Aviseringar
Rensa alla

Lösningar o hjälp mot/om mobbing


Ämnesstartare

Känner ni någon som är utsatt för mobbing? Vad gör ni om ni vet om att någon blir mobbad? Hur/vad ska man göra för att hindra/stoppa mobbing?

Vad tycker ni? Diskutera lösningar o problem. För att fö fram så många bra lösningar som möjligt. Diskutera!


   
Citera

Nedveckling av det helvetesdjävla asdryga sociala spelet som råder. Ökad acceptans, vidsynthet.

MVH


   
SvaraCitera

Jag har väl både mobbat och blivit mobbad, är väl en del i allas liv tror jag? no big deal


   
SvaraCitera

Det är ofrånkomligt, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

småmobbing o utanförskap kanske är oundvikligt, den värsta måste man kunna göra något åt. Lite optimism!


   
SvaraCitera

Han_som_missa:

Känner ni någon som är utsatt för mobbing?

Inte längre men i grundskolan, ja.

Han_som_missa:

Vad gör ni om ni vet om att någon blir mobbad?

Under låg- och mellanstadiet blev jag arg och skällde på den som mobbade. Fräste och spottade. Ojoj.
Men enligt en tjej som gick i samma klass som mig i ettan så mobbade jag henne... Vad jag minns var vi bra kompisar och så retade jag henne en gång för att hon inte kunde säga R. Var det det hon menade som mobbing eller har jag förträngt en massa saker?
I högstadiet kände jag ingen som blev mobbad, kanske lite retad men inte mer. Såg en kille en gång som fick en massa snöbollar kastade på sig vid bussen. Han var nog mobbad. Jag sa ingenting... skäms fortfarande för det.

Han_som_missa:

Hur/vad ska man göra för att hindra/stoppa mobbing?

Det där är svårt. Tror inte att man kan få bort mobbing helt, men man kan säkerligen minska det.
Att rean i tidig ålder påpeka för barnen om god kamratskap fungerade för mig i alla fall. Högstadiet är värre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gäller att få vuxna att bry sig, och inte bara om sitt egna jobb och liv.


   
SvaraCitera

Jag har blivit mobbad, [sad] men mobbade aldrig.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera