Aviseringar
Rensa alla

Lockout i NHL


Ämnesstartare

Är det bara jag som är sjukt besviken på att det bli lockout denna säsong? Hur lång lockout tror ni att det kommer att bli?

SSK och Djurgården lär ju kunna vässa till sina lag ganska rejält.


   
Citera

jag är sjukt besviken på hockey, det håller inte alls den nivå av underhållning som vissa religioner hävdar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det håller inte alls den nivå av underhållning som vissa religioner hävdar.

Då är du inte tillräckligt religiös.


   
SvaraCitera

Lloyd Blankfein:

Då är du inte tillräckligt religiös.

en brute force-inställning till religiositet. det är intressant. min föredragna lösning är dock att göra själva religionsutövningen mer underhållande, genom att släppa ut hungriga rabiesbjörnar på isen vid slumpvis valda tillfällen.


   
SvaraCitera
sincan

Är sjukt besviken med tanke på hur tråkig elitserien blivit de senaste åren. Spelet blir bara sämre och sämre med bland annat mindre tacklingar och mål. Tror dock på en lång lock-out.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Tror inte det går så långt, för många har för mycket att torska.


   
SvaraCitera
sincan

Förra lockouten var lång och gjorde nhl rikare och det är de som avgör allt i frågan...[sad]


   
SvaraCitera

Hoppas jävla hordjurgården konkar pga detta, dessutom har jag nu möjlighet för första gången någonsin till sovmorgnar och sena NHL-nätter å då blir det lockout pga girighet från båda sidor. NHL-klubbarna i storstäderna har inte råd med någon längre Lockout och tjänar redan bra med pengar, är väl bara Coyote, Blue Jackets å kanske någon mer klubb som inte går så bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

en brute force-inställning till religiositet. det är intressant. min föredragna lösning är dock att göra själva religionsutövningen mer underhållande, genom att släppa ut hungriga rabiesbjörnar på isen vid slumpvis valda tillfällen.

Låter som att släppa in random FBK-anhängare på isen.

sincan:

Är sjukt besviken med tanke på hur tråkig elitserien blivit de senaste åren. Spelet blir bara sämre och sämre med bland annat mindre tacklingar och mål. Tror dock på en lång lock-out.

Har slutat följa elitserien för flera år sedan. Stora rinkar gör hockeyn ännu mindre intressant.

dazed:

Hoppas jävla hordjurgården konkar pga detta, dessutom har jag nu möjlighet för första gången någonsin till sovmorgnar och sena NHL-nätter å då blir det lockout pga girighet från båda sidor. NHL-klubbarna i storstäderna har inte råd med någon längre Lockout och tjänar redan bra med pengar, är väl bara Coyote, Blue Jackets å kanske någon mer klubb som inte går så bra.

De kanske gör som Mora och tigger alla företag i stan på pengar, haha. Håller med dig annars, har också tid att sitta uppe länge hela hösten. Nu finns det tyvärr ingen anledning till det. NFL skulle väl vara en anledning men är inte lika underhållande som NHL.


   
SvaraCitera

Lloyd Blankfein:

De kanske gör som Mora och tigger alla företag i stan på pengar, haha

* byn i Moras fall.
Tycker det är jävligt synd nu när det börjar komma en liten trend av att lagen satsar på egna juniorer osv, båda finallagen förra året är ju resultat av sådant arbete. Leksand i allsvenskan är också lite av ett exempel på detta.

Lloyd Blankfein:

åller med dig annars, har också tid att sitta uppe länge hela hösten. Nu finns det tyvärr ingen anledning till det. NFL skulle väl vara en anledning men är inte lika underhållande som NHL.

Har sett superbowl någon gång och fem minuter av någon collegematch någon gång med det känns som en monstersport sätta sig in i från Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Tycker det är jävligt synd nu när det börjar komma en liten trend av att lagen satsar på egna juniorer osv, båda finallagen förra året är ju resultat av sådant arbete.

