Aviseringar
Rensa alla

Liv utan kärlek!


Ämnesstartare

Tjena!
Skrev för några år sedan (tror de va 2009) om att ja inte hade hittat kärlek i hela mitt liv, inte vart ihop med en ändå eller nåt! 

Många trodde att de skulle lösa sig  med åren! Men jag kan säga som så att jag redan 2009 hade helt rätt, jag ska aldrig träffa nån tjej! Försökt ett antal gånger med samma resultat som alltid, att den inte vill ha en! 

Men frågan är, kan man leva ett helt liv utan att ha ett förhållande med en enda? Riskerar man att dö tidigare?
Riskerar man fler sjukdomar?

Både brorsan åh syrran, som dessutom är några år yngre har partner, även alla andra i släkten, så är typ ensam om att ha varit singel hela livet... Jobbigast att svara på är när nån inom släkt eller familj frågar "Har du hittat nån tjej än då?" åh liknande frågor, vet inte vad man ska säga! Inget att skämmas för, men jag försöker alltid byta ämne när detta kommer upp! 

Men har jag levt i 22 år utan kärlek, lär väl det funka lika lång tid till, och längre, utan.. Det har sina motgångar, men inte lika idag som runt 2009 - 2010 när man mådde dåligt av att se någon kramas eller pussas, idag bryr ja mig inte om sådant, folk får hålla på bäst dom vill, för dom är ju lyckliga åh man kan ju va glad för deras skull!


   
Citera
NEMI
 NEMI

överlever gör en väll, men frånvaron och ensamheten n är inget jag skulle önska min värsta fiende.


   
SvaraCitera
mynona

Det beror väl på vad man menar med överleva. Människan behöver kärlek för att leva fullt ut, behöver kvalitet för att leva i stället för att bara existera. Ja, man kan nog överleva men det är svårt att leva. 


   
SvaraCitera

asså, det går men håll bara hoppet uppe! när du minst anar det så lär du hitta henne!, typ när du har slutat leta ;P. men som sagt, de går! en av mina bästa vänner är 31 och lever själv hans senaste fv hade han när han var 18 så det går!


   
SvaraCitera

titta bara på alla nunnor o munkar liksom 🙂


   
SvaraCitera
reben

undergrounds:
titta bara på alla nunnor o munkar liksom 🙂

dom har ju jesus


   
SvaraCitera

reben:

dom har ju jesus

ja jo, men det är inte direkt så att jesus kommer ner ifrån himmelen och myser/kysser/har sex med dem, inte gud för den delen heller right?


   
SvaraCitera
reben

undergrounds:

ja jo, men det är inte direkt så att jesus kommer ner ifrån himmelen och myser/kysser/har sex med dem, inte gud för den delen heller right?

är det vad kärlek handlar om


   
SvaraCitera

Tror du ser fel på begreppet kärlek. Bara för man inte har en partner betyder inte att man lever utan kärlek. Jag känner kärlek och gemenskap med mina vänner och min familj. Det gör väl du också?


   
SvaraCitera

reben:

är det vad kärlek handlar om

för de mesta ja


   
SvaraCitera

ja, det går att leva utan kärlek och sex
man lär sig leva med det men det har sina förändringar om man vill börja ett liv med kärlek osv.


   
SvaraCitera

Frågan är kanske vad du gör för att inte hitta någon. Hur ofta går du ut och interagerar med människor? Eventuellt kan det vara en bra idé att bara prata mer med människor på krogen eller andra uteställen -  få igång konversationer, leta gemensamma intressen, med mera. Ett annat alternativ är ju alltid dejtingssidor (finns även appar för mobilen), om det passar dig.


   
SvaraCitera

Klart de går inga problem. Och dom som säger att man bara måste ha nån att dela livet med är bara svaga osäkra människor.


   
SvaraCitera

jag har inte heller haft några tjejer så vet hur du känner. tycker dock du ska ta tag i dina egna problem först, det låter som om du eventuellt skulle vara i behov av lite hjälp på traven att komma ur din onda cirkel. kan rekommendera att du tar hjälp av en psykolog, och så ska du se att kärleken kommer när du minst anar det! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:
Tror du ser fel på begreppet kärlek. Bara för man inte har en partner betyder inte att man lever utan kärlek. Jag känner kärlek och gemenskap med mina vänner och min familj. Det gör väl du också?

Nja, har typ inga vänner! Tappa kontakten med dom efter skolan!


   
SvaraCitera