Aviseringar
Rensa alla

Livsvisdom


Ämnesstartare

Mhm tänk på det när ni sitter med framtidsångest. Don't worry. [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

haha fint 🙂


   
SvaraCitera

har ba tentaångest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har ba tentaångest

Tror ungefär sju av tio inlägg från dig handlar om tenta och tentaångest just nu. [smile]
Är verkligen något speciellt med tentaperioder. Extra kul är det när man har samlat ihop tre tentor som ska avvaras på en vecka. [party]


   
SvaraCitera

Myksa:

Tror ungefär sju av tio inlägg från dig handlar om tenta och tentaångest just nu. [smile]

jag vet, jag dööööööör[cry] mår illa, kan ej sitta still och drömde att jag tentade och att det ej gick så bra+jag kom försent+jag var sist kvar i salen tillsammans med min broder som ej läst kursen[sad]

Myksa:

Är verkligen något speciellt med tentaperioder. Extra kul är det när man har samlat ihop tre tentor som ska avvaras på en vecka.

ah har ju "bara" 2 nu, men tycker det räcker mer än väl[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har ba tentaångest

Allt kommer ordna sig.


   
SvaraCitera

katamari:

Allt kommer ordna sig.

jag vet, men det hjälper mig inte så mycket just nu[blush][sad][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag vet, men det hjälper mig inte så mycket just nu[blush][sad][cry]

Worst case scenario så failar du allt ihop. Men du finns ju fortfarande kvar, du har ju fortfarande dig själv. Du kommer fortfarande kunna må bra.

Inte för att du kommer faila men ville bara ge dig perspektiv på att du inte går under om det värsta tänkbara i denna situation händer. It'll be alright.


   
SvaraCitera

katamari:

Worst case scenario så failar du allt ihop. Men du finns ju fortfarande kvar, du har ju fortfarande dig själv. Du kommer fortfarande kunna må bra.

jo jag vet, men tanken på att genomgå allt det här igen skrämmer mig typ[cry][sad]

katamari:

nte för att du kommer faila men ville bara ge dig perspektiv på att du inte går under om det värsta tänkbara i denna situation händer. It'll be alright.

i wish el ngt...nä, men ok, ska ej va så neg, har ju till skillnad från förra ggn pluggat denna gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

i wish el ngt...nä, men ok, ska ej va så neg, har ju till skillnad från förra ggn pluggat denna gång

Ja, det kommer ordna sig. [smile] Dessutom har du ju säkert tid nu att ta en kopp te och chilla med musik eller något? Do it, man behöver pauser i vardagen. Gör det ofta när jag är på väg till ett seminarium eller föreläsning. Bara cyklar och tänker på hur vinden känns i ansiktet, hur marken känns genom cykeln och så där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

mår illa, kan ej sitta still och drömde att jag tentade och att det ej gick så bra+jag kom försent+jag var sist kvar i salen tillsammans med min broder som ej läst kursen[sad]

Oj då. [sad]
Är du förberedd och nervös eller känns det som om du inte kommer klara?
Jag hade filosofin att jag pluggade så mycket jag pluggade - om jag sedan klarade tentan berode helt och fullt på den som skrev tentan (om han/hon skrev en "bra" tenta eller en svår tenta). [smile]

Blivande_japan:

ah har ju "bara" 2 nu, men tycker det räcker mer än väl[sad]

I stort sett alla har omtentor att klara av förr eller senare. Om de ligger tätt inpå varandra så kan det vara smart att bara satsa på den ena.
Visserligen har jag klarat tentor som jag bara pluggat på en halv dag men ändå... [cheers]


   
SvaraCitera

katamari:

Dessutom har du ju säkert tid nu att ta en kopp te och chilla med musik eller något?

ska bege mig om 7 min el ngt, vet inte vilken sal jag ska sitta i (det står ingenstans på hemsidan) så vill vara där i tid å kunna slappna av lite typ...

Myksa:

Är du förberedd och nervös eller känns det som om du inte kommer klara?

har ju pluggat en del iaf, men är inte så säker på att jag kmmr klara det iaf[sad]

Myksa:

Jag hade filosofin att jag pluggade så mycket jag pluggade - om jag sedan klarade tentan berode helt och fullt på den som skrev tentan (om han/hon skrev en "bra" tenta eller en svår tenta).

känns lite så nu[blush]

Myksa:

I stort sett alla har omtentor att klara av förr eller senare. Om de ligger tätt inpå varandra så kan det vara smart att bara satsa på den ena.Visserligen har jag klarat tentor som jag bara pluggat på en halv dag men ändå...

jo, borde kanske gjort så, men de här förbannade tentorna är på så få poäng, en på 1,5 och en på 3. det gör det hela ännu emr omotiverande dessutom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kommer det sig att man jämt och ständigt glömmer detta?
Borde sitta inpräntat i skallen numera, tycker jag [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ska bege mig om 7 min el ngt, vet inte vilken sal jag ska sitta i (det står ingenstans på hemsidan) så vill vara där i tid å kunna slappna av lite typ...

Oj, det är så tätt inpå! Shit då förstår jag att du är nervig. Lycka till![love]


   
SvaraCitera