Aviseringar
Rensa alla

Livet?


Ämnesstartare

DennizZ:

döda gud ?

med tanke på att du skrev

DennizZ:

Är inte kristen men hatar folk som trackar andra för deras religion [surprised]

så har jag lite svårt o tro dig 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DennizZ:

Dra åt helvete med dig.
Är inte kristen men hatar folk som trackar andra för deras religion [surprised]

lolololololololol!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

menar du att Gud skapar problemen?

Ja. Det är komplicerat men ändå inte. Gud finns inte, men det är människornas tro i sig som skapar problem. Och på ett långsiktigt sätt kan man säga att det är Gud som skapar dessa problem. Om han finns eller inte spelar ingen roll. Om det fanns någon person för 2000 år sen som fortfarande trodde att Jorden var platt och någon typ av högre makt och att den har blivit omskriven 200000000000000000000000 gånger spelar ingen roll. Människor har dödat i Guds namn, krigat i Guds namn och skadat folk i Guds namn.

Tickstart:

Du har inte funderat på att byta avatar?
Inte alls..? Just making sure.

Klooooooooooooooooockren.

Och det är en annan grej som är så typisk. Så fort det händer något bra sak i ditt liv, tackar du Gud. "Tack Gud för...MVG på mitt prov." Men när det händer något dåligt, så klandrar vi Satan direkt. Satan är bara en annan påhittad varelse för att kompensera folks förundran varför det händer dåliga saker här i livet när de då tror att det finns en Gud. Och det är där ifrån det har kommit ett god och ont-ideal. Goda vinner alltid. Så jävla dåligt.

Kan någon svara på dessa frågor.

1. Vad är Gud? Är det en groda, en godispåse en ande?

2. Vad är religion och vet du vad den har kommit ifrån exakt?

3. Hur kan du på något sätt veta att Jesus funnits och att Gud finns? (Argument som "hur kom Jorden till", räknar till en fråga som vi lämnar till vetenskapens forskare och de smarta att inom snar framtid räkna ut. Ta det lugnt bara.)

4. Varför, om du är kristen, kan du förklara att det finns olika kristenheter? (Protenstanter, ortodoxa, katoliker.)

5. Varför Moses fick de 10 budorden på ett ber där IIIIIIIIIIINNNNNNNGGGGGGEEEEEEENNNNNNNNNN kunde se honom?

6. Varför Gud började prata till Moses genom en brinnande buske?...

Lite teorier om just den händelsen:
Det börjar med att Moses får se en brinnande buske, som inte förtärs.
Den brinner, men den brinner inte upp.
”Förklaringar”:
• Överladdning av elektricitet.
• Ljusreflexer.
• Ett vulkaniskt utbrott.
• En solstråle som bröt genom bergsmassivet.
• En psykoligisk reaktion.
• En gasläcka som fattat eld.

7. Varför kristendomens skapat när Jesus var jude? Och han var ju Gud i trenenighetsläran, så om man tror på att Jesus var Guds son, och var jude... Varför är inte alla världens kristna judar?

8. Om du ska svara måste du svara på alla frågor. Inte som alla kristna väljer att tro på diverse delar i Bibeln. Som när jag sa till min kompis: "A men här då, här står det ju XXXXXXXXXX..." Fick som svar: "A men det tror jag ju ändå inte på.."

?????????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

jodå 🙂 det finns 🙂 annars hade nog en hel del människor idag inte vart i livet!

Utan religion hade väldigt många fler varit i livet? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Utan religion hade väldigt många fler varit i livet?

Religon i sig finns inte eftersom religion är en tro och om ateism (som inte räknas som en tro) inte tror på någonting. Så borde väl inte kristendomen vara en tro eftersom de tror ju på ingenting? (Gud, Jesus och historien är inte bevisad.)

Svar på frågan: Väldigt många. T.ex. det som just nu, just nu, 2008, händer i Indien är relaterat till religion. Någon sa det, de respekterar inte och de är homosexuella bla, bla. Martyrer, självmordsbombare etc. Listan kan göras lång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

Grymt stark video tycker jag som visar hur livet kan vara.

