Aviseringar
Rensa alla

livrädd för döden


Ämnesstartare

variabel:

det där är bara ord, du är mer än en "biologisk maskin" för dig, och där nånstans tror jag man får bestämma sig för att ens existens och verklighet har en betydelse, eller iallafall är något man bör lära sig att leva med.

Det stämmer men jag är fortfarande rädd att det är så och sen försvinner man bara. Absolut döden är en del av livet men som sagt jag e rädd att man slutar finnas till


   
SvaraCitera

Hur kan man vara rädd för döden? Du kommer inte känna nåt i alla fall om du dör din existens slutar existera så enkelt är det 🙂


   
SvaraCitera

Marwin1:

Det stämmer men jag är fortfarande rädd att det är så och sen försvinner man bara. Absolut döden är en del av livet men som sagt jag e rädd att man slutar finnas till

döden är inget mer än den sista upplevelsen, se fram emot den istället! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Hur kan man vara rädd för döden? Du kommer inte känna nåt i alla fall om du dör din existens slutar existera så enkelt är det 🙂

Men det är det jag är rädd för, att man inte kommer känna något och så, det är så jävla skrämmande att jag har funderat på att ta självmord bara för att inte tänka på det


   
SvaraCitera

Marwin1:

Men det är det jag är rädd för, att man inte kommer känna något och så, det är så jävla skrämmande att jag har funderat på att ta självmord bara för att inte tänka på det

Så fungerar biokemiska livsformer det är bara att acceptera det.


   
SvaraCitera

kebu12:

kul rubrik

Obefruktade ägg är dödsrädda för livet[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Så fungerar biokemiska livsformer det är bara att acceptera det.

Det är det jag har men jag är jätterädd av den anledningen att det är det ända logiska som kan hända när man dör,dvs man finns inte mer bara


   
SvaraCitera

Njut av den tid du har då och ta var dag för sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Njut av den tid du har då och ta var dag för sig.

Mm borde göra det men problemet är att när jag väl börjar tycka att allt är bra blir jag påmind om det jag kommer förlora när jag dör


   
SvaraCitera

säger bara som ison & fille: jag skrattar idag, kanske gråter jag sen, jag vill leva i nuet, inte ångra mig sen så jag lever idag idag idag!! morgondagen är för långt bort men vi är här idag så jag skrattar idag! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Marwin1:

Mm borde göra det men problemet är att när jag väl börjar tycka att allt är bra blir jag påmind om det jag kommer förlora när jag dör

Tänk i att leva i nuet inte i framtiden eller i dåtiden utan tänk på att spendera så mycket tid som möjligt med dina vänner och familj och ta varje dag som om den vore den sista.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shulululu1:

säger bara som ison & fille: jag skrattar idag, kanske gråter jag sen, jag vill leva i nuet, inte ångra mig sen så jag lever idag idag idag!! morgondagen är för långt bort men vi är här idag så jag skrattar idag! [bigsmile]

bra sagt, kan tyvärr inte ta till mig det[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Tänk i att leva i nuet inte i framtiden eller i dåtiden utan tänk på att spendera så mycket tid som möjligt med dina vänner och familj och ta varje dag som om den vore den sista.

så sant synd att jag inte kan ta till mig det nu[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och dessutom så spelar det ingen roll när man väl har dött[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

tänk inte på morgondagen

Avskyr det uttrycket.
Jag levde så i 5 år, å jag bara grävde ner mig mer och mer. man SKA tänka på morgondagen för att kunna leva fullt ut.


   
SvaraCitera