Aviseringar
Rensa alla

LOL varför är de fel med dysleksi!!


sebb0
Ämnesstartare

jag är dyslektiker! alla hackar på mig!![cry] VARFÖR ?!?!?! de är också ett handikap!! de är fan inte kul!! -.-[cry]


   
Citera

det är rätt kul.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Blir jobbigt att läsa bara.. Men annars är det okej! [wink]


   
SvaraCitera

sebb0:

jag är dyslektiker! alla hackar på mig!![cry] VARFÖR ?!?!?! de är också ett handikap!! de är fan inte kul!! -.-[cry]

Leijonsparf:

det är rätt kul.


   
SvaraCitera

Rimligen är felet att dyslektiker har en bunt språkrelaterade svårigheter. Ett ytterligare problem för oss andra är att det är irriterande att läsa en massa felstavad text.


   
SvaraCitera

sebb0:

de är fan inte kul!

Är det visst [wink]


   
SvaraCitera

Jag har dyslexi, jag har överlevt[cool]


   
SvaraCitera
Åtta

sebb0:

?!?!?!

sebb0:

de

sebb0:

!! -.-

sebb0:

!!

Detta beror inte på dyslexi.


   
SvaraCitera

Jag kategoriserades som de när jag gick i 2:an. Men jag anser att det handlar om en mognadsprocess. Du måste komma till insikt och lära dig att skolan är lärorik.

Tips från mig:

Använd rättstavningsprogram och försök komma ihåg varje rättstavat ord. Läs lite böcker, dom behöver inte vara komplicerade men inte allt för lättlästa. Läsa korsord är också en bra utväg för att lära sig. Och att lära sig skriva i stycken, formulera dig kort och enkelt till en början och sedan bygga vidare.

(läs noggrant igenom de du skrivit för att dubbelkolla om allt stämmer innan du skickar ditt meddelande)


   
SvaraCitera

Håller med föregående talare. Handlar om mognad och framför allt vilja. Även om jag kan tänka mig att det är megafrustrerande..


   
SvaraCitera

Nej, kul är det inte.


   
SvaraCitera

Har du blivit diagnostiserad som dyslektiker, eller är det bara en lam ursäkt för att du är dålig på språk?


   
SvaraCitera

Dyslektiker borde hålla sig borta från internet.


   
SvaraCitera
smisk

hahaha troll.

eller, menar, "ahahha tlrol"


   
SvaraCitera