Aviseringar
Rensa alla

Livs resa med cykeln, nagon som ar sugen?


noboundaries1:

Nar detta ska ske har jag annu inte bestammt mig.

Vore coolt. Jag har funderat på att springa genom hela E45an i Sverige. Det är en sträcka på 169mil, och man startar i Göteborg och slutar i Karesuando och springer förbi städer som Trollhättan, Sunne, Torsby, Mora, Östersund, Jokkmokk och Gällivare.

Dock måste du ha råd med beskydd under vissa sträckor, exempelvis vissa delar av Afrika och Mellanöstern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Dock måste du ha råd med beskydd under vissa sträckor, exempelvis vissa delar av Afrika och Mellanöstern.

behovs inget beskydd. Folk har gjort det forut och kommer alltid att gora. Klart man ska vara forsiktig och cykla lite fortare vid vissa stallen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

cykla lite fortare vid vissa stallen

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

noboundaries1:

behovs inget beskydd. Folk har gjort det forut och kommer alltid att gora. Klart man ska vara forsiktig och cykla lite fortare vid vissa stallen.

Öhm. Okey.

Jag har hört det(vet ej om det är sant, motbevisa mig gärna) att Kropp hade beskydd vissa sträckor när han cyklade till Mount Everest, klättrade upp till toppen och ner igen, sen cyklade hem igen. Om man ska göra en jordenruntsegling så har man militärfartyg med sig vissa delsträckor, mest vanligt runt Indonesien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

beskydd vissa sträckor

Inte enligt boken men han hade behövt. Vart överfallen flera gånger. Folk kastade stora stenar efter dem och motorcyklister slog på dem med pinnar med mera...

Borgeus:

cyklade hem igen

Tog faktiskt tåg en stor del av vägen.


   
SvaraCitera

Myksa:

Inte enligt boken men han hade behövt. Vart överfallen flera gånger. Folk kastade stora stenar efter dem och motorcyklister slog på dem med pinnar med mera...

Vill du få stenar kastade efter dig?

Myksa:

Tog faktiskt tåg en stor del av vägen.

Okey.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Vill du få stenar kastade efter dig?

?

Borgeus:

men han hade behövt


   
SvaraCitera

Myksa:

?

Jag var för trött för att läsa ordentligt. Nu hajade jag vad du skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Öhm. Okey.

http://www.lostcyclist.com/

han har inte behovt nagot skydd nagon gang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska ut på något liknande - fast säkrare - den dagen jag backas av en trygg inkomst.


   
SvaraCitera

noboundaries1:

han har inte behovt nagot skydd nagon gang.

Han verkar undvika dem värsta områdena.

Han har förvisso cyklat genom Iran, Pakistan och Sudan. Inget skydd, någonsin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Han har förvisso cyklat genom Iran, Pakistan och Sudan. Inget skydd, någonsin?

Nope, behovs inte skydd som jag sa.


   
SvaraCitera

noboundaries1:

Nope, behovs inte skydd som jag sa.

När cyklade han den här turen? Tider kan förändras, ett område som kan ha varit djungelns lag kan idag ha blivit ett område där lag och ordnng styr och ställer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

När cyklade han den här turen? Tider kan förändras, ett område som kan ha varit djungelns lag kan idag ha blivit ett område där lag och ordnng styr och ställer.

2008 eller 2009 tror jag. Finns info pa hans sida.


   
SvaraCitera

noboundaries1:

2008 eller 2009 tror jag. Finns info pa hans sida.

ok


   
SvaraCitera