Aviseringar
Rensa alla

Ljudet fungerar inte


Ämnesstartare

zxyd:

Jag har två gröna jack, vilken är den rätta?

Varje ljudkort har var sitt grönt jack. Så prova det andra jacket & se om det funkar! [y]

Eller tja.. Det kan ju finnas flera gröna jack kopplade till samma ljudkort.. Vart sitter jacken? På baksidan av datorn eller? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad är den rimligaste lösningen?

Att hon helt enkelt satt kabeln i fel utgång, att hon inte kopplat in strömmen eller dylikt.

Om man köper dator så sätter man sällan in ett till ljudkort, för då har man kunskapen att bygga egen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Om man köper dator så sätter man sällan in ett till ljudkort, för då har man kunskapen att bygga egen.

Tänk så finns det både ett fristående ljudkort och ett på moderkortet i datorn hon köpte då. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Att hon helt enkelt satt kabeln i fel utgång, att hon inte kopplat in strömmen eller dylikt.

Det är ingen lösning, det är problem. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tänk så finns det både ett fristående ljudkort och ett på moderkortet i datorn hon köpte då.

Nästan inga datorer har så om dom är någolunda nya, integrerade kretsar används så gott det går för att hålla kostnaderna nere.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Varje ljudkort har var sitt grönt jack. Så prova det andra jacket & se om det funkar! [y]

Eller tja.. Det kan ju finnas flera gröna jack kopplade till samma ljudkort.. Vart sitter jacken? På baksidan av datorn eller? [smile]

Det fungerade inte med det andra jacket heller[sad] Dessutom kommer inte det gröna längre;s

På baksidan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxyd:

Det fungerade inte med det andra jacket heller Dessutom kommer inte det gröna längre;s

Okey, och du har inte råkat komma åt "mute" på något vis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxyd:

Det fungerade inte med det andra jacket heller Dessutom kommer inte det gröna längre;s

testa att koppla högtalarna i en mp3 eller dylikt och se om dom öht funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxyd:

Det fungerade inte med det andra jacket heller Dessutom kommer inte det gröna längre;s

testa att koppla högtalarna i en mp3 eller dylikt och se om dom öht funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Nästan inga datorer har så om dom är någolunda nya, integrerade kretsar används så gott det går för att hålla kostnaderna nere.

zxyd:

Det fungerade inte med det andra jacket heller Dessutom kommer inte det gröna längre;s

På baksidan..

Tydligen så har hon 2 ljudkort. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tydligen så har hon 2 ljudkort.

Det förändrar inget, det är fortfarande ovanligt. Möjligtvis att den integrerade kretsen pajjade och dom satte in ett nytt för att det var billigare än att byta moderkort.

Jag påstår inte att jag är duktig men du verkar lite tard om jag ska vara ärlig [blush]


   
SvaraCitera

Se till att kablarna sitter i rätt uttag på baksidan av dator(som du hade det när det funkade) gå sedan in i kontrollpanelen och kolla ljudinställningarna så att de inte är något på mute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det förändrar inget,

Skulle kunna förändra hennes problem. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Okey, och du har inte råkat komma åt "mute" på något vis?

Va?

Dan_the_ironman:

testa att koppla högtalarna i en mp3 eller dylikt och se om dom öht funkar.

Jag satte i den i min laptop och det fungerade..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zxyd:

Va?

I ljudinställningarna så brukar det finnas något alternativ som heter "mute" som tar bort allt ljud. Se till så att "mute" inte är aktiverat. [smile]

Du känner ingen som kan hjälpa dig på plats? Svårt att förklara här för någon som inte riktigt förstår. [smile]


   
SvaraCitera