Aviseringar
Rensa alla

Lockigt hår!


Ämnesstartare

Hej! ;D Jag har väääääldigt lockigt hår fixar det aldrig men tänkte börja att fixa lite med det så att det blir lite mindre lockigt... Det blir liksom väldigt stort o,o så någon som vet hur man liksom kan få lite finare lockar? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

gå till frissan och tunna ut[crazy]


   
SvaraCitera

Fast att tunna ut behöver inte nödvändigtvis göra att man får mindre lockar. Om det är mindre fluff och mer "ihopdragna" lockar du vill ha så kan du använda någon anti-frizzkräm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Fast att tunna ut behöver inte nödvändigtvis göra att man får mindre lockar. Om det är mindre fluff och mer "ihopdragna" lockar du vill ha så kan du använda någon anti-frizzkräm.

Det är precis det jag menade! ;D VEt du någon bra antifrizzkräm då? 🙂


   
SvaraCitera

raka av håret. då slipper du problemet.


   
SvaraCitera

Testa balsammetoden kanske? Mitt hår blir i alla fall fluffigare och frissigare av schampo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lost_in_space:

raka av håret. då slipper du problemet.

Nej tack! :c


   
SvaraCitera

mousse till lockigt hår och använder när de ftf är lite blöta...


   
SvaraCitera

lisa20088:

Det är precis det jag menade! ;D VEt du någon bra antifrizzkräm då? 🙂

Edge​ har väldigt bra produkter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

​ har väldigt bra produkter!

tack! c:


   
SvaraCitera

tycker schwarzkopf got2be smooth and chic´s hår lotion är bra för att få mindre frissigt hår. men är säker på att det finns massa produkter som är bättre. jag har inte så lockigt hår heller, så vet inte. men funkar mot friss iaf. och luktar gudomligt! haha


   
SvaraCitera

Om det blir en enda stor fluffklump längst ner är det bra att låta klippa upp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Om det blir en enda stor fluffklump längst ner är det bra att låta klippa upp det.

Jag klipper upp det varje gång jag klipper mig 🙂


   
SvaraCitera

lisa20088:

Jag klipper upp det varje gång jag klipper mig 🙂

Grejt, halvvägs där.

Borstar du det?


   
SvaraCitera

Blöt och kamma inte på morgonen ^^


   
SvaraCitera