Aviseringar
Rensa alla

lite tankar, och typ 1 fråga.


Ämnesstartare

OF 5:

du frågade vad jag tänkte om saken..nåväl kanske var mitt resonemang för enkelt för din ädla smak.

ah, exakt, frågade vad du tänkte om att många faktiskt gör det. Jag bad dig inte om att du skullegöra dt. så ja, d va d verkligen. Min smak är mycket ädel.


   
SvaraCitera
Bakric

Det är för att det i regel är tjejen som är flaskhalsen som avgör om det ö.h.t blir något eller inte, alltså är dudesen beroende av brudarna och inte tvärtom.
Jag vet att vissa tycker det där "nyckel som passar överallt = bra nyckel, lås som alla kan öppna = dåligt lås" resonemanget är dåligt, men det är i princip så det faktiskt är.
Sen kan du ju trots allt bestämma dig för att vara det "dåliga" låset om det är det du faktiskt känner för.

Nåt jag dock faktiskt alltid undrat är hur tjejer ser på killar som legat runt mycket.


   
SvaraCitera
mynona

Bakric:

Det är för att det i regel är tjejen som är flaskhalsen som avgör om det ö.h.t blir något eller inte, alltså är dudesen beroende av brudarna och inte tvärtom.

Tror du inte att en del av orsaken bakom att tjejer tvekar mer är just pga av risken för dåligt rykte? Det blir alltså en ond cirkel: tjejer tvekar att ligga runt just pga den risken, och just därför får killar svårare att ligga.

Vad jag tycker är konstigt är varför killar talar illa om tjejer som ligger runt: om killar har så svårt att få sex borde de snarare vara tacksamma mot tjejer som ligger runt, i stället för att resonera:

Bakric:

"nyckel som passar överallt = bra nyckel, lås som alla kan öppna = dåligt lås"

... eftersom det resonemanget gör det ännu svårare för killar att få sex.

Bakric:

Nåt jag dock faktiskt alltid undrat är hur tjejer ser på killar som legat runt mycket.

Frälsarkomplexet: "Jag är den enda som kan få honom att ändra på sig för min skull. Han har inte ändrat sig för någon annan, vilket innebär att om han gör det för mig, är jag annorlunda än alla andra". Säger inte att det alltid är så, men dragningen till sk badboys handlar nog ofta om det.


   
SvaraCitera
Bakric

mynona:

Tror du inte att en del av orsaken bakom att tjejer tvekar mer är just pga av risken för dåligt rykte? Det blir alltså en ond cirkel: tjejer tvekar att ligga runt just pga den risken, och just därför får killar svårare att ligga.

Tror du just gav mig en idé att bruka till kommande gymnasiekurser i svenska. Kan säkert hålla ett tal på 20 minuter om det där [cheers]

mynona:

Vad jag tycker är konstigt är varför killar talar illa om tjejer som ligger runt: om killar har så svårt att få sex borde de snarare vara tacksamma mot tjejer som ligger runt, i stället för att resonera:

Jao det är faktiskt den tanken jag försöker klämma fram till en officiell norm bland killarna i min klass (vissa är så kräsna så det bara är löjligt).
Dock så brukar det för det mesta (eller "alltid" kanske jag ska säga) hända att bitchdilemmat uppenbarar sig för mig.
Jag hör ryktesvägen att nån tjej är hora (bildligt talat vill säga, en sån som ligger med "alla" men inte nödvändigtvis för pengar eller annan form av betalning), men så fort jag ska pröva lyckan så blir hon en bitch.
Bitch = Ligger med alla utom dig (eller mig i detta fall)

mynona:

Frälsarkomplexet: "Jag är den enda som kan få honom att ändra på sig för min skull. Han har inte ändrat sig för någon annan, vilket innebär att om han gör det för mig, är jag annorlunda än alla andra". Säger inte att det alltid är så, men dragningen till sk badboys handlar nog ofta om det.

Ungefär som med Anders Eklund, Peter Mangs och Breivik (<-som jag för övrigt tycker är awesome på sitt vis) som alla får hundratals beundrarbrev av kvinnor som tror att de är både Jesus och Dr. Phil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har alltid varit så, tyvärr. Även tjejer är väldigt bra på att trashtalka andra tjejer.


   
SvaraCitera
Exner

Man vill ju inte ha en tjej som är värsta slampan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Man vill ju inte ha en tjej som är värsta slampan.

nej, det är klart. Men trist att gå miste om en tjej bara för att ANDRA människor säger det.. hmm


   
SvaraCitera

I min umgängeskrets ryggdunkar vi tjejer när dom haffat nån nice. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

tjejer är "slampiga" medan grabbarna är "coola players" som tänker med kuken.

så kanske det var för tio år, men i dagsläget så är vi ganska öppna med sex allihopa så tror inte folk är lika dömande idag,


   
SvaraCitera
mynona

Bakric:

Tror du just gav mig en idé att bruka till kommande gymnasiekurser i svenska. Kan säkert hålla ett tal på 20 minuter om det där

Bra idé.