Jo, på sätt och vis är det bra (ur min synvinkel) att Malmö nog inte har något NHL-proffs att plocka hem. De satsar budget i år och det lockar både publik och förhoppningsvis framgång.

dazed:

Har sett superbowl någon gång och fem minuter av någon collegematch någon gång med det känns som en monstersport sätta sig in i från Sverige.

Efter att ha sett 10+ matcher så kommer man in i reglerna. Tycker dock det är lite segt att titta på i TV. Live är det nog en av de bättre sporterna som finns.


   
SvaraCitera
sincan

dazed:

Tycker det är jävligt synd nu när det börjar komma en liten trend av att lagen satsar på egna juniorer osv, båda finallagen förra året är ju resultat av sådant arbete. Leksand i allsvenskan är också lite av ett exempel på detta.

Synd bara att inga andra gör detta. De flesta köper ju "billigare" finnar, slovaker etc istället för att lyfta upp egna talanger ändå så tror inte att nhl-spelarna förstör så mycket. Det kommer antagligen inte att strömma in flera kedjor per lag direkt...


   
SvaraCitera

Lloyd Blankfein:

Jo, på sätt och vis är det bra (ur min synvinkel) att Malmö nog inte har något NHL-proffs att plocka hem. De satsar budget i år och det lockar både publik och förhoppningsvis framgång.

Mm som Leksandssupporter så kan jag en del om miljonvärvningar och krossade förhoppningar men det är fint nu att Leksand sen ett par säsonger tillbaka har börjat tänkt lite mer långsiktigt och med fötterna på jorden.

Lloyd Blankfein:

Efter att ha sett 10+ matcher så kommer man in i reglerna. Tycker dock det är lite segt att titta på i TV. Live är det nog en av de bättre sporterna som finns.

Nja känns inte som det finns någon direkt läktarkultur i staterna, känns mest som det är tjocka Joes som sitter med sina feta arslen på stolar ä häver i sig snacks och bud light.

sincan:

Synd bara att inga andra gör detta. De flesta köper ju "billigare" finnar, slovaker etc istället för att lyfta upp egna talanger ändå så tror inte att nhl-spelarna förstör så mycket. Det kommer antagligen inte att strömma in flera kedjor per lag direkt...

Tror inte detta är lika smart på lång sikt dock och det är ju jävligt framgångsrika lag ändå så man kan ju hoppas att det är något som kopieras.


   
SvaraCitera

Jag hatar att det är lockout, skulle till Kanada i oktober eller november för att titta hockey. Men jag har skjutit upp resan. Åker i Januari eller Februari, hoppas det är igång igen. Annars får det bara bli att hälsa på kompis, AHL osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Nja känns inte som det finns någon direkt läktarkultur i staterna, känns mest som det är tjocka Joes som sitter med sina feta arslen på stolar ä häver i sig snacks och bud light.

Beror på vad du menar med läktarkultur. Organiserade klackar osv finns det givetvis inte, men rent generellt skulle jag säga att den genomsnittliga publiken i NFL och collegefotboll är mer engagerade och fanatiska än i de Allsvenskan och Elitserien. 90% har kläder som matchar lagets etc.

I collegefotboll byggs stora delar av arrangemanget på deras orkester och cheerleaders som båda är riktigt ambitiösa och övar flera dagar i veckan.

Collegefotboll är väl det som egentligen är det bästa. Under match-helger kretsar allt i universitetsstäderna runt matchen. Fans strömmar in från stora delar av delstaten och slår upp partytält på alla parkeringar och bjuder på bärs och hot dogs till alla som så mycket som tittar på de.

Kravallpolis, bråk och huliganism finns det inte det minsta utav. Man behöver inte vara rädd för att ta med sig barn till matcherna, gå med fel tröja eller liknande. Familjefest! Jag är faktiskt bara trött på den svenska "läktarkulturen" som mestadels får ut på att hata.


   
SvaraCitera