Aviseringar
Rensa alla

Lögner till att man ska ut på fest?


Buhuu
Ämnesstartare

Halloj!Som rubriken lyder undrar jag om ni har några bra tips på lögner man kan säga till sina föräldrar för att man ska ut på fest?


   
Citera

Om du inte är tillräckligt gammal för att gå på fest så ska du inte gå på fest! Icke!


   
SvaraCitera

Som adaq säger men man kan ju säga att man kan hänga med en kompis eller sova hos en kompis


   
SvaraCitera
Buhuu
Ämnesstartare

adaq:
Om du inte är tillräckligt gammal för att gå på fest så ska du inte gå på fest! Icke!

Hahah hur gammal måste man vara för att gå på fest anser du?


   
SvaraCitera
Buhuu
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Som adaq säger men man kan ju säga att man kan hänga med en kompis eller sova hos en kompis

Har dratt den FÖR många gånger:/


   
SvaraCitera

Buhuu:

Har dratt den FÖR många gånger:/

Haha ja , det finns inte så många fler ursäkter helt ärligt. Göra läxor tsm... grupparbete mm. Eller bio samt äta ute med kompisar typ :/


   
SvaraCitera

Ärlighet varar längst


   
SvaraCitera

Säg att du ska på kalas hos en kompis så säger du att även kommer att sova över . 


   
SvaraCitera

Buhuu:

Hahah hur gammal måste man vara för att gå på fest anser du?

Beror ju på vad det är för typ av fest och om det finns alkohol


   
SvaraCitera
reben

jag sa bara "ska hänga med den o den hos den"
sen bodde alla mina vänner på annan ort så va inte så konstigt att jag sov där ganska ofta. mina föräldrar brydde sig inte så mkt om d där helr för dom litade på mig.


   
SvaraCitera

Jag säger ba att jag ska sova över hos en kompis eller att jag ska på tjejmiddag. 


   
SvaraCitera

Gå inte om du är under 18 och ljug inte för annars kommer de bli arga för att du ljög.


   
SvaraCitera
grisen

Det bästa är väl att fråga om man får gå på fest? Lova att ringa varannan timme och sen när du ska lägga dig så de kan höra att du lever å inte är jättefull. Så började jag iallafall, sen ringer man mer sällan andra gånger och till slut gör man inte det alls för då har de lärt sig att man inte ska göra ngt dumt... 


   
SvaraCitera
time
 time

Jag skulle råda dig att säga som det är. Jag var alltid öppen med att jag skulle på fest och sa om det kanske skulle förekomma alkohol eller inte, och jag kom alltid hem i tid också, hehe. Min ärlighet hjälpte mig, för mina föräldrar visste att jag sa som det var. Min lillebror som fortfarande är minderårig får inte riktigt göra samma grejer jag fick, men bara för att han ljugit 😉 


   
SvaraCitera

Ut och köpa tidningen - funkar alltid. 


   
SvaraCitera