Bakric:

Jao det är faktiskt den tanken jag försöker klämma fram till en officiell norm bland killarna i min klass

[y]

Bakric:

Jag hör ryktesvägen att nån tjej är hora (bildligt talat vill säga, en sån som ligger med "alla" men inte nödvändigtvis för pengar eller annan form av betalning),

Pratar folk verkligen så fortfarande? Eller jag vet att det förekommer, men det är vämjeligt och deprimerande varje gång det händer. Vem är det som kallar henne för hora? Är det samma killar som har haft sex med henne? Då an de knappast döma henne för samma sak de själva gjort.

Det är elakt av dem att visa så lite tacksamhet, och det är dessutom ologiskt och visar på en dålig människosyn och bristande jämlikhetstänk och bara allmän känsla för rättvisa från deras sida att tycka illa om henne för att hon gjort samma sak som de själva har gjort: att de tycker att de kan göra det, men samtidigt har rätt att döma henne för samma sak.

Bakric:

men så fort jag ska pröva lyckan så blir hon en bitch.
Bitch = Ligger med alla utom dig (eller mig i detta fall)

Det kanske är där en del av den allmänna aggressiviteten mot "slampor" ligger: killar förväntar sig att hon då ligger med "alla" och blir sura om de får nej, men ärligt talat: det finns inte en människa i världen som ligger med alla, och om det gäller en person som ligger runt mycket, och alltså gillar sex, så är det ju logiskt att hon/han är kräsen, eftersom hon har sex just för njutningens skull.

(Men det är klart, om tjejen ifråga är destruktiv och bara låter sig bli utnyttjad, då kanske alla lyckas göra det, men i så fall blir ju killarna i princip våldtäktsmän och har ännu mindre rätt att tala illa om henne)

Bakric:

Ungefär som med Anders Eklund, Peter Mangs och Breivik (<-som jag för övrigt tycker är awesome på sitt vis) som alla får hundratals beundrarbrev av kvinnor som tror att de är både Jesus och Dr. Phil.

Ja, det är löjligt.


   
SvaraCitera
Bakric

mynona:

Pratar folk verkligen så fortfarande? Eller jag vet att det förekommer, men det är vämjeligt och deprimerande varje gång det händer. Vem är det som kallar henne för hora? Är det samma killar som har haft sex med henne? Då an de knappast döma henne för samma sak de själva gjort.

Ja inte nödvändigtvis ordet hora då, men slampa och madrass är ändå vanliga uttryck (eller helt enkelt "hon ligger med alla"). Ibland inte ens illa menade, men för det mesta hör jag det av deras kvinnliga bekanta (goda eller dåliga) som dom har använt i samma bemärkelse som rena fackuttryck.
Dessutom har jag den egenheten att jag nästan omedelbart blir friendzonad av i princip alla tjejer jag möter vilket gör att de öser sina privatliv över mig, alla deras tidigare killar, deras åsikter om diverse jox med mera, vilket gör att jag får höra deras sida av alla breakup-storys innan jag hör killarnas.
Inte särskilt kul att själv vara påtvingat singel när andra öser bullshittermer som "sexbrist" över en dagarna i ända [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är så pga månen och mars. fast det ska jag ändra på, ska knulla ihjäl alla planeter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

varför är det så?! Hur tänker DU?

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=320549&page=1#11886140


   
SvaraCitera

renesme:

tänker DU?

Vet inte riktigt vad för personer du hänger med.
Nu är jag inte i kretsar där promiskuöstsex anses vara på något sett status.

Det finns ett mycket enkelt svar på dem här frågeställningarna som man ser och hör överallt - Varför behandlas inte kvinnor som män?
Börja med att byta fucking umgängeskrets.
Sen yttra dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAGÄRGUD:

Nu är jag inte i kretsar där promiskuöstsex anses vara på något sett status.

det handlar väl förfan inte om att vara promiskuös.. det handlar väl ändå om att inte kunna "ligga" utan att få någon typ av stämpel på sig, som oftast låter hårdare för tjejer än vad den gör för killar?

och nej, status handlar det inte om. Handlar bara om att tjejer blir sedda på ett annat sätt än vad killar gör=

JAGÄRGUD:

Börja med att byta fucking umgängeskrets.

och jag tror inte - egentligen - att det handlar om umgängeskrets. det är en syn vi människor har på kvinnan och kvinnans sexualitet..

typ.


   
SvaraCitera