Aviseringar
Rensa alla

LOL, det är ju oftast tjejer som pratar om andra tjejers kroppar!


Ämnesstartare

Jag har alltid trott att det är killar som snackar rumpa och bröst, men igår fick jag mig en tankeställare!

Jag och några polare satt och spelade lite retrospel, när en grupp tjejer anslöt sig till oss. Det dröjde inte länge innan de började kommentera huvudkaraktärens bakdel.

Killarna satt mest tysta och flinade eller fnissade, medan tjejerna utförligt och i detalj debatterade allt från storlek och fasthet till hur svårt hon borde ha att hitta jeans och hur trovärdig, ful och snygg hennes rumpa var.

Jag fick direkt känslan av att vi killar inte vågade säga något om hennes häck med rädsla att bli stämplade som sexister, medan tjejerna kunde prata fritt och detaljerat eftersom de inte hade något överhängande stigma på sig.

Och i ärlighetens namn nu, hur ofta är det inte som tjejer sexualiserar både sig själva och andra tjejer?

hyt.jpg


   
Citera

gillar hur du bara tänker i ett led hela tin


   
SvaraCitera

hur tror du att sexuellt urval går till

om vad som anses vara fina rumpor och bröst attraherar män kommer kvinnor som eftersträvar de attributen att underhålla dem

vilka är det som mest snackar om att bygga muskler och ~gAiNa~, tjejer eller killar?


   
SvaraCitera

lol xD  tjejer alltså haha :P:PP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
gillar hur du bara tänker i ett led hela tin

Förklara dig.

payphonepimp:
hur tror du att sexuellt urval går till

om vad som anses vara fina rumpor och bröst attraherar män kommer kvinnor som eftersträvar de attributen att underhålla dem

vilka är det som mest snackar om att bygga muskler och ~gAiNa~, tjejer eller killar?

Jo, men borde inte de som attraheras prata mer om det? För jag lovar, det här var ett kackel utan like. De kom dessutom in på helt irrelevanta saker som till exempel hur hennes föräldrar ser ut för att kunna ge henne gener för en sådan rumpa (!).

Jag blev minst sagt förvånad, jag som trodde jag gillade att prata arslen. 😀


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Förklara dig.

Jo, men borde inte de som attraheras prata mer om det? För jag lovar, det här var ett kackel utan like. De kom dessutom in på helt irrelevanta saker som till exempel hur hennes föräldrar ser ut för att kunna ge henne gener för en sådan rumpa (!).

Jag blev minst sagt förvånad, jag som trodde jag gillade att prata arslen. 😀

Precis som betaltelefonen skrev så har det ju sin förklaring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Precis som betaltelefonen skrev så har det ju sin förklaring

Fast jag tycker det är konstigt. Om tjejer konkurrerar om utseendet, varför ska de då prata med varandra om det? Borde ju vara tvärtom kan man tycka.


   
SvaraCitera

dessa jävla animerade rövar


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Fast jag tycker det är konstigt. Om tjejer konkurrerar om utseendet, varför ska de då prata med varandra om det? Borde ju vara tvärtom kan man tycka.

tjejer konkurrerar egentligen inte till samma grad som killar gör, i och med att fler tjejer än killar i regel får ligga och sprida vidare sina gener (vilket gör kvinnors motivation att samarbeta högre än den att tävla med varandra)

är det ett problem att tjejer diskuterar rumpor och bröst? menar du att det skulle vara någon sorts motsägelse å feministers vägnar?


   
SvaraCitera
Kudhos

Det är ju standard.

Precis som när jag är på gymmet så ser jag en man naken i omklädningsrummet och ba "Nice kuk bror"


   
SvaraCitera
Kudhos

10/10 på kuken


   
SvaraCitera

Kudhos:
10/10 på kuken

hahah 😛


   
SvaraCitera

din rumpa är fast gumman 😉 hahha 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp:

tjejer konkurrerar egentligen inte till samma grad som killar gör, i och med att fler tjejer än killar i regel får ligga och sprida vidare sina gener (vilket gör kvinnors motivation att samarbeta högre än den att tävla med varandra)

är det ett problem att tjejer diskuterar rumpor och bröst? menar du att det skulle vara någon sorts motsägelse å feministers vägnar?

OK, det låter hyfsat logiskt. Men...

De pratade liksom om allting. Först om hur liten/stor den var, sedan hur svårt hon hade att hitta jeans som passar (???), sedan jämförelse med sig själva och med kändisar, sedan höga skratt när en av dem upptäckte att hennes bak dallrar då hon springer, och även direkta frågor till oss killar som satt och spelade "ska röven dallra så där, är det sexigt nu?"

Jag blev liksom bara lite överväldigad av hur ingående och detaljerat de pratade. Det känns som att de inte hade någon spärr liksom, haha!

Kudhos:
Det är ju standard.

Precis som när jag är på gymmet så ser jag en man naken i omklädningsrummet och ba "Nice kuk bror"

Ja visst, en kommentar hit eller dit. Men det här var en lång diskussion om hennes rumpa, hur stor den var, hur hon rörde den, hur hon klädde sig, hur den dallrade, hur den stod sig i jämförelse med kändisar, allt.


   
SvaraCitera
Kudhos

bertrimmarpåstjärt:

OK, det låter hyfsat logiskt. Men...

De pratade liksom om allting. Först om hur liten/stor den var, sedan hur svårt hon hade att hitta jeans som passar (???), sedan jämförelse med sig själva och med kändisar, sedan höga skratt när en av dem upptäckte att hennes bak dallrar då hon springer, och även direkta frågor till oss killar som satt och spelade "ska röven dallra så där, är det sexigt nu?"

Jag blev liksom bara lite överväldigad av hur ingående och detaljerat de pratade. Det känns som att de inte hade någon spärr liksom, haha!

Ja visst, en kommentar hit eller dit. Men det här var en lång diskussion om hennes rumpa, hur stor den var, hur hon rörde den, hur hon klädde sig, hur den dallrade, hur den stod sig i jämförelse med kändisar, allt.

Precis som min kuk brorCool


   
SvaraCitera