Aviseringar
Rensa alla

Löshår som man klämmer fast?


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en tjej med hår till axlarna ungefär, blont och rätt slitet. Har det uppklippt med snelugg. Håret har som en torr kvalite när jag inte plattar ner det eller använder andra värme produkter.

Nu är det så att jag var i Turkiet och fick syn på "Klipphår". Det var riktigt hår som var blont och istället för att limma fast det vad det som några slags klämmor som man tryckte fast i håret. (Som hårspännen). Det var riktigt snyggt och jag ångrar djupt att jag inte köpte det.

Det kostade typ 2000kr, och det kändes lite dyrt. Men det var alltså ett hår som man hade på sig vid olika tillfällen.

Har letat i min stad och här finns det inte. Vill heller inte så gärna köpa från nätet.

Tips och hjälp behövs!

Har du sådant, vars köper man det och är det bra? Vad bör det kosta om det är ett hår av bra kvalité?

MVH / Yeaph


   
Citera
Ämnesstartare

Klipphår...Det finns ju typ på H&M...
Men om du bor i sthlm så kan du ju kolla thai mahal eller vadden hette, på Drottninggatan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Klipphår...Det finns ju typ på H&M...
Men om du bor i sthlm så kan du ju kolla thai mahal eller vadden hette, på Drottninggatan.

Menar inte klipphår som kanske är i en tofs, utan raka slingor. Exakt som lös hår som man limmar men man sätter fast det under håret och ka ta bort det igen. Ser ut som vanligt långt hår/löshår.


   
SvaraCitera

Yeaph:

Håret har som en torr kvalite när jag inte plattar ner det eller använder andra värme produkter.

Du vet att det blir torrt av att du plattar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yeaph:

Menar inte klipphår som kanske är i en tofs, utan raka slingor. Exakt som lös hår som man limmar men man sätter fast det under håret och ka ta bort det igen. Ser ut som vanligt långt hår/löshår.

Jo, det är klipphår.
Med klämmor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clips?

Yeaph:

Har letat i min stad och här finns det inte. Vill heller inte så gärna köpa från nätet.

om du säger staden kanske någon kan hjälpa dig.

menar duImage?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken stad bor du i? Jag har köpt på Safari i göterborg, då fick jag rejält med hår och 8klämmor för bara 500kr! Det är äkta hår och klämmorna är jätte lätta att sy fast vid löshåret 🙂


   
SvaraCitera

Absolutsofiia:

då fick jag rejält med hår och 8klämmor för bara 500kr!

Hur långt hår fick du? var det rakt och av remy hår?:)


   
SvaraCitera

Yeaph:

Har du sådant, vars köper man det och är det bra? Vad bör det kosta om det är ett hår av bra kvalité?

ingen har gett dig ett EXAKT svar. fast tror du har lyckats lista ut det vid de här laget... Det heter Clips elr Clips on, säljs i (nog!) alla hårförlängningsbutiker över nätet.

Mitt kostar org pris 600 kr + frakt på hairpalace, är 45 cm långt (men fick i förpackningen ca 55 :O ) men tror nog att du borde satsa på ett dyrare.. det är dock ett äkta remyhår kan jag påstå, från turkiet.

Satsa på nåt runt 1200 kr så lär du få jävligt bra kvalité, jag börjar nästan ångra mig nu.. å andra sidan är jag glad att jag har testat detta för att se hur länge de håller och ifall jag trivs med det, isf kan jag köpa dyrare nästa gång!:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera