytt, men visst är det så att det är en ganska så "markant" skillnad i hur man ser på en tjej som har många sexpartners, i jämförelse med hur man ser på killar som haft precis lika många?

tjejer är "slampiga" medan grabbarna är "coola players" som tänker med kuken.
(varför skämtar ingen om att vi tjejer tänker med.. hm.. fittan?)

killen får en skämtsam kommentar och en ryggdunk när han ska dra hem med en brud medan bruden får äcklade blickar och s.k. dåligt rykte.

varför är det så?! Hur tänker DU?

Spana också in:

OF 5:

Nä nu vill jag veta varför du anser att jag ska värdera tjejer och killar olika.

Va, va snackar du om?! läs Vsd jag skrivit kanske.

Att kalla någon tjej för slampa tycker jag låter mkt hårdare än att kalla en kille för player. Iaf jag värderar ordens betydelse olika. Varför riskerar en tjej att bli kallad slampa, varför gör så många så stor skillnad mellan könen
Det är för att det i regel är tjejen som är flaskhalsen som avgör om det ö.h.t blir något eller inte, alltså är dudesen beroende av brudarna och inte tvärtom.
Jag vet att vissa tycker det där "nyckel som passar överallt = bra nyckel, lås som alla kan öppna = dåligt lås" resonemanget är dåligt, men det är i princip så det faktiskt är.
Sen kan du ju trots allt bestämma dig för att vara det "dåliga" låset om det är det du faktiskt känner för.

Nåt jag dock faktiskt alltid undrat är hur tjejer ser på killar som legat runt mycket.
Bakric:

Det är för att det i regel är tjejen som är flaskhalsen som avgör om det ö.h.t blir något eller inte, alltså är dudesen beroende av brudarna och inte tvärtom.

Tror du inte att en del av orsaken bakom att tjejer tvekar mer är just pga av risken för dåligt rykte? Det blir alltså en ond cirkel: tjejer tvekar att ligga runt just pga den risken, och just därför får killar svårare att ligga.

Vad jag tycker är konstigt är varför killar talar illa om tjejer som ligger runt: om killar har så svårt att få sex borde de snarare vara tacksamma mot tjejer som ligger runt, i stället för att resonera:

Bakric:

"nyckel som passar överallt = bra nyckel, lås som alla kan öppna = dåligt lås"

... eftersom det resonemanget gör det ännu svårare för killar att få sex.

Bakric:

Nåt jag dock faktiskt alltid undrat är hur tjejer ser på killar som legat runt mycket.

Frälsarkomplexet: "Jag är den enda som kan få honom att ändra på sig för min skull. Han har inte ändrat sig för någon annan, vilket innebär att om han gör det för mig, är jag annorlunda än alla andra". Säger inte att det alltid är så, men dragningen till sk badboys handlar nog ofta om det.
mynona:

Tror du inte att en del av orsaken bakom att tjejer tvekar mer är just pga av risken för dåligt rykte? Det blir alltså en ond cirkel: tjejer tvekar att ligga runt just pga den risken, och just därför får killar svårare att ligga.

Tror du just gav mig en idé att bruka till kommande gymnasiekurser i svenska. Kan säkert hålla ett tal på 20 minuter om det där [cheers]

mynona:

Vad jag tycker är konstigt är varför killar talar illa om tjejer som ligger runt: om killar har så svårt att få sex borde de snarare vara tacksamma mot tjejer som ligger runt, i stället för att resonera:

Jao det är faktiskt den tanken jag försöker klämma fram till en officiell norm bland killarna i min klass (vissa är så kräsna så det bara är löjligt).
Dock så brukar det för det mesta (eller "alltid" kanske jag ska säga) hända att bitchdilemmat uppenbarar sig för mig.
Jag hör ryktesvägen att nån tjej är hora (bildligt talat vill säga, en sån som ligger med "alla" men inte nödvändigtvis för pengar eller annan form av betalning), men så fort jag ska pröva lyckan så blir hon en bitch.
Bitch = Ligger med alla utom dig (eller mig i detta fall)

mynona:

Frälsarkomplexet: "Jag är den enda som kan få honom att ändra på sig för min skull. Han har inte ändrat sig för någon annan, vilket innebär att om han gör det för mig, är jag annorlunda än alla andra". Säger inte att det alltid är så, men dragningen till sk badboys handlar nog ofta om det.

Ungefär som med Anders Eklund, Peter Mangs och Breivik (<-som jag för övrigt tycker är awesome på sitt vis) som alla får hundratals beundrarbrev av kvinnor som tror att de är både Jesus och Dr. Phil.