Aviseringar
Rensa alla

livet efter detta


Ämnesstartare

tjaa vad tror du kommer att hända när du/ni är döda?
själv tror/hoppas att jag får ett nytt liv men väljer själv hur den ska va [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Vet ej, men livet är ju den bästa gåvan, så det kan ju bara gå utför.


   
SvaraCitera

tror att det händer: ingenting.
medvetandet slås av.


   
SvaraCitera

Det vore fint med något större än en själv. Materiellt eller annat. Men jag tror inte jag känner något behov av att fortsätta existera som avgränsad individ, som mig själv.


   
SvaraCitera

OF 5:

livet är ju den bästa gåvan

Ironi, I like![cheers]


   
SvaraCitera

Razorblade:

I like!

visste att du skulle [cheers]


   
SvaraCitera

ash_delaman:

vad tror du kommer att hända när du/ni är döda?

Det är just det, vi kan bara tro, vi kan inte veta. Välj något som känns rätt och håll fast vid det. Ingen annan kan säga att de vet bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Det är just det, vi kan bara tro, vi kan inte veta. Välj något som känns rätt och håll fast vid det. Ingen annan kan säga att de vet bättre.

grymt bra svar [cheers]


   
SvaraCitera

ash_delaman:

grymt bra svar

Tack! [smile] Jag har funderat mycket över allt det där och jag blir trött på alla som ska agera spirituella diktatorer (de trångsynta, finns både bland de religiösa och ateisterna). Ingen vet, och ingen ska bestämma över vår själsliga frihet!


   
SvaraCitera

antingen komma till en annan annorlunda värld eller återfödas som en katt kanske.. vet inte vad jag hoppas på riktigt. tycker det känns lite tidigt att tänka på det nu.


   
SvaraCitera

Tror att allt som vi kan tänka och känna känslor med slutar funka och då kommer jag inte uppfatta något.


   
SvaraCitera

Vi dör, vi är döda. Inget händer. Absolut ingenting.


   
SvaraCitera

Skitty:

återfödas som en katt

yes please


   
SvaraCitera
Zsasz

RadioAktivMakaron:

Vi dör, vi är döda. Inget händer. Absolut ingenting.

Hur kan du säga så?, Alla vet ju att huden blir blek, kroppen blir kall, likstelhet går in, och sedan avtar, och sist bryts kroppen ned och börjar förmultna, när vi väl förmultnat, då händer dock ingte så mycket mer, om vi har tur kanske några roliga kryp hittar till oss och vi blir mat, men inte mycket mer än så..


   
SvaraCitera

Har inga speciella teorier om något, men är nyfiken! Finns mycket som skrämmer mig mer än att dö.


   
SvaraCitera