Aviseringar
Rensa alla

Lock för örat 1 månad, vad göra?


Ämnesstartare

det hela började med lätt feber, täppt i näsan... sen var jag på vårdcentralen.. hon trodde på bihåleinfektion, hade dock då inte lock för örat då... fick pencillin och kortisonässpray, jag mådde bättre, men nu har jag lock för örat och haft 1 månad, feber då och då, tar fortfarande nässprayen, jag blåser ut i öronen men på vänster öra vill det inte släppa, det är bara lock, vad ska man göra? ringde vårdcentralen idag, han sa jag skulle återkomma i morgon... jag tror det är vätska bakom örat.. jag hör dåligt, det är obehagligt och höra såhär konstigt..

tips på annat man kan göra än att hålla för näsan och blåsa ut?


   
Citera

Oj, nej jag vet inte...

Det enda jag kan komma på har du redan testat..

Jag har hört att tugga tuggummi ska fungera bra för lock mot örat... Men jag tror det är mer i förebyggande syfte... Testa i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ne tuggumi funkar inte, jag försöker gäspa allt jag kan, men vill ändå inte släppa, får se vad vårdcentralen kan göra, kanske örondroppar, sist ville läkaren röntga mina bihålor, men jag valde att inte göra det och hon sa att jag skulle höra av mig om det inte gått över, just vad jag ska göra i morgon..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm


   
SvaraCitera
Tyrael

borderlinedisorder:

sist ville läkaren röntga mina bihålor, men jag valde att inte göra det och hon sa att jag skulle höra av mig om det inte gått över, just vad jag ska göra i morgon..

varför inte? :S


   
SvaraCitera

Kan det vara en "vaxpropp?"

Symtom
En vaxpropp ger sämre hörsel, en känsla av lock för örat och kan ibland göra ont.

http://213.179.0.71/templates/Article.aspx?ArticleID=3194


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är ingen vaxpropp heller, dem kollade i örona för 1 ½ vecka sen, dem såg ingen vaxpropp, bara en utbuktning, att det är vätska som trycker på


   
SvaraCitera

borderlinedisorder:

nej det är ingen vaxpropp heller, dem kollade i örona för 1 ½ vecka sen, dem såg ingen vaxpropp, bara en utbuktning, att det är vätska som trycker på

Okej men då lär de säkert ta ut all vätska och sånt ur örat hos läkaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vart på vårdcentralen idag... har fortfarande lock för örat + muskelvärk.. haft muskelvärk sen mars, då det började... läkaren är en idiot!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera