Aviseringar
Rensa alla

Litteratur du vill läsa


fast jag lärde inte känna någon prostituerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

önskar att jag kände holden caulfield... jag läste boken när jag var i samma ålder han var i i boken. kanske därför jag är som jag är.

eller kanske därför du ansåg boken bra.

tevepro:

fast jag lärde inte känna någon prostituerad

det kan du inte veta.


   
SvaraCitera

mopsen:

det kan du inte veta.

rent tekniskt gör jag iofs det när jag tänker på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Min vän Leonard

en av de bästa böcker jag läst, nu var det visserligen något år sen jag läste den men minns att jag grät som en tok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naked_monkey:

en av de bästa böcker jag läst, nu var det visserligen något år sen jag läste den men minns att jag grät som en tok

har du läst tusen små bitar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

har du läst tusen små bitar?

jupp, läste dock min vän leonard först, men kan säga dig att det blir tusen gånger svårare att läsa tusen små bitar när man redan vet hur allting "slutar", grät som en DUBBELtok då haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naked_monkey:

jupp, läste dock min vän leonard först, men kan säga dig att det blir tusen gånger svårare att läsa tusen små bitar när man redan vet hur allting "slutar", grät som en DUBBELtok då haha

vad jobbigt. kul att du gillar dom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Codex Seraphinianus

Ska fan köpa den när jag blir rik [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är sugen på att ta mig igenom Born Weird av Andrew Kaufman. Får bli när man orkar göra annat än att sitta och drägga framför datorn, heh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssnade på Kafkas "Brev till fadern" på P1:s radioteater för nåt år sedan. Fy fan va bra det var, så honom vill jag läsa.

Sen vill jag läsa Fröken Julie. Och Márquez "One Hundred Years of Solitude", Peter Weiss "Motståndets estetik" och Eric Flints alternativhistoria-serie om ett amerikanskt gruvsamhälle som transporteras till 30-åriga kriget. Och så vill jag läsa lite weird fiction av Lovecraft och China Miéville. Och Catcher in the rye. Och Illiaden.
Och Dickens och Balzac och Murakami och Mo Yan. Ändå blir det väldigt sällan av att jag läser skönlitteratur. :/

Facklitteratur vill jag läsa Howard Zinns "Peoples history of the United States". Sen vill jag läsa klart Sven-Eric Liedmans trilogi om människans idéhistoria. Och Arlie Hochschild känslosociologi. Spinozas "Etiken" vill jag också läsa, samt Alasdair MacIntyres "After virtue".

Ah och Bibeln, Veda och Avesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle vilja läsa klart Kant någon gång till att börja med. Med det lär jag aldrig göra. Eller alla andra jävla filosofer jag gräver ner mig i, och som jag sedan aldrig riktigt vet hur jag ska placera dem hos mig själv, som Schopenhauer, Hume eller Wittgenstein. Annars skulle jag vilja läsa något av Thoreau, Emerson eller Tolstoy för sakens skull. Det liger någonstans på den där bokhyllan som inte existerar riktigt.

Dostojevskijs Brott och Straff är en bok som jag planerar att läsa till sommaren iaf.

Cassie:

Spinozas "Etiken" vill jag också läsa

[y]

Den är rätt lättläst i sin helhet. Nu är det visserligen också ett verk som jag inte läst mer än en tredjedel av, men i huvudsak så är Spinoza en väldigt öppen tänkare!

Cassie:

jag läsa klart Sven-Eric Liedmans trilogi om människans idéhistoria.

Vilka ingår? Pluggar du idéhistoria?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Den är rätt lättläst i sin helhet. Nu är det visserligen också ett verk som jag inte läst mer än en tredjedel av, men i huvudsak så är Spinoza en väldigt öppen tänkare!

[y]

Tamburinmannen:

Vilka ingår? Pluggar du idéhistoria?

Nä, tycker bara det är jävligt allmänbildande.

De som ingår är I skuggan av framtiden (om moderniteten), Ett oändligt äventyr (om kunskap) samt Stenarna i själen (om form och materia).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är jättesugen på Catcher in the Rye!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:
twilightböckerna
Fifty Shades of Grey

[smile][blush]

lol

Chibibbi:
Image

Wish To Live: The Hip-hop Feminism Pedagogy Reader av Ruth Nicole Brown & Chamara Jewel Kwakye

läst den än?


   
SvaraCitera
seasaw

Tumme uppTumme upp

Chibibbi: Jag är jättesugen på Catcher in the Rye!


   
SvaraCitera