Aviseringar
Rensa alla

Livet ur mina ögon


Ämnesstartare

Livet går inte att överleva. Hur vi än gör kommer vi att gå ur tiden. Med det i åtanke är det många som tänker att man ska göra det bästa av livet, men vad är det? Gå i skolan och arbeta kan inte vara det bästa i livet. Ett inrutat system som går runt, runt, runt och runt igen. Då kanske det är lika bra att krydda livet med festande? Göra samma sak helg efter helg. Dricka alkohol för att döva ångesten över att det inte finns något viktigt i ens liv.

Ett bra liv är synonymt med social status. Om andra är avundsjuka och strävar efter att bli likadana så har man lyckats. Och de flesta strävar efter samma sak. Pengar, många vänner och ett vackert yttre. Vi som inte har något av det är de som klagar på systemet, vi som inte har något annat val, vi som aldrig kommer bli snygga och populära. Att känna att man på förhand har förlorat spelet Livet är bland det värsta som finns. De som hela tiden säger att man ska sluta tänka negativt, att det finns någon för alla och liknande är de som har rätt förutsättningar för att lyckas. Både pengar och vänner går att ordna, men är man ful så finns det inte mycket att göra.

Då är det lockande att tänka på hur det skulle vara att lämna gränslandet. Platsen för oss som inte riktigt lever fullt ut men fortfarande har hjärtan som slår.


   
Citera
Bakric

Religion, tro det eller ej.
End of story.


   
SvaraCitera

jaha, du menade det bildligt, vilken lättnad


   
SvaraCitera

Håller faktiskt med till viss del. Samtidigt som beteckningen "ful" är väldigt svävande då alla faktiskt tycker olika.

Ser dagligen fula människor (enligt mig) som har partners.
Så det du säger håller inte helt ut. Även fula människor kan vara rika osv.


   
SvaraCitera

anonymous2:

Pengar, många vänner och ett vackert yttre. Vi som inte har något av det är de som klagar på systemet, vi som inte har något annat val, vi som aldrig kommer bli snygga och populära. Att känna att man på förhand har förlorat spelet Livet är bland det värsta som finns.

Inga pengar i världen skulle få mig lycklig. Social bekräftelse skulle inte göra mig bättre till mods. Ett hollywood ansikte skulle varken det göra mig någonting gott.

I din mening så är jag nog så dålig man kan vara i spelet livet. Men jag trivs bra hära på botten och ni andra får gärna slåss om toppen. välj din väg.


   
SvaraCitera

Image

rly


   
SvaraCitera

anonymous2:

Livet är bland det värsta som finns. De som hela tiden säger att man ska sluta tänka negativt, att det finns någon för alla och liknande är de som har rätt förutsättningar för att lyckas. Både pengar och vänner går att ordna, men är man ful så finns

utseendet är verkligen inte så viktigt. jag tycker faktiskt att de flesta männiksor är vackra. jag ser liksom 15-åriga tjejer i skolan som är 100000000000 gånger hetare än alla hollywoodstjärnor osv. fula männiksor är ofta människor som förstört sig själva med mat och sånt. de flesta männiksor ser bra ut

sen hatar jag skola/jobb systemet som finns. är så jävla tråkig. vem pallar med samma skit om och om igen i livet? jag önskar jag hade mer pengar än man kan spendera, skulle vart så jävla nice. jag skiter i utseende och vänner. jag vill bara ha pengar och använda dem till att se världen, se exakt allt och göra nytta.

punkt slut


   
SvaraCitera
Bakric

patrick bateman:

fula männiksor är ofta människor som förstört sig själva med mat och sånt. de flesta männiksor ser bra ut

Indeed.
Såvitt jag kan räkna på stående fot (fast jag sitter framför datorn...) så tycker jag att det är bara ca. 1/200 som är genuint FUL. De övriga som i allmänhet uppfattas som "fula" av menigheten är för det mesta självvållade val eller till viss grad helt enkelt vårdslöshet med möjligt bakomliggande okunskap om optimala förhållanden för en någorlunda sund kropp.