Underbar video. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucy:

Underbar video.

Ja. Men å andra sidan blir jag bara äcklad att människan har ett sådant lågt självförtroende att de inte ens kan tänke sig att själva övertala sig själv från att inte begå självmord utan att det är det de kallar "något" som hjälper dem upp.

Förresten, var det riktigt blod?[surprised], självklart trodde jag inte från början men man vet aldrig med...religiösa.

Låten[love].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Men å andra sidan blir jag bara äcklad att människan har ett sådant lågt självförtroende att de inte ens kan tänke sig att själva övertala sig själv från att inte begå självmord utan att det är det de kallar "något" som hjälper dem upp.

Du vet inte hur dåligt en människa kan må. Ibland klarar man sig inte själv och behöver hjälp av andra, vare sig det är ens medmänniskor eller högre makter. Visa lite förståelse. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Människor har dödat i Guds namn, krigat i Guds namn och skadat folk i Guds namn.

Budolicious:

Utan religion hade väldigt många fler varit i livet? [smile]

man använde Gud för att kunna göra det man gjorde, men Gud är ju emot krig, så det är inte Hans fel, utan det är människorna som orsakat det, man använde Gud för att värva folk på sin sida då man lovade t.ex evigt liv i Himlen om man gjorde så o så o så..

många fler hade varit i livet om folk inte vart korkade o fått hybris 🙂

KKARIM:

Och det är en annan grej som är så typisk

och du vet att jag gör så för att?

och alla andra av dina frågor.. grr många 😉 :p

KKARIM:

1. Vad är Gud?

Gud är Gud. En Ande, men i Jesu form är Han fysisk, kött o blod

KKARIM:

2. Vad är religion och vet du vad den har kommit ifrån exakt?

min tro på Gud har inget med religion att göra utan det är en personlig relation mellan mig o universums skapare 🙂

KKARIM:

3. Hur kan du på något sätt veta att Jesus funnits och att Gud finns?

det är bevisats gång på gång att Jesus har funnits ju.. ingen kan ju bevisa att Gud finns genom att visa det på papper, men folk har ju fått sina liv förvandlade av Gud, MÅNGA miljoner, har fått sina liv förvandlade av Gud, det visar, tkr jag, att Gud finns

KKARIM:

4. Varför, om du är kristen, kan du förklara att det finns olika kristenheter? (Protenstanter, ortodoxa, katoliker.)

Man har olika åsikter.. t.ex katolikerna döper barn, men det anser t.ex protestanter inte är rätt då ett barn inte kan säga att den vill bli kristen (dop = man visar i handling att man vill följa Gud/bli kristen)

och vaddå OM DU ÄR KRISTEN? tror du inte att jag är det? [bigsmile]

KKARIM:

5. Varför Moses fick de 10 budorden på ett ber där IIIIIIIIIIINNNNNNNGGGGGGEEEEEEENNNNNNNNNN kunde se honom?

för att kunna knacka in budorden sj på stentavlor med några redskap 😉 drf det tog så lång tid, för han pajade några stentavlor (A)
jadu.. hur hade du tänkt att ngn ska veta detta?

KKARIM:

6. Varför Gud började prata till Moses genom en brinnande buske?...

jadu.. hur hade du tänkt att ngn ska veta detta?

KKARIM:

7. Varför kristendomens skapat när Jesus var jude? Och han var ju Gud i trenenighetsläran, så om man tror på att Jesus var Guds son, och var jude... Varför är inte alla världens kristna judar?

För att judarna inte trodde att Jesus var Messias? [rolleyes]

KKARIM:

diverse delar i Bibeln

jag tror på allt i Bibeln.. men allt är inte ordagrant sant.. t.ex liknelserna Jesus och andra tar upp.. de är påhittade.. men det är poängen i dem som räknas [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Men å andra sidan blir jag bara äcklad att människan har ett sådant lågt självförtroende att de inte ens kan tänke sig att själva övertala sig själv från att inte begå självmord

om du ngn dag hamnar där så får du väl bli äcklad av dig sj.. tkr ärligt talat att det var riktigt dumt sagt av dig

