Aviseringar
Rensa alla

Livsvisdom


Ämnesstartare

Zapetta:

Hur kommer det sig att man jämt och ständigt glömmer detta?
Borde sitta inpräntat i skallen numera, tycker jag [shake]

Man måste påminna sig själv dagligen! Och egentligen typ flera gånger om dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Man måste påminna sig själv dagligen! Och egentligen typ flera gånger om dagen.

Får tatuera in något liknande på armen eller så [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Får tatuera in något liknande på armen eller så [cool]

Haha lite drastiskt kanske men om det funkar så. Själv försöker jag bara tänka på det och andas djupt. Går i perioder hur ofta jag gör det per dag men jag mår definitivt bättre i de intensivare perioderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Haha lite drastiskt kanske men om det funkar så. Själv försöker jag bara tänka på det och andas djupt. Går i perioder hur ofta jag gör det per dag men jag mår definitivt bättre i de intensivare perioderna.

Bra att det funkar för dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har ju pluggat en del iaf, men är inte så säker på att jag kmmr klara det iaf[sad]

Om man är säker på att klara tentan så tycker jag man pluggat för mycket. Jag har under hela min studietid kört på -minsta-möjliga-ansträngning-metoden. [smile]

Blivande_japan:

känns lite så nu[blush]

Vet inte hur mycket du kollat på omtentor men för vissa kurser varierar svårighetsgraden väldigt mycket. Gör de en jättesvår så är det inte mitt fel att jag kör...

Blivande_japan:

jo, borde kanske gjort så, men de här förbannade tentorna är på så få poäng, en på 1,5 och en på 3. det gör det hela ännu emr omotiverande dessutom...

Aj då, det är jobbigt. Samma med inlämningsuppgifter - de kan man göra absolut när som helst (vilket i praktiken innebär "senare").


   
SvaraCitera

katamari:

Oj, det är så tätt inpå! Shit då förstår jag att du är nervig. Lycka till!

thnx! ska bli intressant att se hur det gick osv...

Myksa:

Om man är säker på att klara tentan så tycker jag man pluggat för mycket. Jag har under hela min studietid kört på -minsta-möjliga-ansträngning-metoden.

[bigsmile] du vet, på media har vi lite lallarkurser också så![wink]

Myksa:

Vet inte hur mycket du kollat på omtentor men för vissa kurser varierar svårighetsgraden väldigt mycket. Gör de en jättesvår så är det inte mitt fel att jag kör...

jo, tycker det kunde variera en del[sad] eller så är det jag som är väldigt skev i min kunskap, kan vara det också!

värsta var dock tentan i algebra, när jag inte hade pluggat kändes den ej jättesvår 8men jag failade) när jag hade pluggat massor var den mkt svårare så jag failade igen med exakt samma poäng[cry]

Myksa:

Aj då, det är jobbigt. Samma med inlämningsuppgifter - de kan man göra absolut när som helst (vilket i praktiken innebär "senare").

jo, om inte föreläsaren hotar med lägre betyg, i så fall brukar jag få dem gjorda![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

[bigsmile] du vet, på media har vi lite lallarkurser också så![wink]

Och en hel del THS-kurser är väldigt lökiga. [y]

Blivande_japan:

värsta var dock tentan i algebra, när jag inte hade pluggat kändes den ej jättesvår 8men jag failade) när jag hade pluggat massor var den mkt svårare så jag failade igen med exakt samma poäng[cry]

Surt! [n]
Märkte ganska snabbt att arbete och kunskap inte speglades rättvis i betyg så jag lade ner hela betygstänket. Godkänt räckte för mig.
Sedan var ju vissa saker skoj så då jobbade man på och fick bra betyg. [smile]

Blivande_japan:

jo, om inte föreläsaren hotar med lägre betyg, i så fall brukar jag få dem gjorda![wink]

När jag läste Hållfasthet så fanns det en stor bunt väldigt svåra inlämningsuppgifter. Folk lade ner hur mycket tid som helst på de där och allt de fick var en halv poäng på tentan (typ ingenting).


   
SvaraCitera

Myksa:

Märkte ganska snabbt att arbete och kunskap inte speglades rättvis i betyg så jag lade ner hela betygstänket. Godkänt räckte för mig.

känns som att det ibland är jättelätt att få ett a betyg och ibland jättesvårt att ens få ett e [n]

Myksa:

När jag läste Hållfasthet så fanns det en stor bunt väldigt svåra inlämningsuppgifter. Folk lade ner hur mycket tid som helst på de där och allt de fick var en halv poäng på tentan (typ ingenting).

känns som att det lätt blir så,nu har det blivit obligatoriska seminarier i typ alla mattekurser istället för en ks också[mad][mad]

och uppgifterna är fuuuucked up


   
SvaraCitera

Att tänka positivt är för glada människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

känns som att det ibland är jättelätt att få ett a betyg och ibland jättesvårt att ens få ett e [n]

Så är det. Det är ett faktum att det skulle behövas lite mer kommunikation mellan de olika skolorna och institutionerna på KTH. =/

Blivande_japan:

känns som att det lätt blir så,nu har det blivit obligatoriska seminarier i typ alla mattekurser istället för en ks också[mad][mad]
och uppgifterna är fuuuucked up

Härligt! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har för segt internet för att glo på videon :c tycker att någon ska sammanfatta åt mig!


   
SvaraCitera

Myksa:

Så är det. Det är ett faktum att det skulle behövas lite mer kommunikation mellan de olika skolorna och institutionerna på KTH. =/

jo, men tror det ändå är svårt att få samma svårighetsgrad på alla kurser eftersom alla ämnen inte har samma svårighetsgrad, men ändå så borde det kunna vara lite jämnare änh det är idag...

Myksa:

Härligt!

nej....[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jo, men tror det ändå är svårt att få samma svårighetsgrad på alla kurser eftersom alla ämnen inte har samma svårighetsgrad, men ändå så borde det kunna vara lite jämnare änh det är idag...

Jo det är klart. Men mängden ansträngning och kursupplägget kunde vara jämnare.
Ljud och vibb som jag läste hade fantastiskt kursupplägg med en teoridel som gav grundbetyget och sedan en problemlösardel som kunde ge högre betyg.
På så sätt kunde man sätta sig in och ha rejäl förståelse för ämnet utan att vara beräkningsexpert.
Perfekt vidare i utbildningen eftersom bara de som vill jobba med ämnet behöver vara beräkningsexperter... [smile]


   
SvaraCitera