   
SvaraCitera
Bakric

patrick bateman:

vem pallar med samma skit om och om igen i livet?

patrick bateman:

önskar jag hade mer pengar än man kan spendera

patrick bateman:

jag vill bara ha pengar och använda dem till att se världen, se exakt allt och göra nytta.

Sjöfartsbefäl NU!!!
En kapten/teknisk schef kan tjäna 80-100k per månad och är ledig lika lång tid som h*n arbetar, d.v.s du jobbar två veckor, är ledig två veckor, har lön för en månad.
Behöriga befäl inom sjöfarten har garanterat jobb i princip vart som helst.
Avanti! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Bakric:

Indeed.

ja precis. jag brukar när jag typ går till skolan räkna tjejer jag tycker är snygga. bara tjejer mellan 15-30 räknas typ och det är ungefär 9/10 som jag tycker är snygga. sen finns det få som förstör sig själva med mat eller solar för mycket, för mycket smink osv.

är man sund så se rman oftast bra ut. finns få undantag

Bakric:

Sjöfartsbefäl NU!!!
En kapten/teknisk schef kan tjäna 80-100k per månad och är ledig lika lång tid som h*n arbetar, d.v.s du jobbar två veckor, är ledig två veckor, har lön för en månad.
Behöriga befäl inom sjöfarten har garanterat jobb i princip vart som helst.
Avanti!

haha seriöst? vilekn jävla drömjobb, låter som nåt att satsa på [bigcheers] fast är säkert assvårt att bli.


   
SvaraCitera

Visst, Life I'll Kill Ya, meningen med livet kan vara att bilda familj, resa till främmande länder, röka hasch, bli en duktig kock, knulla, hjälpa fattiga, lyssna på gamla Dylanskivor, dricka öl, renovera gamla bilar eller spela akustisk gitarr, bygga ett fint hus vid havet eller göra världens längsta smörgåstårta, det är högst individuellt. Meningen ska väl dock vara något DU verkligen gillar och brinner för. Det gäller bara att hitta det DU tycker om.


   
SvaraCitera
Bakric

patrick bateman:

haha seriöst? vilekn jävla drömjobb, låter som nåt att satsa på [bigcheers] fast är säkert assvårt att bli.

Jag går sjöfartsgymnasiet just nu och det är HUR SOFT som helst!
När man gått ut det blir man automatiskt (för tillfället) befälsgrad 8. Det är på gång att bli grad 7 (vilket är högre) och möjligen upp till 5.
Hursomhelst så är det relativt bra lön i förhållande till "slitet" under själva arbetet afaik. Den fördelsaktiga lönen är p.g.a att arbete på havet är "farligare" i förhållande till de flesta andra jobb.


   
SvaraCitera

dazed:

Det gäller bara att hitta det DU tycker om.

väl talat

Bakric:

Den fördelsaktiga lönen är p.g.a att arbete på havet är "farligare" i förhållande till de flesta andra jobb.

soft. jo det låter ju vettigt. haha fast det kanske inte är nåt för mig dock, jag är ingen sköman. men låter nice. lite coolt att satsa på nåt sånt tycker jag [y]


   
SvaraCitera
Bakric

patrick bateman:

soft. jo det låter ju vettigt. haha fast det kanske inte är nåt för mig dock, jag är ingen sköman. men låter nice. lite coolt att satsa på nåt sånt tycker jag [y]

Det är inte jag heller, vill bara ha ett välbetalt jobb xD


   
SvaraCitera

Bakric:

Det är inte jag heller, vill bara ha ett välbetalt jobb xD

hahaha. jo så kan man ju se på det. men du måste väl gilla det? jag menar jag skulle gärna bli advokat tex, mycket pengar mycket respekt men inte lätt att bli, skulle aldrig palla det. sen att havet är rätt farligt gör det inte lättare


   
SvaraCitera