Aviseringar
Rensa alla

Livet efter könsoperation - varför ska man leva?


Ämnesstartare

stereo total:

Gör inget förhastat.
Jag tror att du behöver prata med någon eftersom att du verkar må väldigt dåligt.

Nja, dåligt och dåligt...depressionen har ju gått över. Har varit olycklig och ledsen i så många år för att jag inte fick bli opererad. Nu får jag det, och är inte ledsen längre.

Men nu när jag fått veta att jag ska få leva, så har jag börjat undra varför man ska leva? Känner mig faktiskt inte ledsen, ärligt, känns snarare som om jag väger för- och nackdelar.

Är livet värt att leva för en transsexuell tjej?

Har kämpat för livet så länge att jag inte vet varför man ska leva alls nu när jag nått målet.


   
SvaraCitera

Det är klart att det finns viss segregation mellan könen, men som tjej upplever jag den inte alls så dramatisk som du beskriver den. Killar älskar tjejer, vad skulle de vara utan oss?

Naturligtvis finns killar som behandlar tjejer dåligt, just för att de är tjejer, men de killarna är verkligen inte i majoritet i mitt liv i alla fall.
De flesta tjejer i Sverige har det inte så dåligt som du verkar tro.

Det finns massor av skäl till att leva, men man måste hitta dem själv. Sakerna som jag lever för kanske inte alls tilltalar dig, och tvärtom.
Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Nu är du nog fel ute. Jag har (rent teoretiskt) inte något emot "tjejer" med kuk heller, det har mest att göra med hur man ser ut i övrigt. Är inte könet i sig som lockar utan vad man har för former och drag + karisma/personlighet.

Men jag har ett väldigt starkt intryck av att de allra flesta heterokillar tycker att man är äcklig som före detta transsexuell och inte någon riktig tjej.

Alltså: jag vet att jag har ett bra utseende, jag vet det, varje gång jag tar upp den saken med vänner säger alla det. men jag tror inte att det spelar någon roll.


   
SvaraCitera

agarfne:

Är livet värt att leva för en transsexuell tjej?

Har kämpat för livet så länge att jag inte vet varför man ska leva alls nu när jag nått målet.

Det är värt att leva. Ge inte upp.
Det finns mycket fler öppna människor än vad du verkar tro. Oroa dig inte för att inga killar ska vilja ha dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

utan bara har förlorat motivationen, så är det ju ingen idé att du tar ditt liv eller liknande.

Men jag kämpade i jättemånga år för att få leva som alla andra. Nu när kampen är över så har jag fått börja fundera på om jag faktiskt kan det efteråt. jag börjar tro att jag inte kan det.

Artie:

Men jag känner till att jag är ganska ensam om den åsikten, och när man ska berätta är något du får finna ett svar på själv. Det lär bli svårare för dig än för genomsnittlig tjej att hitta en partner, vilket du bör vara beredd på.

Saken är den att...jag vet inte hur jag ska förklara. jag tror inte att jag skulle ha svårt att få en kille, dvs attrahera en kille, för det gör jag ju redan. jag ser ut som en tjej och killar har alltid försökt stöta på mig om de inte vet vem jag är. Men visste dom om det tror jag att de skulle bli arga och känna som om jag lurat dem. jag tänker inte, jag vill inte känna att jag ska ska bära på någon hemlighet hela tiden, jag vill leva som alla andra. fast jag vet inte hur man gör. jag tror att chansen är stor att jag skulle resignera och bara låsa in mig även efter operationen, och vad är då meningen med det?

Kanske bäst att avsluta det här livet, och återfödas i en ny reinkarnation där man får födas som tjej direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agarfne:

Nu när kampen är över så har jag fått börja fundera på om jag faktiskt kan det efteråt. jag börjar tro att jag inte kan det.

jag tror din reaktion är väldigt vanlig.

Varför fundera så mycket på den saken nu? Det är ju ingen idé att skita i det och ge upp, testa?

agarfne:

Men visste dom om det tror jag att de skulle bli arga och känna som om jag lurat dem.

det skulle nog vara en vanlig reaktion, tyvärr.

agarfne:

fast jag vet inte hur man gör.

Klart du inte gör, du har ju inte lärt dig ännu! Du kommer alltid stöta på fördomar, men det är mycket möjligt att du hittar ett sammanhang där du kan leva väl och bli accepterad.

agarfne:

Kanske bäst att avsluta det här livet, och återfödas i en ny reinkarnation där man får födas som tjej direkt.

det är väl bäst att chilla, om du reinkarneras i tjejkropp så gör du det ändå förr eller senare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Det är värt att leva. Ge inte upp.

Men jag har aldrig fått något ut av livet. jag vet inte hur man gör när man är glad.

stereo total:

Det finns mycket fler öppna människor än vad du verkar tro.

