Aviseringar
Rensa alla

Livsmedelverket: "Inför maxgräns för koffein i energidrycker"


Ämnesstartare

Nu vill Livsmedelsverket ​sätta en maxgräns för hur mycket koffein som får tjongas in i energidrycker.

– Nu har de här dryckerna funnits i Sverige sedan 1996, och de flesta vet att de innehåller koffein och inte är vanlig läsk. Men det är inte otänkbart att unga som inte är vana kan stjälpa i sig för mycket, säger Livsmedelsverkets toxikolog Ulla Beckman till DN.se.


   
Citera
Ämnesstartare

vet alldeles för många som är beroende av skiten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Det var på tiden! (Du röstade på detta alternativ)

Eftersom folk inte ens klarar av att hantera läsk med koffein så får väl samhället gå in och hjälpa till... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livsmedelsverket är lallare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Nä, nu jävlar! (Du röstade på detta alternativ)

Vill gärna att man låter detta vara helt fritt och sedan kommer det naturliga urvalet att få ha sin gång och en dag kanske vi är helt fria från personer som inte kan dricka redbull som folk. I'm a dreamer man'


   
SvaraCitera
höna

MEN HERREGUU

så mkt regler om allt, låt folk bara va ååååå bajs[blush] vill ha min redbull som den e!!


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Livsmedelsverket är en grupp lobotomerade lämmlar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Nä, nu jävlar! (Du röstade på detta alternativ)

[mad]


   
SvaraCitera
kachin

Såklart är det tråkigt att det är någon/några som dött av koffeinförgiftning (läste nånstans) men att sätta maxgränser är inte rätt väg att gå tycker jag. Borde vara en självklarhet att man som barn lär sig av föräldrar och i skolan att kroppen inte klarar av att dricka flera liter vätska under kort tid m.m. Man kan dö av allt. Så sprid kunskap hellre än att sätta begränsningar.


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

... och? (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väl klart att maxgränser ska sättas däm :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Vill gärna att man låter detta vara helt fritt och sedan kommer det naturliga urvalet att få ha sin gång och en dag kanske vi är helt fria från personer som inte kan dricka redbull som folk. I'm a dreamer man'

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Nä, nu jävlar! (Du röstade på detta alternativ)

inte för att jag dricker sånna, men känns lite fånigt att tycka att koffein är farligt. sätter allt jag har på att det var en tant som kom på det, typ en sån tjockis i klimakteriet som ba "deeeh eh KEMIKALIER i maoten!!!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

... och? (Du röstade på detta alternativ)

Är ej i behov utav sådana där längre, tråkigt för dem som behöver skiten kanske kan tyckas..

En fast åldersgräns på 18 år hade väl passat bättre kan tänkas.. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

... och? (Du röstade på detta alternativ)

Dricker inte energidrycker så kunde inte bry mig mindre.


   
SvaraCitera