KKARIM:

Förresten, var det riktigt blod?[surprised], självklart trodde jag inte från början men man vet aldrig med...religiösa.

nej.. borde det inte ha varit [tard]

KKARIM:

Låten[love].

kristen låt [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad var poängen med videon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWEEET:

Vad var poängen med videon?

hur svår är poängen att fatta när det är glasklart? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

man använde Gud för att kunna göra det man gjorde, men Gud är ju emot krig, så det är inte Hans fel, utan det är människorna som orsakat det, man använde Gud för att värva folk på sin sida då man lovade t.ex evigt liv i Himlen om man gjorde så o så o så..

Det är din uppfattning, deras uppfattning är att de dödar i Guds namn. Du säger att han vill de och de och de, de säger att han vill de och de och de... Vem har rätt? Eftersom båda tror på Gud så borde det väl vara lika starkt värda?

DPope:

och du vet att jag gör så för att?

DPope:

Men Gud vill hjälpa oss ur all den skiten 🙂

DPope:

annars hade nog en hel del människor idag inte vart i livet!

DPope:

satan som ger oss problemen

Ja du...

DPope:

nej.. borde det inte ha varit

Hmm...

DPope:

om du ngn dag hamnar där så får du väl bli äcklad av dig sj.. tkr ärligt talat att det var riktigt dumt sagt av dig

Haha, tycker det är ganska synd att kristna faktiskt kan begå självmord när man egentligen inte får...

DPope:

kristen låt

Kan en låt vara kristen? Och borde jag inte gilla den för att den var...kristen?

DPope:

jag tror på allt i Bibeln.. men allt är inte ordagrant sant.. t.ex liknelserna Jesus och andra tar upp.. de är påhittade.. men det är poängen i dem som räknas

Det är Guds ord... Trotsar du Gud? Satan är i dig pojk.

DPope:

För att judarna inte trodde att Jesus var Messias?

Men nu och vissa visste ju det? Hans apostlar trodde ju på det som han sade...?

DPope:

jadu.. hur hade du tänkt att ngn ska veta detta?

Ingen vet och det har inte hänt. Ifall det skulle ha hänt hänvisar jag till mina vetenskapliga orsaker.

DPope:

Man har olika åsikter.. t.ex katolikerna döper barn, men det anser t.ex protestanter inte är rätt då ett barn inte kan säga att den vill bli kristen (dop = man visar i handling att man vill följa Gud/bli kristen)

Men, man måste ju anpassa sina åsikter efter Guds ord. Alltså Bibeln, hur kan man inte tycka samma som...Gud?

DPope:

Gud är Gud. En Ande, men i Jesu form är Han fysisk, kött o blod

Gud är Gud...? Oj, är han en ande nu också? ...

Vart bor han btw?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

hur svår är poängen att fatta när det är glasklart? [crazy]

De dansade. Coolt.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Vem har rätt? Eftersom båda tror på Gud så borde det väl vara lika starkt värda?

den som har rätt är den som kan ett visst budord där det står: du ska inte döda [ops]

KKARIM:

Haha, tycker det är ganska synd att kristna faktiskt kan begå självmord när man egentligen inte får...

vem har sagt att kristna gör det?

KKARIM:

Kan en låt vara kristen? Och borde jag inte gilla den för att den var...kristen?

om det är ett kristet budskap ja

KKARIM:

Det är Guds ord... Trotsar du Gud? Satan är i dig pojk.

du borde lära dig mer innan du snackar grabben [smile]

KKARIM:

Men nu och vissa visste ju det? Hans apostlar trodde ju på det som han sade...?

ja och hans apostlar var ju kristna [zzz]

KKARIM:

Men, man måste ju anpassa sina åsikter efter Guds ord. Alltså Bibeln, hur kan man inte tycka samma som...Gud?

i Bibeln döps ju inga barn, i Bibeln blir Jesus döpt som 30åring.. inte nyfödd bebis.. så jag fattar inte vrf det är olika där

SWEEET:

De dansade. Coolt.[rolleyes]

om du inte fattar budskapet så får du la kolla videon igen [ops]


   
SvaraCitera