Aviseringar
Rensa alla

löshår / hårförlängning


Ämnesstartare

Jo jag ska köpa någon typ av hårförlängning, men vet inte riktigt vad.. vad är bäst? clip on eller annat. och vad är bäst att sätta fast håret med då?

Och vet ni något bra och billigt ställe att köpa håret på?

Vill ha alla möjliga tips och så! [wink]


   
Citera
Ämnesetiketter

http://www.tajmahal.se Billigaste stället jag hittat,,

Är inte så säker på om det är .se..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du en kille och vill ha hårförlängning? [blush]


   
SvaraCitera

Men tajmahal ger ej en gratis provslinga för att kunna kolla om man är osäker på nyans så jag skulle ej väga köpa där eftersom jag är såpass blond, då är happyhair.se bättre. Men jag tror du kan goggla och få fram en del. Sen brukar det finnas fullt med annonser om vart man kan hitta löshår på sista sidorna i Vecko revyn (kommer ej ihåg alla jag hittat på dessa sidor i den tidningen nu).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köpte mitt från http://www.happyhair.se/, 100% äkta remy hår, 1300:- något låg det på.
dyrt kanske, men det är SÅ värt det i längden.
billig skit blir bara tovigt och fult och ser snart onaturligt ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HUUUMLAN:

Och vet ni något bra och billigt ställe att köpa håret på?

Jag köpte ifrån http://www.rapunzelofsweden.com , och jag var otroligt nöjd med deras hår!! de var skitbra kvalitet osv! 🙂 så de rekomenderar jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Indiskt remy-hår är det bästa. Indierna har liknande hår som oss(är helsvensk), fast starkare tydligen. remyhår betyder att hårstråna ligger åt samma håll som dem klipptes av. Det gör att det inte trasslar sig lika lätt.
Nackdelen är att det är dyrare, men köp iaf äkta hår och inte syntet, det ser så fejk ut.

Själv har jag clips-on från fannyhair.se. Jag köpte ett ca 120cm brett trens och sydde sen själv på clips. Clipsen köpte jag btw på glitter, billigare där.
Det enda dåliga med sidan är att dem bara har 2 längder på trens att välja mellan - 45cm eller 75cm. Jag har 45a, får min 75a snart.

Håret håller bra om man inte 'misshandlar' det, och med trens räcker det ju till flera förlängningar. Mitt levererades efter 3 dagar och kostade sammanlagt ca 800kr.

Det är värt det och jag är nöjd, får alltid höra att det ser väldigt äkta ut, och många vet inte ens om att jag har förlängningar =)


   
SvaraCitera

HUUUMLAN:

Och vet ni något bra och billigt ställe att köpa håret på?

köpte jättebilligt hår på hairpalace.eu , just nu rea, 470 kr. (org 600) valde postförskott som gick på ytterligare 80 kr! hade beställt ett äkta remyhår 45 cm långt men de var mycket längre än så! minst 55 cm iaf 🙂 bra eftersom jag kunde klippa det och anpassa det så som jag ville ha det.

Var EXTREMnöjd dagarna efter, verkligen strålade! men sen märkte jag att jag var tvungen att vara försiktig om jag hade håret innanför jackan (bak i ryggen) lr om jag låg i sängen med håret, började trassla till sig så topparna blev RIKTIGT risiga. exakt en vecka efter inköpet toppade jag håret och det ser bra ut än så länge (ca min 9e dag med håret )... får se får se vad jag tycker hädanefter..

för övrigt kan jag säga att jag inte har tvättat håret ännu, försöker vänta så länge som möjligt, och när jag gör det så ska jag använda inpackning 🙂

tror faktiskt att jag har en sämre variant av löshår, spec efterosm det är remy. men vet fakiskt inte..!


   
SvaraCitera

Jag rekommenderar clip on.
Fungerar bra för mig. Haft lim tidigare men jag tappade asmycket hår när jag skulle ta ut det. Clip on är asbra. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera