Aviseringar
Rensa alla

Livet


Att överleva och föröka sig. Resten är upp dig själv att skapa mening med ditt liv.


   
SvaraCitera

Livet på jorden är nog helt meningslöst.
Tänk på hur korta vissas liv är, många dör ju typ redan vid födseln. Jag tror inte Gud säger "haha, du misslyckades med livets mening för du dog direkt." och sen säger han till en person som levde länge "Nice! Du levde i 100 år och har samlat på dig massa materiella saker, upplevt all skit på jorden och gjort alla meningslösa side quests, du har lyckats med livets mening!"

Zymbaline:

Detta betyder med andra ord att jag vill resa till så många ställen som möjligt,

Men tänk på växthuseffekten och de stackars isbjörnarna. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Men tänk på växthuseffekten och de stackars isbjörnarna. 🙁

Går att resa med tåg/båt - mer miljövänligt!


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

Eftersom att jag inte tror på att man lever vidare efter döden så tror jag inte att livet har en 'mening'
Jag anser istället att livet är en gåva som vi alla har fått och att det är varje enskild individs ansvar att LEVA livet efter hur man själv vill.
Jag tror att en viss del av livet går ut på att lära känna och acceptera sig själv, för den som man är och att våga vara den man är för alla andra.
När man har kommit dit så tror jag att det bara är att leva livet, göra vad man vill när man vill och hur man vill utan att bry sig om andras åsikter. Ta dagarna som dom kommer och va en bra medmänniska liksom.
Är det inte det livet går ut på? För att känna att man lever så måste man vara ledsen ibland. Man måste Ha dåliga dagar... Och dåliga år men samtidigt måste man vara lycklig och att hitta lyckan kan man göra på många sätt och bara det är en fantastisk resa i sig.
Jag tror att livet går ut på att man ska få allt i en bra balans


   
SvaraCitera

Rosa:

Jag anser istället att livet är en gåva som vi alla har fått och att det är varje enskild individs ansvar att LEVA livet efter hur man själv vill.

Alla människor får inte chansen att leva sitt liv, och jag tror väldigt få i världen av de som får leva verkligen har möjligheten att leva livet så som de hade önskat, eller ens tänker på sånt, många i världen får ju kämpa för att bara skaffa mat och vatten och överleva och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rosa:

Eftersom att jag inte tror på att man lever vidare efter döden så tror jag inte att livet har en 'mening'
Jag anser istället att livet är en gåva som vi alla har fått och att det är varje enskild individs ansvar att LEVA livet efter hur man själv vill.

Hur kan livet inte ha någon mening, men fortfarande vara en gåva? Om livet är en gåva måste det ha en mening, någon anledning för att vara en gåva.
Annars är livet bara något slumpat som varken är en gåva eller har en mening. Hur kan vi ha ansvar för något som är en slump?

Meningen med livet är att äta!
Äta bör man, annars dör man.


   
SvaraCitera

Tror faktiskt inte livet går ut på någonting alls. Alla människor, jorden och allt finns bara av en slump.
Men såklart kan man ju skapa sig en egen mening om man tycker sånt är kul/nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

livet är livet att leva livet är en chans att förbrylla det universum som inte fanns när du och jag kom till jorden, när du och jag var bortom verkligheten förevar man ett skede som förbrukas i decennium efter decennium, man skall färdas genom genomgående impuls för att slutas upp i något frivilligt, relevant, narcissistiskt och oförutsägbart, i dess eviga slutsatser

amen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den trevande förälskelse som lurar runt varje hörn, att ta sig an den blivande realisten i dess inskränkta bo, det är att genomföra det ogenomförbara, att göra ett statement, i den största världen vi någonsin kommer uppleva, i dess blivande arrogans, nytänkande i den bittra tonen, eftertänksamhet i den nyfikna. en kollision av färger i all den nykterhet du aldrig upplevt. jag behöver en sax.

amen


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

Snask:

Meningen med livet är att äta!
Äta bör man, annars dör man.

Äta gör man, ändå dör man :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prokreation

Lounge fact:

den trevande förälskelse som lurar runt varje hörn, att ta sig an den blivande realisten i dess inskränkta bo, det är att genomföra det ogenomförbara, att göra ett statement, i den största världen vi någonsin kommer uppleva, i dess blivande arrogans, nytänkande i den bittra tonen,

[bigsmile][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

amen

Lounge fact:

amen

[love]

Wacko.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

nytänkande i den bittra tonen, eftertänksamhet i den nyfikna.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Wacko.

liv1 de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

liv1 de

amen!


   
SvaraCitera