Aviseringar
Rensa alla

Livets ord


Ämnesstartare

Snask:

Jag har aktivt varit där, ja.

Okej, ja då blir det väldigt svårt att diskutera huruvida det är en sekt eller ej. Finns ingen i knutby som påstår att de är med i en sekt heller.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Okej, ja då blir det väldigt svårt att diskutera huruvida det är en sekt eller ej. Finns ingen i knutby som påstår att de är med i en sekt heller.

Vems åsikt är mest värd? En som kan uttala sig med egna erfarenheter eller den som inte har några?(förutsätter att du inte har det).

Hursomhelst uppfyller inte Livets Ord något av kriterierna som krävs för att bli klassad sekt.


   
SvaraCitera

Schavone:

Men tänk om dom säger att jag måste bli medlem där?

Det kan de aldrig göra och får aldrig göra.
Gör de det visar det bara att det är hjärntvätt på gång.
Våga då ryta ifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snask:

Vems åsikt är mest värd? En som kan uttala sig med egna erfarenheter eller den som inte har några?(förutsätter att du inte har det).

Svårt att värdesätta en åsikt. Men har svårt att lita allt för mycket på åsikter från personer med i en organisation om förkastar evolutionen. (vet ej hur du ställer dig till det, men livets ord som organisation har ju ytterst svårt att acceptera evolutionen)

Snask:

Hursomhelst uppfyller inte Livets Ord något av kriterierna som krävs för att bli klassad sekt.

Säger du det så, FRIanser dock att det uppfyller tillräckligt många krav.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Svårt att värdesätta en åsikt. Men har svårt att lita allt för mycket på åsikter från personer med i en organisation om förkastar evolutionen. (vet ej hur du ställer dig till det, men livets ord som organisation har ju ytterst svårt att acceptera evolutionen

Så du bygger din åsikt huruvida LO är en sekt eller inte på folks åsikt om evolutionsteorin. Finns mer än LO som förkastar evolutionsteorin, eftersom den praktiskt taget går emot Guds existens.

Horrorshow:

Säger du det så, FRIanser dock att det uppfyller tillräckligt många krav.

Dem bygger ju detta på Per Kornhalls bok som bygger på ett tidigt Livets Ord. Jag skulle aldrig sätta foten i tidiga LO men dem är inte som dem en gång va och därför är det bara konstigt att bygga, 1980 - jämfört med nuvarande.

Ett svar till FRI:s åsikter om LO som sekt. Raderar ut det rätt så bra tycker jag.

http://home.swipnet.se/~w-89875/fri1.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snask:

Så du bygger din åsikt huruvida LO är en sekt eller inte på folks åsikt om evolutionsteorin. Finns mer än LO som förkastar evolutionsteorin, eftersom den praktiskt taget går emot Guds existens.

Nej, svarade på frågan "vems åsikt är värd mest".

Men men, detta komme inte leda någonstans. Spelar faktiskt ingen större roll huruvida de är en sekt eller ej. Så länge medlemmarna är nöjda och inte upplever att de är med i en sekt finns det väl inget negativt i det hela. [y]


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Nej, svarade på frågan "vems åsikt är värd mest".

Ok. Men ändå,har man inte samma åsikt så är den andras inte värd.

Horrorshow:

Men men, detta komme inte leda någonstans. Spelar faktiskt ingen större roll huruvida de är en sekt eller ej. Så länge medlemmarna är nöjda och inte upplever att de är med i en sekt finns det väl inget negativt i det hela. [y]

Det är sant. Men tjat om att Livets Ord är en böghatande, människoföraktande etc etc sekt full av hjärntvättade idioter är väldigt uttjatat och endast massa lögner.


   
SvaraCitera

Snask:

böghatande

man hatar homosexualitet i alla fall, right?

Snask:

människoföraktande

det är nog en överdrift ja

Snask:

hjärntvättade

beroende på ledare kan detta stämma väldigt bra. Ekman verkar bra vissa tider och väldigt dålig andra tider, men det finns även andra ledare som kan hjärntvätta folk som inte är ledare.


   
SvaraCitera

Knarko:

man hatar homosexualitet i alla fall, right?

Man brukar ju säga. "Hata synden inte människan" så Ja. Hade man hatat människor som begår synden hade man hatat alla.

Men homosexualitet är inte värre än någon annan synd.

Att Livets Ord predikar ut mycket om synd ser jag som något bra. Även om vi inte är syndfria så är synden inget att acceptera. Bibeln talar starkt om detta.

Knarko:

beroende på ledare kan detta stämma väldigt bra. Ekman verkar bra vissa tider och väldigt dålig andra tider, men det finns även andra ledare som kan hjärntvätta folk som inte är ledare.

Hjärntvättning handlar om att inte kunna ifrågasätta, så ledaren har inget med det att göra egentligen.

Edit: Om det inte är ett diktaturiskt styre.


   
SvaraCitera

Snask:

Hjärntvättning handlar om att inte kunna ifrågasätta, så ledaren har inget med det att göra egentligen.

Fast det har den. Säger den att "ni får inte ifrågasätta det jag säger, allt jag säger är sanning, jag har fått det från gud, lyder ni inte mig så lyder ni inte gud" klart att folk gör så då om de inte har vett i skallen och kan säga ifrån.


   
SvaraCitera

Knarko:

Fast det har den. Säger den att "ni får inte ifrågasätta det jag säger, allt jag säger är sanning, jag har fått det från gud, lyder ni inte mig så lyder ni inte gud" klart att folk gör så då om de inte har vett i skallen och kan säga ifrån.

Jo, det var mitt lilla "edit".

Snask:

Edit: Om det inte är ett diktaturiskt styre.

Men kan du säga att detta är fallet i Livets Ord? Jag antar att folk som går med i Livets Ord har en Gudstro likt som samfundets.


   
SvaraCitera

Snask:

Men kan du säga att detta är fallet i Livets Ord?

Har aldrig varit i LO så vet inte, men jag tycker att de verkar något... ja.. för att vara snäll, flummiga.


   
SvaraCitera

Knarko:

flummiga.

menar du med det?


   
SvaraCitera

Snask:

menar du med det?

inte seriösa, det är dumt det de gör ibland osv.
inte flummiga i dess rätta bemärkelse men valde ett snällt ord


   
SvaraCitera

Knarko:

inte seriösa, det är dumt det de gör ibland osv.
inte flummiga i dess rätta bemärkelse men valde ett snällt ord

Seriositet är tvärtemot väldigt hög. Livets ords välgörenhetsarbete är stort bla.

Sen innehåller alla grupper rötägg.


   
SvaraCitera