Aviseringar
Rensa alla

Löfven börjat insé att något måste göras åt massinvandringen


Ämnesstartare

Niklas: Det problematiska blir att detta inte gäller inrikesfödda vilket gör att man då juridiskt som invandrad medborgare aldrig kan få samma rättigheter som en inrikesfödda medborgare.

Nej, vilket är helt rimligt. Om jag flyttar hem till dig kan jag inte förvänta mig att få exakt samma rättigheter som du, som har bott där i hela ditt liv. Sverige är svenskarnas land, vi bestämmer reglerna. Invandrarna är våra gäster.


   
SvaraCitera

Niklas:

Ja. Eller i och med att C vill liberalisera arbetsmarknaden och bostadsmarknaden är väl även de rasister enligt rådande vänsterterminologi. 

Det är sant. Det finns så många rasister och nazister i Sverige så lika bra att förbjuda alla partier utom V och F!, samtidigt skulle man införa fri invandring och enkelbiljett till ett arbetsläger i Norrland för alla rasister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stock:

Nej, vilket är helt rimligt. Om jag flyttar hem till dig kan jag inte förvänta mig att få exakt samma rättigheter som du, som har bott där i hela ditt liv. Sverige är svenskarnas land, vi bestämmer reglerna. Invandrarna är våra gäster.

Poängen är att hela den där gästgrejen måste vara över när en invandrare blir medborgare i Sverige. Då ska det inte vara någon skillnad alls. Möjligtvis med undantaget när någon begår grovt våldsbrott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Poängen är att hela den där gästgrejen måste vara över när en invandrare blir medborgare i Sverige. Då ska det inte vara någon skillnad alls. Möjligtvis med undantaget när någon begår grovt våldsbrott.

Med tanke på hur lätt det har varit att bli medborgare så nej. I andra länder kan medborgarskapet dras in vid misskötsel. Det är inget extremt eller kontroversiellt, enbart normal procedur.

Om invandrade medborgare ska behandlas exakt likadant som etniska svenska medborgare måste kraven för att bli medborgare höjas rejält. Minst 10 års klanderfritt leverne till att börja med. Det borde det visserligen göras i vilket fall som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stock: Om invandrade medborgare ska behandlas exakt likadant som etniska svenska medborgare måste kraven för att bli medborgare höjas rejält. Minst 10 års klanderfritt leverne till att börja med. Det borde det visserligen göras i vilket fall som helst.

Du menar inrikesfödda medborgare hoppas jag? För du tänker väl inte särbehandla medborgare på basis av etnicitet utan enbart på basis av födelseland? 

Instämmer i att kraven bör höjas för medborgarskap. Dock anser jag medborgare bara i ytterst särskilda fall ska behandlas olika på basis av födelseland. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att MP och V reagerar negativt måste väl betyda att det var något positivt som S har bestämt sig för att genomföra. 

Han kanske inte är så dum i varje fall den där Löfven!??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stolt blond svenska:
Att MP och V reagerar negativt måste väl betyda att det var något positivt som S har bestämt sig för att genomföra. 

Han kanske inte är så dum i varje fall den där Löfven!??

jo, han är riktigt dum i huvudet och han ska inte ha några applåder. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: jo, han är riktigt dum i huvudet och han ska inte ha några applåder.

Några applåder har jag väl iof sig inte gett honom men han kanske bättrar sig fast det tog ett drygt år som statsminister att få eld i röven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stolt blond svenska:

Några applåder har jag väl iof sig inte gett honom men han kanske bättrar sig fast det tog ett drygt år som statsminister att få eld i röven.

tror du överskattar statsministerns makt. det är ett stort maskineri som sett till att detta beslut fattats alldeles för sent. det finns intressen där. ren personlig inkompetens är inte förklaringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: tror du överskattar statsministerns makt. det är ett stort maskineri som sett till att detta beslut fattats alldeles för sent. det finns intressen där. ren personlig inkompetens är inte förklaringen.

Nej, jag överskattar honom definitivt inte och självklart vet jag om att har har hundratals med personer som backar upp honom men han är i vart fall ansiktet utåt.

Du kanske inte förstod att det både låg lite humor och sarkasm bakom mitt inlägg.

Visst, jag håller med dig om att han är lite sent ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stolt blond svenska:

Nej, jag överskattar honom definitivt inte och självklart vet jag om att har har hundratals med personer som backar upp honom men han är i vart fall ansiktet utåt.

Du kanske inte förstod att det både låg lite humor och sarkasm bakom mitt inlägg.

Visst, jag håller med dig om att han är lite sent ute.

ok konstig sarkasm fattar ej poängen men vad bra att det missförståndet blev löst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: ok konstig sarkasm fattar ej poängen men vad bra att det missförståndet blev löst

Om vi vänder på frågan - vad hade han för alternativ? Jag tror han blev ganska pressad av Migrationsverket å ena sidan och de gamla S-väljarna å andra sidan samtidigt som han insåg att det var bättre att få lite stöd av M och göra sig ovän med MP och V.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stolt blond svenska:

Om vi vänder på frågan - vad hade han för alternativ? Jag tror han blev ganska pressad av Migrationsverket å ena sidan och de gamla S-väljarna å andra sidan samtidigt som han insåg att det var bättre att få lite stöd av M och göra sig ovän med MP och V.

vad är det du vänder på, jag fattar inte

har jag påstått att det fanns alternativ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Du menar inrikesfödda medborgare hoppas jag? För du tänker väl inte särbehandla medborgare på basis av etnicitet utan enbart på basis av födelseland?

Om någon icke etnisk svensk medborgare som är född i Sverige begår ett brott så ska denne utvisas till föräldrarnas hemland och om denne bor hemma eller är under 18 år så ska hela familjen utvisas. Skulle vederbörandes föräldrars hemland vägra ta emot vederbörande så får den bli statslös helt enkelt.


   
SvaraCitera

Vid det här laget så är en systemkollaps det bästa som kan hända. såg till och med fram emot det. 
Minskad invandring duger inte längre det är alldeles för sent nu. jag är rädd att folket hemma i stugorna inte fattar det.
Svenskarna behöver få ett ordentligt uppvaknande.


   
SvaraCitera