Aviseringar
Rensa alla

LONDON, shoppingtips?!


Ämnesstartare

Hej!
Åker till London nu i slutet av Juli i några dagar och hade uppskattat lite shoppingtips m.m.

Ska bo på ett hotell nära Oxford Street så lär ju shoppa en hel del där men säkert andra ställen också. Är väl ute efter allt möjligt, egentligen.

Tips på bra affärer?

Eller om något som kanske är billigare i london men som är dyrt/dyrare i sverige osv? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Primark är nice, finns på Oxford Street, är billigt där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det verkar nice! tack


   
SvaraCitera

Topshop är betydligt billigare i England (dessutom är ju Topshop-butiken på fyra våningar så man kan vimsa omkring därinne i ett par timmar utan problem). Oxford Street, vid Piccadilly vill jag påminna mig.

Oh, och är du Converse-användare så är dom ett par hundralappar billigare än här hemma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta tåget från waterloo till reading, det tar ca 50 minuter, men där finns billigare och bra shopping och mysiga pubbar. De har ett köpcenter som heter "the oracle". Kan kasnke vara en trevlig dagsutflykt om inte annat.

Sen måste jag tipsa om den godaste indiska restaurangen på vägen dit i Ascot. Den heter Ascot spices och är supergod, så där kan man ju stanna till för middag på vägen hem igen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vilka supertips! Låter väldigt lockande, längtar riktigt mycket nu! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oxford Street är tyvärr som en vanlig shoppinggata i vilken svensk medelstor stad som helst, fast större. Består till 90% av av H&M, Zara, och souvenirbutiker. Personligen tycker jag då att det är softare att gå någon annanstans och besöka butiker som inte finns i sverige.


   
SvaraCitera

Primark, David & Goliath, Topshop var de ställena jag spenderade mest pengar på[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Topshop och Urban Outfitters satsade jag mest på när jag var där. Men Primark är ju också fint, fast det var galet mycket folk där när jag var där.

Annars är t.ex. Converse och Dr Martens mycket billigare där än vad dom är här hemma i Sverige. Så det kan man ju passa på att köpa!


   
SvaraCitera