Aviseringar
Rensa alla

Lock för örat vid ansträngning.


Ämnesstartare

När jag anstränger mig minsta lilla och tränar så får jag lock för mitt vänster öra. Om jag är ute och går så får jag det t.om. Det är väldigt störande eftersom jag hör mig sjävl andas och prata. Plus att det håller i flera timmar. Jag har haft det så i ca 4 år och har varit på sjukhuset med det. Dem sa att det var det att jag var för smal så att jag inte har tillräckligt med fett i örat?! Men dem sa att det skulle försvinna. Själv tycker jag att det låter väldigt konstigt. Men nu är det så förbannat jobbigt att jag måste bli av med det så fort som möjligt. Jag är rätt lång och smal, och har heller inte lätt att gå upp i vikt. Men jag är så trött på att höra mina egna andetag nu.

Nån som har någon idé om vad det kan vara och VAD jag kan göra åt de?! c:


   
Citera

Får jag typ också.. Speciellt när det är kallt ute och vinter.. blodsmak också! Lite ont i huvudet med.. Samt ont i lungorna.. Känns som om jag ska kräkas ibland.. [sad]


   
SvaraCitera
Tyrael

Smelyalataa:

Men jag är så trött på att höra mina egna andetag nu.

Tyvärr gör alla det så det är ganska vanligt.


   
SvaraCitera

Smelyalataa:

Nån som har någon idé om vad det kan vara och VAD jag kan göra åt de?!

Det händer mig ganska ofta också. Jag brukar se till att dricka ordentligt och då brukar det gå över. Drick även innan du börjar träna eller vad du nu gör, för då har jag märkt att det även kan undvikas att få lock för örat.


   
SvaraCitera

Smelyalataa:

Nån som har någon idé om vad det kan vara och VAD jag kan göra åt de?! c:

Är det inte en stressgrej då? Låter faktiskt helt idiotiskt det där med att det är för att du är för smal, men kanske. Men jag har två kompisar som båda får lock för örat när livet kärvar. Och just i telefonörat, för svåra tider brukar innebära att många ringer och ska prataprataprata bort oro i telefon. Har du funderat på om det är något i livet som faktiskt oroar dig? Kroppen är fenomenal på att säga ifrån när vi inte lyssnar till vår hjärna och det egna psyket.


   
SvaraCitera

Smelyalataa:

Nån som har någon idé om vad det kan vara och VAD jag kan göra åt de?! c:

Är det inte en stressgrej då? Låter faktiskt helt idiotiskt det där med att det är för att du är för smal, men kanske. Men jag har två kompisar som båda får lock för örat när livet kärvar. Och just i telefonörat, för svåra tider brukar innebära att många ringer och ska prataprataprata bort oro i telefon. Har du funderat på om det är något i livet som faktiskt oroar dig? Kroppen är fenomenal på att säga ifrån när vi inte lyssnar till vår hjärna och det egna psyket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Tyvärr gör alla det så det är ganska vanligt.

Men lol. Jag menade ju inte riktigt så. Jag hör bara mig själv andas när jag har det. Det är inte direkt bervämt.


   
SvaraCitera

Får också lock i örat när jag anstränger mig[crazy]
Testa att förbättra konditionen så kanske det inte händer lika lätt?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lina Forss:

Och just i telefonörat, för svåra tider brukar innebära att många ringer och ska prataprataprata bort oro i telefon. Har du funderat på om det är något i livet som faktiskt oroar dig? Kroppen är fenomenal på att säga ifrån när vi inte lyssnar till vår hjärna och det egna psyket.

Jag tror inte det. Inte så som jag tänker på i alla fall.
Och telefon pratar jag nästan aldrig i. Men det kunde vara ett rätt bra förslag. c:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Får jag typ också.. Speciellt när det är kallt ute och vinter.. blodsmak också! Lite ont i huvudet med.. Samt ont i lungorna.. Känns som om jag ska kräkas ibland..

Det får jag när jag är ute och springer när det är under 18 grader! Gud vad jag hatar de! Känns verkligen som man ska spy upp en liter blod >:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nian3:

Jag brukar se till att dricka ordentligt

Jag får väl pröva det då c:
tack!!


   
SvaraCitera

jag brukade få så ofta och det kunde hålla i timmar oh det var HEMSKT


   
SvaraCitera

Smelyalataa:

Det får jag när jag är ute och springer när det är under 18 grader! Gud vad jag hatar de! Känns verkligen som man ska spy upp en liter blod >:

Är du otränad? Jag antar att jag känner så för att jag är så extremt jävla otränad och aldrig har tränat i mitt liv.. [crazy]


   
SvaraCitera

Smelyalataa:

Jag tror inte det. Inte så som jag tänker på i alla fall.
Och telefon pratar jag nästan aldrig i. Men det kunde vara ett rätt bra förslag. c:

Vad skönt det låter, att knappt tala i telefon. Och att du verkar ha ordning på dina tankar. Och att du vet att använda uteslutningsmetoden. Du kommer att hitta din lösning:-) Var rädd om dig[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är du otränad

Nej det är jag inte. Har sprungit 2-4 kilometer 1-2 ggr i veckan hela sommarlovet. Sen tränar jag boxning. Så nej. Jag är inte särskilt otränad xd


   
SvaraCitera