Forumet - Löpning

Löpning

1615 0 24
Hej alla hurtiga UMare. Jag har börjat upptäcka en ömhet i vänster djupliggande benhinna efter löpträning. Är van löpare men har haft en litet uppehåll i vinter så är inte i bra form än (springer rundor på 7- 10 km några gånger i veckan). Jag har haft problem med benhinneinflammation tidigare men då har det berott på överträning med för lite återhämtning och stretching (enligt sjukgymnast). Vad kan det bero på nu?

Dåliga skor? (Jag överpronerar men har skor som ska stabilisera detta, dock är skorna gamla nu)

För långa pass i förhållande till min form? (känns mindre sannolikt dock)

Jag är bara gnällig?

Jag äter för mycket choklad? [ops]

Annat? [smile]

Spana också in:

m3lis:

vet inte riktigt, gå typ till staium så står du på en platta och dom visar skorna som passar dig bäst

Har provat ut mina på Löplabbet med spegelplatta och löptest på rullband så de är nog så utprovade som det går, men börjar misstänka att jag borde ha skor med mindre pronationstöd ändå, känns typ som att benet "roterar" [sad] Får nog gå till Stadium, de kanske har ett helt annat sätt att prova ut där [smile]
Gärdsmygh:

Jag har haft problem med benhinneinflammation tidigare men då har det berott på överträning med för lite återhämtning och stretching (enligt sjukgymnast). Vad kan det bero på nu?

Benhinneinflammation är fruktansvärt segt att bli av med, det är väl antagligen den som är tillbaka och spökar igen? Det är tyvärr bara vila eller operera, vilket för de flesta är lite väl drastiskt.

Gärdsmygh:

Får nog gå till Stadium, de kanske har ett helt annat sätt att prova ut där

Nja, stadiums personal består ju till största delen av folkskygga studenter som inte har en aning om vad dom säljer för något. Så förvänta dig inga mirakel och ta framförallt det dom säger med en nypa salt. Satsa hellre på löplabbet som för det mesta har riktigt kunnig personal,