Jo, tjejer är toleranta och öppna för det mesta. Killar verkar mycket mer intoleranta än tjejer och de flesta killar verkar tycka att transexuella är äckliga. Såg vad killarna sade om Vanessa i Big brother.

stereo total:

Oroa dig inte för att inga killar ska vilja ha dig.

jag tror inte det. dom kommer att tycka att jag än en bög, och riktiga bögar kommer heller inte vilja eftersom jag är tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det känns som en god idé att prova att leva innan man avslutar sitt liv. Du har vad vi vet bara ett och du kan inte få tillbaka det om du slösar bort det. Självmord är ingen smart utväg.

Angående det andra kan jag bara svara för mig själv, men det rör mig inte i ryggen vilket kön vederbörande har haft. Jag bryr mig inte ens om vilket denne har, även om jag hittills bara tänt på tjejer. Dock, sammanfattningsvis: Tänder jag på dig är det irrelevant vilket kön du har eller har haft.


   
SvaraCitera

agarfne:

jag tror inte det. dom kommer att tycka att jag än en bög, och riktiga bögar kommer heller inte vilja eftersom jag är tjej.

Bli medlem på QX. Där finns det många öppna män. Du kanske inte vill träffa folk från internet, men ibland kan det vara skönt att bara maila lite med dom. Veta att dom finns.

Det finns många heterokillar som är sepe, men det finns många som inte är det också. Och så finns det bikillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Tycker det känns som en god idé att prova att leva innan man avslutar sitt liv. Du har vad vi vet bara ett och du kan inte få tillbaka det om du slösar bort det.

Ja, men om det inte är så mycket värt kanske det inte är mycket att slösa bort. Utom att jag aldrig har fått kärlek, som nog är det viktigaste för en människa, så har jag ändå en bra familj och ett bekvämt hem och en fin uppväxt och allt jag behöver materiellt. Det har inte räckt, och mer än så kanske jag inte får efter operationen heller.

Nachac:

Självmord är ingen smart utväg.

Väger ju för- och nackdelar hela tiden just nu. Livet kanske inte är en fördel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agarfne:

Väger ju för- och nackdelar hela tiden just nu. Livet kanske inte är en fördel?

Du kan ju inte göra det rättvist när du inte har upplevt i närheten av alla fördelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

det skulle nog vara en vanlig reaktion, tyvärr.

Ja. Det är vad jag tror.

Artie:

Klart du inte gör, du har ju inte lärt dig ännu! Du kommer alltid stöta på fördomar, men det är mycket möjligt att du hittar ett sammanhang där du kan leva väl och bli accepterad.

Jag undrar om det är värt att lära sig att leva. Vad kan man få i utbyte av livet? Vad kan livet ge? Jag sitter här och försöker räkna upp fördelar med att leva om man är transsexuell, men jag hittar inga. Har surfat runt på flera forum och sett efter vad folk tycker om transexuella, och hittade också här tex en tråd om Big brother där någon kille talade illa om Vanessa och hoppades att någon skulle spy på henne. Känns inte som att man ses på som en människa. Då kan man tycka att det är bättre att inte operera sig alls, och ge upp alla tankar på allt som har med kärlek och sådant att göra.

Artie:

det är väl bäst att chilla, om du reinkarneras i tjejkropp så gör du det ändå förr eller senare!

Ja, men ju förr dess hellre! Men hade jag varit lesbisk skulle jag ha velat leva!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Det är ju självklart att man inte vill va mindre värd!

Allvarlig: tycker det. En transsexuell tjej är nog allra längst ned på skalan.

Kablash__:

on topic, kör hårt, hoppas allt blir bra efter

Fast det är ju just det.

Alltså: om jag inte blir opererad, så kan jag ju aldrig ha sex, och aldrig leva på riktigt. Men troligen kan jag det inte heller efter operationen. Alltså kanske det är bäst att strunta i allt som har med sex att göra. Om jag inte opereras, då är jag för alltid helt sexlös. Då använder jag kroppen bara för att äta med och sova i. Och då är ju en manskropp säkert mera praktisk att leva i, om kroppen bara är som kläder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du kan ju inte göra det rättvist när du inte har upplevt i närheten av alla fördelar.

Ja, men man måste ju kunna betrakta vad som är trovärdigt. Visserligen är jag ju van vid att bara se nackdelarna med allt. Men det orsakas ju av att det faktiskt har varit så, det synsättet finns där av en orsak. Ser man på jargongen som jag har uppfattat tycker jag då inte att transexuella verkar kunna ha någon högre livskvalité. Det finns nog fördelar med livet för dom som inte är trans, och därför tycker jag nog att det vore mer fördelaktigt att avsluta detta liv och återfödas i ett som är bättre. har noga surfat igenom forum där man har talat om transexuella och tycker inte det verkar som om killar i allmänhet har någon bra attityd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agarfne:

har noga surfat igenom forum där man har talat om transexuella och tycker inte det verkar som om killar i allmänhet har någon bra attityd.

Människor i allmänhet är dumma i huvudet, men det är värt att hitta dem som inte är det. Endast en tolerant och öppen människa skulle ju kunna göra livet underbart.


   
SvaraCitera